۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۲۶۳۲۹
آیت الله موسوی جزایری مطرح کرد؛

لزوم آگاهی سازی بیشتر جامعه درباره فریضه زکات

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که در زمان کنونی فعالیت خوبی از سوی روحانیت در آشنایی مردم با فریضه زکات صورت گرفته است، گفت: آگاه ساختن بیشتر جامعه از سوی روحانیت با توجه به اهتمام قرآن کریم به این فریضه ضروری است.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، در همایش تبلیغی فرهنگی زکات با عنوان زکات و اقتصاد مقاومتی که شب گذشته در اهواز برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و درود بر امام حسین(ع) رهبر آزادگان جهان و تبریک ولادت بزرگ جانباز عالم اسلام گفت: خداوند را شاکر هستیم که مدیران استان یاری رسان و مکمل یکدیگر در همه زمینه ها هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که روحانیان مبلغ، سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده ولی فقیه در خوزستان در زمینه فریضه زکات و آگاهی بخشی به عموم جامعه فعال هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم فریضه مظلوم و فراموش شده زکات را احیاء کنیم.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مدیران استان به ویژه مسؤولان کمیته امداد امام (ره) و سازمان جهاد کشاورزی در زمینه زکات عملکرد قابل قبولی ارائه کرده اند، ابراز داشت: امیدواریم روحانیون مبلغ در سطح و در سطح شهرها و روستاهای استان در زمینه زکات فعالیت بیشتری داشته باشند.

 

آیت الله موسوی جزایری گفت: سال های گذشته و پیش و در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی در روستاها آشنایی کمی با فریضه الهی زکات بود و افراد بسیار معدودی به پرداخت آن اقدام که در میان آنها نامتعارف بود و عجیب تر آن است که هیچ احساسی نسبت به خلاف شرع بودن در صورت پرداخت نداشتند.

 

امام جمعه اهواز در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در زمان کنونی با فعالیت خوب روحانیت دوری از اسلام ناب محمدی کاهش یافته و عدم پرداخت زکات رفع گردید که به فضل خداوند روند خوبی را شاهد هستیم و ان شاء الله در دریافت زکات جایگاه خوبی در کشور داشته باشیم.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به این که کلمه «زکات» در قرآن کریم 30 مرتبه ذکر شده و خداوند به همان اندازه که بر واجبات نماز تأکید نموده به فریضه زکات اهتمام ورزیده است، تصریح کرد: این اهتمام مسؤولیت ما را در اطلاع رسانی به مردم سنگین تر می کند و نیاز است در این زمینه فعالیت بیشتری نشان دهیم.

 

این مقام مسؤول در ادامه پرداخت زکات را از نشانه های رستگاری مؤمنان بر شمرد و افزود: بر طبق آیه های قرآنی عدم پرداخت زکات از دلایل رفتن به جهنم است و چنین اشخاصی در ردیف مشرکان هستند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان با بیان این که وظیفه روحانیت احیاء فرایض الهی است و اگر در این زمینه موفق نگردند همچون پزشکی خواهند بود که عاجز از معالجه مریضان است، خاطرنشان کرد: روحانیت بیماری های روحی، روانی و بی تقیدی انسان ها را به لطف خداوند درمان می کند./9456/202/ب2

ارسال نظرات