۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۲۶۳۳۲
آیت الله حیدری:

اقتصاد مقاومتی ارتباط تنگاتنگی با آموزه های اسلامی دارد

آیت الله حیدری با اشاره به این که زکات در تحقق اقتصاد مقاومتی و نگهداری محصولات و تولیدات داخلی تأثیر بسزایی دارد، اظهارداشت: که اقتصاد مقاومتی همچون سایر مقوله های نظام اسلامی ارتباط تنگاتنگی با آموزه های اسلامی دارد.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، در همایش تبلیغی فرهنگی زکات با عنوان زکات و اقتصاد مقاومتی که شب گذشته در اهواز برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: زکات ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد مقاومتی دارد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی همچون سایر مقوله های نظام اسلامی ارتباط تنگاتنگی با آموزه های اسلامی دارد و به تحقق خارجی آن می انجامد، خاطرنشان کرد: دور شدن از سلطه اقتصادی اجانب و اعتماد به نیروی داخلی تحقق اقتصاد مقاومتی را به همراه خواهد داشت.

 

آیت الله حیدری با بیان این که گرویدن به بیگانگان و آمریکا را کدخدا فرض کردن مانع از تحقق اقتصاد مقاومتی می شود، ابراز داشت: با توجه به آیه « لن یجعل الله للکفار علی المؤمنین سبیلا» باید یقین داشت که خداوند هر گز اجازه تسلط کفار بر مؤمنان را نخواهد داد.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اهمیت زکات در تحقق اقتصاد مقاومتی و نگهداری محصولات و تولیدات برای تحقق آن گفت: نظام اسلامی باید راهکارهایی برای نگه داری و بهره برداری بهینه و درست محصولات کشاورزی، صنعتی و علمی در جهت تأمین مصالح مردم و خود اتخاذ کند.

 

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود نگهداری درست و معقول محصولات کشاورزی را از پایه های اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد: از جمله روش های پیشگیری از اتلاف و نگه داری درست محصولات کشاورزی بحث زکات است که امام صادق(ع) آن را نگه دارنده اموال برشمرده اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به این که زکات از لحاظ غیبی و ملکوتی و اجتماعی نگه دارنده اموال آدمی است، افزود: آیه «و لو ان اهل القری آمنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض» دلالت بر جنبه غیبی زکات دارد و به این معنی است که برکت در مال ارتباط تنگاتنگی با ایمان و تقوا دارد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که محصولات کشاورزی استان در سال جدید با توجه به سیل اخیر حدود 43% افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه با توجه به آگاهی های صورت گرفته شاهد افزایش پرداخت زکات هستیم و کمیته امداد تحقیق کند آیا پرداخت کنندگان زکات در سیل اخیر دچار خسارت شده اند و روحانیت باید برکات و محاسن پرداخت زکات را بیان کند.

 

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمینه اجتماعی ارتباط متقابلی میان پرداخت زکات و نگهداری محصولات وجود دارد و پرداخت این فریضه همچون جریان خون در بدن نقش مهمی در اقتصاد و پویایی جامعه دارد.

 

این مقام مسؤول با بیان این که توزیع ناعادلانه ثروت انفجار اجتماعی را در پی دارد، تصریح کرد: توزیع ناعادلانه ثروتمند را ثروتمندتر و فقیر را فقیرتر خواهد کرد، در حالی که اسلام با وضع زکات، خمس، ثلث، کفارات و حق مظالم توزیع مساوی و عادلانه و عدم تمرکز ثروت در قشر خاصی را پیش بینی کرده است.

 

وی در ادامه گفت: پرداخت زکات از انفجار اجتماعی جلوگیری و جامعه اسلامی را از فقرا و گرسنگان عاری می کند و تفضل مسلمانان بر پیروان ادیان دیگر را به همراه خواهد داشت و حلال مشکلات است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اظهار تأسف از این که درصد بسیار کمی به پرداخت زکات تقید دارند، اظهار داشت: مردم مسأله زکات را نفهمیده اند که این امر ناشی از کوتاهی مسؤولان مربوطه است و استان خوزستان سال های گذشته در بحث زکات کم فعالیت ترین استان های کشور است.

 

آیت الله حیدری در پایان خاطرنشان کرد: به همت جهاد کشاورزی، کمیته امداد، تبلیغات روحانیت، خطبا و مبلغان اعزامی با دستان خالی و بدون غرض و نیت خالص در بحث ترویج زکات شاهد شدیم که پرداخت زکات در استان افزایش یافته است./9456/203/ب2

ارسال نظرات