۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۲۶۴۰۶
با حضور مسؤولان استانی و کشوری؛

دفترمجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی افتتاح شد

دفتر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با حضور مسؤولان استانی و کشوری در مشهد افتتاح شد.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین افتتاح دفتر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی پیش از ظهر امروز با حضور مسؤولان استانی و کشوری برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی اصغر لطفی، مسؤول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در این مراسم گفت: مجمع رهروان معروف، تشکلی مردمی است که به پیشنهاد  آیت الله علم الهدی از تجمیع سه تشکل رهپویان معروف، رهروان معروف و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد ایجاد شده و صرفا از محل کمک های مردمی اداره می شود.

 

وی با بیان این که این مجمع مطابق اصل هشتم قانون اساسی از دو معاونت اجرایی مردم بر مردم و مردم بر دولت تشکیل شده است، افزود: اعضای این مجمع بیش از هزار مورد تذکر لسانی طی ایام تعطیلات نوروز داشته اند، افزود: با وجود جلسه توجیهی کوتاه مدت اعضا، حتی یک مورد از این تذکرها به تنش و چالش منجر نشد.

 

حجت الاسلام لطفی ادامه داد: بنا داریم از سوم خرداد و همزمان با سالروز فتح خرمشهر، محورهای منتهی به حرم را تحت پوشش قرار دهیم.

 

عضو شورای شهر مشهد با تأکید بر این که بدحجابی گرچه به بحرانی امنیتی تبدیل شده اما تنها مصداق منکر نیست، اضافه کرد: اعضای مجمع نسبت به هر ترک فعلی که گناه باشد، ابتدا تذکر لسانی، بعد تذکر کتبی، سپس طی سایر راه های اثرگذاری و نهایتا اعلام جرم به معاونت حقوقی مجمع می کنند.

 

وی با اشاره به این که مجمع رهروان به نوعی عقبه بسیج محسوب می شود، خاطرنشان کرد: تلاش ما طبق توصیه علما بر این است که ریشه کنی علت های وقوع منکرات است.  

 

حجت الاسلام لطفی اظهار کرد: علاقه مندان از هر قشر و صنفی با هر میزان از تحصیلات می توانند جهت همکاری با مجمع به محل مجمع یا پایگاه اینترنتی مفلحون مراجعه و پس از کسب موفقیت در مصاحبه و نیز دوره آموزش فشرده توجیهی و تکمیلی و امضای میثاق نامه، با توجه به علاقه و تخصص خود در مباحث مختلف اجرایی و پژوهشی، فعالیت خود را جهت ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر شروع کنند.

 

وی با بیان این که فعالیت این مجموعه، همه موارد منکرات را که در زمینه های اقتصادی، اداری، اعتقادی، فرهنگی و آموزشی در قانون ذکر شده است، تحت پوشش قرار می دهد، افزود: تاکنون بیش از 50 نفر از خواهران برای همکاری با مجمع نام نویسی کرده اند.

 

مسؤول مجمع رهروان معروف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه انجام شده میان مجمع و ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر کشور تحت مدیریت سرلشکر ایزدی، مقرر شد همه افراد فعال استان در این زمینه تحت نظر مجمع فعالیت داشته باشند.

 

گفتنی است دفتر مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر خراسان رضوی در بلوار امت، نبش امت پنج واقع شده است./930/202/ب3

ارسال نظرات