۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۲۶۵۴۸
آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران:

وزیر خارجه و همراهانش گول ظاهر سازی آمریکا را نخورند

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به غارت دو میلیارد دلار پول ملت ایران از سوی آمریکا به وزیر امور خارجه و همراهان وی توصیه کرد که در یک گام، سخن و یک عمل، گول تظاهر این قلدر خون آشام را نخورند.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران از سردار سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران و مواضع وی در هشدار به آمریکا، شرکا و متحدانش که گفت از ادبیات تهدیدآمیز بپرهیزید که طبق حق قانونی عبور از تنگه هرمز، عبور از تنگه هرمز را به روی شما خواهیم بست تقدیر کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به غارت دو میلیارد دلار پول ملت ایران از سوی آمریکا با بیان این‌که در این زمینه تصمیم گرفته است چند مدال به آمریکا بدهد، گفت: آمریکا مردم، زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشد و عذرخواهی هم نمی‌کند، در مذاکرات هسته‌ای تعهد می‌کند و همزمان تعهد را زیرپا می‌گذارد و پیمان‌شکنی می‌کند.

 

خطیب نماز جمعه تهران افزود: آمریکا به قوانین بین‌المللی پایبند نیست و قوانین را زیرپا می‌گذارد و به هواپیمای مسافربری ایران به عنوان یک مثال حمله می‌کند و همه آنها را می‌کشد و به خلبان قاتل جایزه می‌دهد.

 

وی با بیان این‌که آمریکا ادعای دموکراسی می‌کند و همزمان با این ادعا در امور داخلی کشورها مداخله می‌کند، گفت: آمریکا که در ایران از شاه معدوم در مقابل خواست مردم حمایت کرد، نه تنها مظلومان و بیگناهان را می‌کشد بلکه از کشندگان مظلومان هم حمایت می‌کند و کمک‌های مالی و تسلیحات نظامی می کند.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین با اشاره به حمایت آمریکا از عربستان در مقابل مردم مظلوم یمن، خطاب به دنیای اسلام اظهار داشت: بدانید آمریکا دشمن اسلام و قرآن شما است به این دلیل ‌که با تمام وجود از رژیم اشغالگر قدس که دشمن سرسخت اسلام و مسلمانان است حمایت و به آنها کمک مالی و تسلیحاتی می‌کند.

 

وی با بیان این‌که آمریکا اسلام ستیز، شیعه ستیز و ایران ستیز است چون ایران یک کشور اسلامی است، تصریح کرد: آمریکا منافق است؛ به ظاهر ائتلاف ضد داعش تشکیل می‌دهد و در باطن به آنها و دیگر تروریست‌ها کمک مالی و تسلیحاتی می‌کند.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آمریکا وقتی موج خطرناک تروریستی به اروپا می‌رسد فریاد می‌زند و ترور را محکوم می‌کند اما وقتی آنها در سوریه فعال می‌شوند و کشتار به راه می‌اندازند به آنها احسنت می‌گوید.

 

وی آمریکا را دروغگوی بزرگ خطاب کرد و گفت: آمریکا اقدامات عده‌ای شرور و تروریست را که ضد اسلام است به اسلام نسبت می‌دهد و اسلام هراسی و ایران هراسی به راه می‌اندازد.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی ابراز کرد: آمریکا مستکبر و مغرور و زورگو است؛ به خودش اجازه می‌دهد سلاح اتمی داشته باشد اما کشورها را از داشتن سلاح معمولی دفاعی هم منع می‌کند.

 

وی با بیان این‌که آمریکا به اموال همه کشورها و ثروت‌های مردم دستبرد می‌زند، از تریبون نماز جمعه به دنیا و کشورها اعلام کرد که پولهایشان را از بانک‌های آمریکا بیرون بکشند قبل از این‌که دادگاه عالی آمریکا آنها را لخت کرده و حکم مصادره اموالشان را صادر ‌کند.

 

خطیب نماز جمعه تهران همچنین به وزیر امور خارجه و همراهان وی توصیه کرد که در یک گام، سخن و یک عمل گول تظاهر این قلدر خون آشام را نخورند.

 

وی البته با بیان این‌که مدال‌های او شامل رژیم اشغالگر قدس، آل سعود خبیث و برخی کشورهای اروپایی که دنباله‌رو آمریکا هستند و به دیکته او عمل می‌کنند نیز می‌شود، متذکر شد: ما با همان چشمی که به آمریکا نگاه می‌کنیم به آنها هم نگاه می‌کنیم.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود پدیده قاچاق را که ضربه به اقتصاد کشور وارد می‌کند بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: مسؤولان مربوطه باید با قاطعیت با این پدیده شوم برخورد کنند.

 

وی همچنین انتصاب ریاست جدید سازمان صدا و سیما را تبریک گفت و خطاب به وی با بیان این‌که صدا و سیما یک دانشگاه سیار است، اظهار داشت: بار سنگینی بر دوش شما است؛ دستوراتی را که مقام معظم رهبری در این‌باره داده‌اند به دقت بخوانید و رعایت کنید که دستورات ولی امر مسلمین است.

 

خطیب نماز جمعه تهران در ابتدای سخنان خود در خطبه دوم با اشاره به فضایل ماه مبارک شعبان و تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: در این ماه شریف بکوشیم دل را زنده واز بیماری قلب همچون تکبر، حسد، حب و عشق به دنیا دوری کنیم و به یاد فقرا و گرسنگان باشیم و نیازمندانی را که نمی‌توانند مسکنی حتی اجاره برای خود تهیه کنند، باشیم./920/پ201/ج

ارسال نظرات