۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۲۶۹۷۳

فعالیت رسمی ۱۵۰۰ طلبه خواهر در آموزش و پرورش

نشست کارگروه تخصصی تبلیغ ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه خواهران و آموزش و پرورش در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.
خواهران بسیجی

به گزارش خبرگزاری رسا، رحیمی، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه خواهران و آموزش و پرورش، «پژوهش و تحقیق»، «منابع انسانی»، «برنامه‌ریزی درسی» و «امور تربیتی و تبلیغ» را از کارگروه‌های مختلف این ستاد دانست و گفت: حوزه‌های علمیه خواهران همکاری بسیار خوبی با این ستاد دارد.

 

وی همچنین از برگزاری 35 جلسه و تصویب 86 مصوبه در سال 94 توسط ستاد همکاریهای حوزه‌ و آموزش و پرورش خبر داد و یادآور شد: در کارگروه تبلیغ مصوبه‌‌هایی مانند تدوین و تصویب دستورالعمل اعزام مبلغ مناسبتی، بررسی سامانه جامع اعزام مبلغ و آسیب شناسی اعزام مبلغ تصویب شده است.

 

دبیر ستاد همکاریهای حوزه‌های علمیه خواهران و آموزش و پرورش، تدوین و تصویب آیین‌نامه حمایت از پایان‌نامه‌های طلاب سطح سه و چهار در حوزه تربیت رسمی و غیر رسمی، تدوین 42 عنوان پژوهش به عنوان اولویت‌های پژوهشی، عضویت نماینده حوزه علمیه در شورای علمی و پژوهشی آموزش و پرورش و بالعکس و طراحی و ایجاد رشته‌های تعلیم و تربیت اسلامی را از مصوبات کارگروه پژوهش این ستاد برشمرد.

 

وی ادامه داد: در کارگروه برنامه‌ریزی درسی نیز طرح برگزاری دوره آموزش شیوه‌های تألیف کتاب درسی برای طلاب، حضور نماینده‌ای از حوزه‌های علمیه در کارگروه درسی سازمان پژوهش و راه‌های مشارکت حوزه در تدوین مجلات رشد به تصویب رسیده است.

 

آقای رحیمی همچنین از تدوین محتوای دینی مورد نیاز برای معلمان اعزامی به خارج از کشور و توانمندسازی دانش آموختگان حوزه‌های علمیه شاغل در آموزش و پرورش را از دست‌آورده‌های کارگروه منابع انسانی ستاد همکاریهای حوزه‌های علمیه خواهران و آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: اکنون 2713 طلبه در آموزش و پرورش شاغل رسمی هستند که از این تعداد 1500 نفر بانوان طلبه هستند.

 

وی همچنین بر ظرفیت ‌شناسی و ظرفیت سنجی حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تأکید کرد./998/د102/ی

منبع: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

ارسال نظرات