۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۲۷۱۱۳
آیت الله نوری همدانی:

دشمنی غرب با اسلام تمام شدنی نیست/ اگر ولایت فقیه نبود، انقلاب اسلامی به ثمر نمی رسید

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اسلامی سازی علوم انسانی گفت: هنوز در دانشگاه های ما علوم انسانی آنطور که اسلام گفته تدریس نمی شود؛ باید تلاش ها در راستای اسلامی سازی علوم انسانی بیش از پیش شود.
آیت الله نوری همدانی آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار اعضای شورای دانشگاه امام حسین(ع) و دانشجویان خواهر دانشگاه امام رضا(ع) مشهد خاطرنشان کرد: دانشگاه به عنوان محل تربیت جوانان بسیار مهم است؛ در روایات به جوان و نیروی جوانی توجه زیادی شده است و از جوانان برای پیشرفت کمال بهره بگیرید؛ حضرت علی(ع) فرمودند که حضرت مهدی(عج) ظهور خواهد کرد و بیشتر لشکریان او جوانان هستند و تعداد پیران در لشکر او مثل نمک برای غذا هستند.

 

این مرجع تقلید ضمن تأکید به دانشجویان بر فراگیری توأم علم و تقوا اظهار داشت: جوانان و دانشگاهیان باید تحکیم مبانی علمی و دینی را داشته باشند و اسلام برای علم اهمیت قائل است که با دین و تقوا با هم باشد؛ اگر این طور نباشد، سبب عقب ماندگی خواهد شد؛ علم بدون تقوا مانند دزدی است که آمده و کالاهای نفیس تر را خواهد برد؛ سعی کنند دانشجویان با تقوا و فناوری با هم آشنا شوند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به ظهور علوم از اسلام تصریح کرد: اسلام طوری تمدن ایجاد کرد که تمدن جهان از اسلام است و قبل از ظهور اسلام، علم، دانشگاه و دانشمندی در جهان نبود؛ در چنین روزگاری اسلام طلوع کرد و تمدنی را به وجود آورد؛ علوم در ابتدا عربی بودند که به عنوان مثال علم طب و نجوم و تمامی اجزای آن عربی بوده است؛ عربی زبان اسلام است و در ادامه که در جنگ صلیبی حمله غرب به مسلمانان بود که این علوم را بردند و جنبه الهی آن را حذف کردند و غرب بر این علوم تسلط پیدا کرد و سعی کردند آنها را عقب مانده نگه دارند.

 

وی گفت: تهاجم فرهنگی غرب سبب زیر سلطه قرار گرفتن مسلمانان شد؛ درهای علم را به روی مسلمانان بستند و کاری کردند که جوانان مسلمان به کشورهای آنها بروند و پس از مهاجرت مسلمانان، آنها را سرسپرده می کردند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که جوانان باید بدانند که تمامی علوم جهان از اسلام گرفته شده گفت: جوانان باید مراقب و هشیار باشند و بدانند که علوم از اسلام گرفته شده است و سعی کنند تمدن اسلامی را با مرتبه ای بالاتر ایجاد کنند؛ هنوز در دانشگاه های ما بقایایی از زمان قبل از انقلاب وجود دارد که زیر سیطره غرب بوده و علوم انسانی ما هنوز غربی است.

 

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم اسلامی سازی علوم انسانی خاطرنشان کرد: هنوز در دانشگاه های ما علوم انسانی آنطور که اسلام گفته تدریس نمی شود؛ چرا که زحمت فراوان نیاز دارد تا آن علوم اسلامی شود؛ باید راه خود را پیش بگیریم که بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه علوم انسانی مبنی بر این موضوع است؛ باید تمدن اسلامی را پیاده کنیم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به سابقه دشمنی غرب با اسلام اظهار داشت: غرب سابقه بسیار کینه توزانه ای با اسلام داشته و دارد؛ بنده دو سال نماینده امام راحل در اروپا بودم و در این مدت ندیدم که یک نفر غربی بیاید بگوید که اسلام چه می گوید و آن زیاده خواهی و خود بزرگ بینی در غرب لانه کرده است.

 

وی تصریح کرد: غرب را باید درست شناخت و از صدر اسلام تا به حال تسلیم اسلام نشده است و نسبت به اسلام کینه داشته اند؛ هدف غربی ها در جنگ صلیب، کوبیدن اسلام بوده و پس از 200 سال حمله های پیاپی غربی ها، مسلمانان آنها را عقب راندند و جنگ سرد کنار رفت، اما جنگ نرم هنوز همچنان باقی است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی اسلام، مردم و ولایت فقیه را ارکان انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: حضرت امام(ره) تأکید داشتند که همیشه مردم را در صحنه نگه دارید؛ اگر ولایت فقیه نبود، این انقلاب به ثمر نمی رسید؛ انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است؛ سه کتاب صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت نامه امام راحل مورد مطالعه قرار دهید./822/پ202/ج

ارسال نظرات