۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۲۷۴۲۱
معاون پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

ایده‌های پژوهشی در حوزه حقوق و علوم اجتماعی به فناوری تبدیل شود

توکلی بر کاربردی شدن ثمرات پژوهش در جامعه تأکید کرد و گفت: باید ایده های پژوهشی در حوزه حقوق و علوم اجتماعی به فناوری تبدیل شود تا مردم آثار آن را در جامعه احساس کنند.
پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، توکلی، معاون پژوهشی، آموزشی و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در مراسم تجلیل از خیرین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: خیرینی که در امور پژوهشی ورود کرده اند به دلیل این که نتیجه آن زیاد ملموس نیست خیرین فرهیخته ای هستند که ثمره کار خود را در پژوهش می خواهند ببینند.

 

وی با بیان این که دغدغه خیرین کمک به حوزه پژوهش است، افزود: باید از ین ظرفیت در جهت پژوهش‌هایی که کارآیی بیشتری در جامعه دارند استفاده شود تا ثمره کمک به عرصه پژوهش خود را در جامعه نشان دهد.

 

معاون پژوهشی، آموزشی و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان این که مباحث علوم انسانی باید از حوزه نظر تبدیل به فناوری شود، اظهار داشت: در حوزه حقوق و علوم اجتماعی باید ایده های پژوهشی به فناوری تبدیل شود و ثمرات پژوهش در جامعه کاربردی شود و در ساخت وسایل بازی برای کودکان، نمادهای فرهنگی و در ایجاد یک الگوی و فرهنگ مناسب برای جامعه نقش داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که در فرهنگ ایرانی اسلامی همیشه هزینه آموزش و پژوهش بر دوش مردم بوده است، ابراز داشت: ما باید به این فرهنگ اصیل برگردیم و اگر امروز از این فرهنگ فاصله گرفته ایم به خاطر کمکاری مسؤولان و بی توجهی به این فرهنگ بوده است.

 

توکلی با بیان ینکه 250 پروژه در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و در عرصه‌های مختلف علوم انسانی و کابردی کردن آن در جامعه فعال است، گفت: سعی  شده است که پژوهش هایی ملموس دنبال شود که تأثیر بیشتری در فضای جامعه داشته باشد./843/پ203/ی

ارسال نظرات