۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۲۷۹۸۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

اندیشه مهدویت نجات بخش بشریت از جهالت و نادانی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، اندیشه مهدویت را نجات بخش بشریت از جهالت و نادانی دانست و گفت: دوری بشر از این اندیشه پولادین آنها را به ورطه نابودی نزدیک کرده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در گردهمایی رؤسای تبلیغات اسلامی استان با اشاره به در پیش بودن میلاد با سعادت آخرین منجی عالم بشریت با اشاره به این که فلسفه انتظار آخرین منجی دمیدن روح امیدواری، سر استقامت و ضامن پیروزى پیروان امامت است، ادامه داد: این عامل در همه ادیان آسمانى وجود داشته و رمز بقا و پایداری و ریشه همه‌ نهضت‌هاى جوامع اسلامی‌ ‌به ویژه شیعیان ‌‌بوده است.

 

وی، کسب معرفت نسبت به امام زمان(عج) را از وظایف اجتماعی منتظران حضرت دانست و گفت: منتظران تنها با کسب معارف مهدوی می توانند گرفتار کفر، نفاق و جاهلیت نشوند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت مهدی منجی عالم بشریت و یاور مستضعفان است، بیان داشت: با ظهور این امام همام ظلم و ستم رخت بر بسته و خوبی های نهادینه می شود.

 

وی با تاکید بر این که حضرت مهدی(عج) از ویژگی ها و صفات ارزشمندی برخوردار است، افزود: ما به عنوان منتظران این حضرت باید سیره نورانی ایشان را به درستی ادامه دهیم.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که معارف مهدوی باید به شیوه ای صحیح به نسل جوان انتقال داده شود و برهان علل غیب امام عصر (عج) را به آنان تفهیم کرد، تصریح کرد: برای شناخت کامل جوانان و نوجوانان برگزاری دوره های آموزشی برای دانش آموزان در راستای اشاعه این فرهنگ، امری مهم و ضروری است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امید امروز جامعه ما به امام زمان(عج) است و همه باید برای تقویت این جایگاه تلاش کنیم، تصریح کرد: تقویت بنیاد فرهنگی مهدویت در سراسر کشور یک ضرورت مهم است که باید در دستور کار قرار گیرد. 

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که همواره عده ای به دنبال محو کردن فرهنگ مهدوی در جامعه بوده و هستند، خاطرنشان کرد: امروز همه ما وارث یک میراث و فرهنگ کوثری هستیم و باید در جهت حراست و پاسداشت این فرهنگ غنی و اصیل تلاش کنیم. 

 

وی ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮاﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﻨﺘﻈﺮان واﻗﻌﻰ اﻣﺎم زﻣﺎن ﻟﺤﻈﻪاى از ﺗﺤﺮک و ﺗﮑﺎﭘﻮ در ﭘﯿﺸﺒﺮد اھﺪاف دﯾﻦ ﺑﺎز ﻧﻤﻰاﯾﺴﺘﻨﺪ، اداﻣﻪ داد: ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺣﻀﺮت وﻟﯽ ﻋﺼﺮ(ﻋﺞ) ھﻤﻮاره ﺑﺎ ﺳﻌﻰ و ﮐﻮﺷﺶ، ﺧﻮد را ﺑﺮاﺳﺎس اﺳﻼم اﺻﯿﻞ و ﻣﮑﺘﺐ اھﻞ ﺑﯿﺖ(ع) ﭘﺮورش ﻣﯽدھﻨﺪ. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج فرهنگ مهدویت جامعه را در برابر هر گونه خطر و فتنه ای مصون می دارد، تصریح کرد: تبلیغ مناسب و اثر گذار فرهنگ انتظار می تواند مانع از تحقق اهداف شوم دشمن در جهت تضعیف این فرهنگ اصیل و ارزشی شود. 

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که دنیای غرب به دنبال ایجاد انحراف در مسأله مهدویت هستند و با همه توان در این رابطه وارد شده اند، گفت: امروز سینمای هالیوود با ساخت فیلم های انحرافی تلاش می کند ظهور حضرت را به شکل وارونه جلوه دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: استکبار و دنیای غرب از همان دوران کودکی فرزندان خود را دین گریز و شریعت گریز تربیت می کنند تا اسلام و برنامه های شریعت بر آنان کارساز نباشد. 

 

حجت الاسلام شکریان گفت: نسل منتظر از طریق تربیت مادران در خانواده تربیت می شود و به همین دلیل خانواده های ما باید در تربیت فرزندان خود و اینکه فرزندانی منتظر برای امام عصر(عج) داشته باشند.

 

وی، اندیشه مهدویت را نجات بخش بشریت از جهالت و نادانی دانست و گفت: دوری بشر از این اندیشه پولادین آنها را به ورطه نابودی نزدیک کرده است.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به برنامه‌ریزی مدون و هدفمند دشمنان اسلام و مسلمانان به‌ویژه در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: فرهنگ مهدویت و انتظار امید به آینده متعالی را نوید می‌بخشد، از این‌رو دشمنان اسلام از جمله استکبار جهانی، برای وارد کردن ضربه به تشیع، همیشه درصدد هستند تا این دو فرهنگ را به چالش کشیده و شکست دهند.

 

وی مهدویت و فرهنگ انتظار را در امتداد فرهنگ عاشورا دانست و تأکید کرد: دشمنان اسلام از گسترش فرهنگ مهدویت و عاشورا بسیار هراسان هستند، چراکه این فرهنگ تمام موجودیت آنها را به چالش کشیده است و همین فرهنگ امروز تمام برنامه‌ریزی و امید آنها را در منطقه به یأس و ناامیدی مبدل کرده و شهدای مدافع حرم هم از همین فرهنگ در منطقه حماسه‌آفرینی می‌کنند./202/950/ب1

ارسال نظرات