۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۲۸۰۷۷
امام جمعه فاروج:

عمل به احکام اسلامی و تلاش برای حاکمیت قرآن وظیفه منتظر واقعی است

امام جمعه فاروج با بیان اینکه منتظر واقعی زمینه ظهور مهدی موعود (عج) را فراهم می‌کند، گفت: عمل به احکام اسلامی و تلاش برای حاکمیت قرآن وظیفه منتظر واقعی برای زمینه‌سازی ظهور است.
حجت الاسلام قلیزاده - امام جمعه فاروج

حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن نیمه شعبان، سالروز میلاد منجی عالم بشریت، با اشاره به مفهوم انتظار و غیبت، اظهار کرد: اکنون دوران غیبت و انتظار بوده و این سؤال‌ها که ماهیت انتظار چیست و وظیفه ما در این دوران غیبت حجت خدا کدام است؟ همواره ذهن مؤمنان را به خود مشغول کرده است.

 

وی اضافه کرد: منتظرانی که آرزوی یاوری امام مهدی (عج) و احیاگر دین اسلام را دارند، لازم است خود را به این صفت آراسته کرده و زمینه را برای ظهور آن منجی عالم فراهم کنند.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده ادامه داد: همان‌گونه که امام خمینی (ره) نیز فرموده، همه ما انتظار فرج داریم و باید در این انتظار خدمت کنیم زیرا انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام بوده و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و مقدمات ظهور تهیه شود.

 

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ما ‏وقتی می‏توانیم حقیقتاً منتظر به‏حساب بیاییم که زمینه را برای ظهور مهدی موعود (عج) آماده کنیم و بهترین کار برای فراهم کردن این زمینه عمل کردن به احکام اسلامی و تلاش برای حاکمیت قرآن و اسلام است.

 

وی با اشاره به اینکه دو اصل «والله لتمحصن» و «والله لتغربلن» در سرتاسر زندگی انسان جاری و ساری است، افزود: این تمحیص و امتحان بزرگ که مریدان و شیعیان ولی عصر (عج) با آن مواجه هستند همان امتحان تلاش برای حاکمیت اسلام است ازاین‌رو باید برای حاکمیت اسلام کوشش شود همان‌طور که ملت بزرگ ما این یک قدم را برداشتند.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده ادامه داد: همان‏گونه که مردم در عصر حضور دیگر ائمه اطهار (ع) نسبت به امام حاضر وظایفی بر عهده داشته و ادا می‏کردند، در عصر غیبت نیز مردم افزون بر تکالیف عمومی، درزمینهٔ مسأله غیبت وظایفی بر دوش دارند و باید ضمن وصول به اجرا و ثواب، گام‏هایی هم درزمینهٔ ظهور بردارند.

 

وی با بیان اینکه صبر، انتظار، دعا و انقطاع‏ وظایف عصر غیبت است، اضافه کرد: امام رضا (ع) در روایتی می‏فرماید: «ما احسن الصبر و انتظار الفرج، اما سمعت قول الله تعالی فارتقبوا انی معکم رقیب و قوله عزوجل فانتظروا انی معکم من المنتظرین، فعلیکم بالصبر، فانه انما یجییء الفرج علی الیأس و قد کان الذین من قبلکم اصبر منکم».

 

حجت‌الاسلام قلیزاده ادامه داد: بر اساس این فرموده امام رضا (ع) فرج پس از ناامیدی می‏ آید و کسانی که قبل از شما بودند، صبورتر از شما بودند و تعبیر «علیکم بالصبر» صراحت دارد در این‏که وظیفه شیعیان در عصر غیبت، صبر بر فراق است.

 

وی اضافه کرد: در روایتی از امام صادق (ع) می‏ خوانیم که فرمود: «ان هذا الامر لایأتیکم الا بعد ایاس؛ همانا امر ظهور مهدی (عج) برای شما نمی‌آید مگر پس از ناامیدی» و در روایت دیگری از امام رضا (ع) می‏ فرماید: «فانه انما یجییء الفرج علی الیأس و قد کان الذین من قبلکم اصبر منکم؛ همانا فرج پس از ناامیدی‏ می‏آید و کسانی که پیش از شما بودند صابرتر از شما بودند».

 

امام جمعه فاروج تصریح کرد: این بدان‏معنا است که تا بشریت چشم امید به قدرت‏های غیرالهی داشته باشد، عطش عدالت مهدوی در او وجود ندارد و آن‏گونه که بایسته و شایسته است مهدی‏جو و مهدی‏خواه نخواهد بود./302/9314/ب1

ارسال نظرات