۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۴۲۸۱۸۷

حمایت بزرگترین حزب پاکستان از اعتصاب غذای حزب «وحدت مسلمین»

هیئت مقامات عالی حزب مردم پاکستان با حضور در محل اعتصاب غذای حزب مجلس وحدت مسلمین در اعتراض به کشتار شیعیان در این کشور اعلام کرد که از حقوق شیعیان در پارلمان و سنای پاکستان حمایت خواهد کرد.
اعتصاب غذای حزب وحدت مسلمین پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، «شیری رحمان» معاون رییس حزب مردم پاکستان در رأس هیئتی برای حمایت از خواسته‌های حزب «مجلس وحدت مسلمین» مبنی بر توقف کشتار شیعیان در این کشور به محل اعتصاب غذای این حزب رفت.

 

هیئت بزرگترین حزب پاکستان در اعتراض به کشتار شیعیان در این کشور، از خواسته‌های حزب مجلس وحدت مسلمین اعلام حمایت کرد.

 

شیری رحمان گفت: هیئت حزب مردم پاکستان به دستور «بلاول بوتو زرداری» رهبر این حزب در محل اعتصاب غذای حزب وحدت مسلمین حاضر شده است.

 

وی افزود: حزب مردم پاکستان مسایل و مشکلات شیعیان را در پارلمان و سنای این کشور مطرح خواهد کرد و برای اقدامات لازم تلاش می‌کند.

 

معاون رییس حزب مردم پاکستان اظهار داشت: اعتراضهای صلح‌آمیز حزب وحدت مسلمین پاکستان در مورد کشتار شیعیان، ارزش‌های دموکراتیک در این کشور را حفظ می‌کند.

 

در عین حال، سناتور «تاج حیدر» عضو ارشد حزب مردم پاکستان نیز گفت: حزب مردم پاکستان با افراط‌گرایی مخالف است و «ذوالفقار علی بوتو» بنیانگذار این حزب نیز به همین دلیل به شهادت رسید.

 

وی مدعی شد: افراط‌گرایان در نهادهای دولتی پاکستان حضور دارند و تا زمان حضور آنها «طرح اقدام ملی برای مبارزه با تروریسم» در پاکستان موفق نخواهد شد.

 

اعتصاب غذای مشترک شیعیان و اهل سنت پاکستان در اعتراض به کشتار شیعیان در مناطق مختلف این کشور به‌ویژه «پاراچنار» امروز وارد نهمین روز شده است.

 

این اعتصاب غذا به‌همت حزب «مجلس وحدت مسلمین» و با حضور علمای برجسته اهل سنت پاکستان از جمعه گذشته آغاز شده است.

 

براساس گزارش‌ها، «صاحب‌زاده حامد رضا» رهبر حزب «شورای اتحاد سنی» نیز با حامیانش در این اعتصاب غذا حضور دارد.

 

حجت الاسلام «راجه ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان ادامه کشتار شیعیان در مناطق مختلف این کشور و بی‌تفاوتی دولت اسلام‌آباد را محکوم کرد.

 

وی گفت که سکوت دولت اسلام‌آباد در مورد کشتار شیعیان به‌ویژه در «پاراچنار» منطقه مرزی پاکستان با افغانستان نگران‌کننده است./980/ب102/د

ارسال نظرات