۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۲۸۵۰۲
مدیر مدرسه علمیه کوثریه:

فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها بود

مدیر مدرسه علمیه کوثریه با بیان این که فتح خرمشهر، فتح خاک یک سرزمین نیست، بلکه فتح ارزش‌ها است، گفت: این شهر، شهر لاله‌های خونین ما است.
فتح خرمشهر

فرحناز ریاضی، مدیر مدرسه علمیه کوثریه تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک به مناسبت سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر، گفت: این روز، روز یادآوری خاطرات بسیار عمیقی است که ما در ابتدای انقلاب تجربه کردیم؛ پس از پیروزی جمهوری اسلامی، دشمن از هر طرف، قصد حمله داشت و در تلاش بود تا این انقلاب را در نطفه خفه کند.

 

وی در ادامه افزود: سال 59 با حمله نظامی عراق مواجه شدیم، این حمله از محورهای خاصی شروع شد و مردم بی دفاع خرمشهر مورد هجوم قرار گرفتند و آبادان از سوی نیروهای دشمن تسخیر شد؛ موقعیت خرمشهر، یک موقعیت فوق‌الجیشی قوی بود، صدام آن را یک پیروزی بزرگ می‌دانست و نام شهر را قادسیه گذاشت، به این امید که تا تهران پیشروی کند.

 

ریاضی بیان داشت: در آن زمان، رییس جمهور بی‌کفایتی چون بنی صدر اجازه نداد که جوانان ما در مقابل نیروهای عراق بایستند و آنها را از مناطق مرزی بیرون کنند و حتی سلاح به رزمندگان ما نرسید؛ مردم آبادان و خرمشهر بر پای ارزش‌هایشان ایستادگی کردند.

 

وی اظهار داشت: فتح خرمشهر، فتح خاک یک سرزمین نیست، بلکه فتح ارزش‌هاست؛ این شهر، شهر لاله‌های خونین ما است؛ امام خمینی(ره)فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»؛ چرا که اگر دست خداوند پشت و پناه رزمندگان نبود، معلوم نبود چه بر سر این سرزمین می‌آمد و عراق تا کجا پیش می‌رفت.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثریه در ادامه ابراز داشت: وقتی در سال 59 خرمشهر به اشغال درآمد، روزهای تاریکی به این شهر گذشت؛ مسجد جامع که محلی امن برای رسیدن به مردم و مجروحین بود، بعد از اشغال، این پایگاه مردمی نیز از بین رفته بود.

 

وی تصریح کرد: در اردیبهشت 1361 با پی‌ریزی عملیات بیت‌المقدس با رمز علی ابن ابیطالب(ع)، از محور اهواز به خرمشهر و با گذر شبانه از رود کارون، رزمندگان با امید و توکل به خدا این مسیر را طی کردند و با سرسختی‌های مداوم، در سوم خرداد، با تمام قوت وارد خاک خرمشهر شدند و شهر را محاصره کردند و 19000 نیروی عراقی را به اسارت درآوردند و پرچم کشور عزیزمان ایران را بر فراز مسجد افراشتند.

 

ریاضی بیان داشت: تمام اینها برای این بود که به دشمنان ثابت کنیم، حتی یک قدم از خاک کشورمان را دست آنان نمی‌سپاریم.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثریه اظهار داشت: امام خمینی(ره) درباره این فتح مبارک فرمودند: «با تشکر از تلگرافاتی که در فتح خرمشهر به اين جانب رسيده است، سپاس بی حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنايت و حمايت خويش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصيب ما فرمود».

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: این روز پرخاطره در یاد همه ما مانده که چقدر مردم بخاطر این فتح مبارک، شوق داشتند و خوشحال بودند؛ کتاب «دا» تألیف زهرا حسینی یکی از کتاب‌هایی است که در باب خاطرات آن روزها نوشته شده است؛ همه ما باید برای ذره ذره خاک کشورمان و برای اعتقاداتمان ارزش قائل شویم و تا می‌توانیم در راه دفاع از آنها کوشا باشیم./966/302/ب2

ارسال نظرات