۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۴۲۸۷۲۵

دوره طراحی پوشاک اسلامی در فرهنگسرای حجاب برگزار می شود

به درخواست بانوان برای نخستین بار دوره طراحی پوشاک اسلامی در فرهنگسرای حجاب برگزار می شود.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آنقدر لباس های مدل به مدل غربی خودش را در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما جای داده که تشخیص اینکه کدام مدل متعلق به کجاست سخت به نظر می رسد. نا آشنایی بانوان به فرهنگ ایرانی و اصیل مان موجب شده هر لباسی را برای مجالس انتخاب کنند. این در حالی است که می شود پوشاک اسلامی پوشید و از به تن کردنش به خود بالید.


این موضوع موجب شده فرهنگسرای حجاب برای نخستین بار بنا به درخواست بانوان دوره طراحی پوشاک اسلامی را در برنامه کلاس های آموزش اش جای دهد. در این گزارش بانوان حاضر در فرهنگسرا در مورد این دوره آموزشی و لزوم برگزاریش می گویند.
 

لباس مجلسی درخور
 

ساناز سعادتی معتقد است لباس هر فرد معرف شخصیت اوست. همین موضوع اهمیت دقت در انتخاب لباس را نشان می دهد. او سال گذشته دوره خیاطی را در این فرهنگسرا گذرانده و حالا برای شرکت در دوره طراحی پوشاک اسلامی ثبت نام کرده است تا دوخت لباس مجلسی به سبک اسلامی و درخور شان یک زن را یاد بگیرد.


وی ضمن ابراز علاقه به طراحی لباس های اسلامی می گوید: همیشه افرادی را که لباس هایی پوشیده و زیبا به تن دارند را ستایش می کنم. به نظرم لازم است یک خیاط طراحی پوشاک اسلامی را به صورت تخصصی بگذراند.


سعادتی اضافه می کند: در مجالس لباس های مختلفی را می بینیم که مدل بیشتر آنها از روی ژورنال های خارجی دوخته شده اگر مدل هایی به سبک اسلامی وارد جامعه شود بی شک بسیاری از خانم ها از آن استقبال می کنند. چرا که زنان ما زیبایی را در کنار پوشیدگی دوست دارند.
 

دوخت لباس مشاغل
 

اکرم عرب بارها از برگزارکنندگان دوره های فرهنگسرای حجاب خواسته تا دوره دوخت لباس مشاغل را به آنها آموزش بدهند. حالا با گنجاندن دوره طراحی پوشاک اسلامی به این خواسته اش رسیده است. وی از این موضوع ابراز خرسندی می کند و می گوید: یک مغازه کوچک خیاطی دارم و از این طریق امرار معاش می کنم. همسرم سه سال پیش به رحمت خدا رفت و من دو پسرم را با خیاطی بزرگ می کنم. طی این مدت مشتریانی داشتم که لباس های ویژه شغلشان را درخواست می کردند. مثلا یکی از مشتری هایم دریک هتل بزرگ کار می کند و از من می خواهد مانتو و شلوار ویژه ای برایش بدوزم که برای محل کار مناسب باشد. از روی مدل لباسی که برایم آورد توانستم کارش را راه بیندازم اما اگر دوره آموزشی لباس مشاغل را بگذرانم در این زمینه مهارت لازم را پیدا می کنم و به خواسته مشتری هایم به راحتی عمل می کنم.


دوخت مانتو به سبک اسلامی
 

سخنور معتقد است بیشتر مدل های مانتویی که در بازار به فروش می رسد در شان یک زن محجبه نیست. او ضمن گلایه از این موضوع می گوید: باید همه بازار را زیرورو کنیم تا مانتویی پیدا کنیم که در عین زیبایی بدن نما نباشد و بتوان با خیال راحت از آن در جامعه استفاده کرد. او در ادامه می افزاید: در کلاس طراحی پوشاک شرکت می کنم تا مدل های مانتوها را یاد بگیرم تا خودم و دخترهایم مانتوهایی شایسته یک زن ایرانی و مومن به تن کنیم.
 

ثبت نام آغاز شده
 

مدیر فرهنگسرای حجاب در این مورد می گوید: بنا به درخواست مکرر بانوان دوره طراحی پوشاک اسلامی برای نخستین بار در فرهنگسرا برگزار می شود. در حال حاضر ثبت نام آن آغاز شده و به زودی این دوره آغاز خواهد شد.


بنت الهدی جغتایی می افزاید: بانوان در این دوره طراحی آناتومی، لباس مشاغل، دوخت مانتو و لباس مجلسی را به سبک اسلامی فرا می گیرند. علاوه بر این شناخت رنگ ها نیز در این دوره به آنان آموزش داده می شود./102/1310/ب1

ارسال نظرات