۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۴۲۸۷۲۹
امام جمعه بستان آباد: 

کمبود بودجه نباید مانع گسترش فعالیت های فرهنگی شود

حجت الاسلام رضوی گفت: رسیدگی به مسائل فرهنگی کشور به همان اندازه مهم است که رفع مشکلات اقتصادی موضوع اصلی جامعه امروز شده است.
بودجه

حجت الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این که عرصه فرهنگی همواره مورد بی مهری قرار گرفته است، اظهار داشت: در شرایطی که مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت فرهنگ تأکید داشته اند، اما شاهدیم که متأسفانه فرهنگ فدای مشکلات اقتصادی جامعه شده است.


این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر تقدم فرهنگ بر اقتصاد خواستار توجه مسؤولان برای تحقق مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی شد و خاطرنشان کرد: رسیدگی به مسائل فرهنگی کشور به همان اندازه مهم است که رفع مشکلات اقتصادی موضوع اصلی جامعه امروز شده است.


وی با بیان این‌که اغلب نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در عرصه فرهنگ، دین  و اندیشه با مشکلات عدیده مالی رو به رو هستند، گفت: در شرایطی که جامعه با جنگ تمام عیار فرهنگی دشمنان مواجه بوده و امپراتوری رسانه‌ای غرب به دنبال استحاله فرهنگی جامعه اسلامی ایران است، غفلت از حوزه فرهنگ شایسته نیست.


امام جمعه بستان آباد با بیان این‌که عزم ملی و مدیریت جهادی چراغ و راهکار عملیاتی کردن مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه های فرهنگی است، گفت: استقلال فرهنگی ضرورت و لازمه استقلال اقتصادی و عبور از تحریم‌ها و مشکلات دیگر جنگ نرم دشمنان است، غفلت از این مسأله آثار زیان‌باری به دنبال دارد.


حجت الاسلام رضوی با بیان این‌که نیازمند نوآوری، ابتکار و خلاقیت در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی هستیم، افزود: هدایت جامعه به ارزش های عالی ایرانی و اسلامی مطالبه امروز رهبری است، اگر به دنبال حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه هستیم، نباید نقش مردم را نادیده گرفت، تجربه نشان داده کارهای فرهنگی مردمی ماندگار و اثرگذارتر بوده اند. 


وی با اشاره به نیاز جامعه برای تغدیه فکری و اعتقادی برای مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی ایران، گفت: فقر فرهنگی عامل ایجاد انحطاط و تشتت در جوامع می‌شود، باید دانست که فقر اقتصادی با همت و تلاش مدیران رفع می شود، اما رفع فقر فرهنگی نیازمند سال‌ها کار و هزینه است.


امام جمعه بستان آباد با بیان این‌که بسیاری از مشکلات اقتصادی با هزینه در عرصه های فرهنگی قابل رفع است، تصریح کرد: مصرف گرایی مغایر با مکتب و فرهنگ ایرانی اسلامی است، از سوی اگر بتوانیم کیفیت تولید داخل را افزایش دهیم، به یقین مردم نسبت به خرید کالای ایرانی نیز ترغیب خواهند شد. بنابراین فرهنگ و اقتصاد دو مقوله لازم و ملزوم یکدیگرند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات