۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۲۹۰۷۴
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران:

در هیأت امنا شورایاری محله‌ها روحانيت بايد ورود كند

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در هیئت امنا شورایاری محله‌ها روحانيت بايد ورود كند تا يك شورا انقلابي و فرهنگي داشته باشيم، در اين راستا نظرات امنا بايد كارساز باشد.
سردار طلایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا مرتضی طلايي نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران ظهر امروز در نشست بررسي نقش روحانيت در توسعه اجتماعي فرهنگي محلات كه در مجتمع محراب برگزار شد با اشاره به اينكه فعاليت شوراياري محلات به ٤دوره تقسيم مي‌شود اظهار داشت: در دوره‌هاي اول شوراي محلي فقط بحث مطالبات مردم را پيگيري مي‌كردند و به گوش شهرداري مي‌رساندند.

 

وي ادامه داد: در دوره دوم ما با شعار محله محوري، مسجد محوري، مردم محوري سعي كرديم بخشي از كار شهرداري را به خود مردم بسپاريم، بدين ترتيب ستاد اجتماعي محل‌ها در شهرداري تصويب شد، اما چون  تراز واقعي را مردم به دست نياوردند اين وظيفه را به عهده شوراياري محله‌ها سپرديم.

 

طلايي با بيان اينكه پيگيري و نظارات بر مردم و آگاهي از نيازها و مطالبات مردم از وظايف ماست خاطرنشان كرد: ما در اين زمينه مسؤوليتي را براي هيئت امنا قرار داديم كه انتخاب شش عضو آن را در محلات به عهده خود آنها گذاشتيم، اما در همين راستا در دوره سوم چون جهت‌گيري‌ها به سوي رفت كه اعتراض مسجد و بسيج را به همراه داشت و موضوع به سازمان امنيت نيز كشيد سعي كرديم يك هيئت امنايي متشكل از مسجد، بسيج، هيئت‌ها و آموزش و پرورش را داشته باشيم.

 

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما اگر بخواهيم به وظايف خود درست عمل كنيم و مديريت يكدست داشته باشيم بايد جهت را به سمت مسجد به عنوان قلب محلات بچرخانيم، اما در اين زمينه روحانيت معظم بايد كمك لازم را بدهد و در همين جهت يك سال قبل از انتخابات شوراي محل از مساجد خواستيم نيروهاي خود را معرفي كنند و ما سعي داشتيم از اين طريق مشكلاتي كه ممكن است در انتخابات بيافتد را با ورود مساجد كم كنيم.

 

وي در ادامه يادآور شد: بعد از انتخابات ديديم كه مساجد و هيئت‌ها خوب عمل نكردند و ما بعد از انتخابات مجبور شديم براي تشكيل هيئت امنا تقاضا كنيم خود گروه‌ها اين امر را انجام دهند كه از آنجايي كه در اينجا روحانيت جدي وارد عمل شد ما با موفقيت روبرو شديم.

 

طلايي با اشاره به اينكه قاليباف شهردار تهران خودشان زمينه تشكيل چنين هيئت امنايي را دادند إبراز داشت: عليرغم رضايت شهردار بدنه شهرداري اين شرايط را نمي‌پسندند و معاونت شهرداري منطقه تلاش دارند كه نظرات آنها غالب باشد، ما در اين مسير سعي كرديم مديران فرهنگي و بازنشسته را بيش تَر مدنظر قرار دهيم، بدين ترتيب ما تا زماني كه شوراي محلات مصوب مجلس شود و قانوني گردند و آيين نامه‌ها اصلاح و اجرايي شود بايد از امنا استفاده كنيم كه به موضوعات ورود پيدا كنند تا شهرداري دخالت نكند.

 

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: تركيب هيئت امنا ما بايد در آينده از بين مساجد، هيئت‌ها و ساير سازمان‌ها و أصناف باشد، اين امر نياز به همكاري دارد و شوراي كه در ذيل مسير مسجد حركت نكند فايده‌اي ندارد، دبير محلات نيز نقش پيگيري كننده را دارد پس بايد به امنا برنامه لازم را بدهد، در برخي محله‌ها كه درآمد زاست بايد با برنامه خودشان بودجه را خرج كنند زيرا امنا در جايگاه مديريت محله قرار دارند.

 

وي در پايان گفت: براي دوره پنجم از همين الان بايد إصلاحات لازم را انجام دهيم و ورود كنيم، در اين راستا روحانيت بايد ورود كند تا يك شورا انقلابي و فرهنگي داشته باشيم، در اين راستا نظرات امنا بايد كارساز باشد و در واگذاري وظايف از شهرداري به شوراها نيز بايد آسيب شناسي شود./816/202/ب3

ارسال نظرات