۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۲۹۱۲۶
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت:

استکبار ستیزی نشانه علمای اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به ظلم و ستمی که همواره بر جوامع دینی حاکم بوده است استکبار ستیزی را از نشانه‌های علمای اسلام در طول تاریخ دانست.
محمد حسن اختری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین سالگرد رحلت آیت الله محمد مهدی آصفی، نماینده سابق مقام معظم رهبری در عراق، شب گذشته با حضور آیت الله حسینی بوشهری، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، نماینده دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از طلاب و علمای قم و نجف در مسجد رفعت قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این مراسم با اشاره به شأن و جایگاه ویژه علما در اسلام، اظهار داشت: در قرآن آیات زیادی به شأن و مقام علما اشاره دارد در حالی که برای مجاهدین در راه خدا یک درجه را بیان می کند، برای علما از واژه درجات استفاده می کند که نشان از نگاه ویژه اسلام به علم و معرفت است.

 

وی افزود: در روایتی از امام حسین(ع) نقل شده است که مجاری امور مسلمین به دست علما است و در روایتی از پیامبر(ص) آمده است که خداوند س زمین قرار داده است و علما چراغ هدایت بشریت هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نزدیکی سالروز رحلت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: ما امروز جایگاه علما را نسبت به قبل از پیروزی انقلاب بیشتر درک می کنیم زیرا مهمترین نقش علما ایستادگی در برابر زورگویان و ستمگران است که امام خمینی(ره) مصداق بارز این ویژگی بود.

 

وی جوامع دینی را همواره مواجه با طغیان ستمگران دانست و گفت: به همین خاطر علمای اسلام همواره در حال مبارزه با ستمگران، مبارزه با انحراف و نشر معارف صحیح الهی بوده است و این سه ویژگی از نشنه های عالم واقعی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین اختری مرحوم آیت الله آصفی را نمونه عالم واقعی جهان اسلام خواند و افزود: ایشان شخصیتی چند بعدی داشت و هم در سیاست با عضویت و روشنگری در حزب الدعوة عراق و هم در دیانت و تقوا در خدمت اسلام بود و خدمات زیادی به اسلام و اهل بیت(ع) کرد.

 

وی زهد و تقوا را در کنار رسیدگی به امور معیشتی محرومین از ویژگی های آیت الله آصفی دانست و خاطرنشان کرد: آیت الله آصفی با این که می توانست از امکاناتی که در دست داشت برای خود استفاده کند ولی زندگی او در سطح افراد ضعیف جامعه بود که می تواند الگوی مناسبی برای مسؤولان و علمای اسلام باشد.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به روحیه استکبار ستیزی آیت الله آصفی، ابراز داشت: ایشان چه در برابر استکبار جهانی و مزدوران او که در منطقه به خونریزی مسلمانان مشغول هستند و چه در برابر کسانی که به اسم اسلام و مکتب پیامبر(ص) در دین رخنه کرده اند و چهره ای نادرست از اسلام را به جهانیان نشان می دهند مبارزه و از تمام امکانات رسانه ای و تبلیغی برای روشنگری استفاده می کرد.

 

وی همسویی گفتار و عمل عالمان را در هدایت مردم بسیار مؤثر دانست و افزود: مردم به عمل علما توجه دارند نه زبان آنان؛ وظیفه امروز مرجعیت، علما و حوزه های علمیه این است که با الگو گیری از علمایی همچون آیت الله آصفی خود را برای مقابله با دو جبهه استکبار و تکفیر مجهز کنند و تا آخرین توان خود ایستادگی کنیم./843/پ202/ی

ارسال نظرات