۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۴۳۰۰۷۷

آغاز مصاحبه عقیدتی اخلاقی داوطلبان ورود به حوزه علمیه کرمانشاه

مدیر حوزه علمیه اسلام آباد غرب با اشاره به آغاز مصاحبه عقیدتی اخلاقی داوطلبان ورود به حوزه علمیه، گفت: این مصاحبه شامل سنجش اطلاعات علمی طلاب، مسائل اخلاقی، اطلاعات عمومی و تسلط بر مسائل سیاسی و رفتار اجتماعی و التزام به ولایت فقیه است.
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: مصاحبه از پذیرفته شدگان ورود به حوزه علمیه آغاز شده و علاقه مندان به تحصیلات حوزوی پس از قبولی در آزمون، در مرحله مصاحبه شفاهی حضور می یابند.

 

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب تصریح کرد: این مصاحبه شامل سنجش اطلاعات علمی طلاب، مسائل اخلاقی، اطلاعات عمومی و تسلط طلاب بر مسائل سیاسی و رفتار اجتماعی است.

 

وی در ادامه بیان داشت: در این مرحله التزام و پایبندی طلاب به آرمان های نظام و انقلاب مورد سنجش قرار می گیرد و طلاب در صورت قبولی در مصاحبه، در دوره اختبار و تثبیت حضور یافته و آماده ورود به حوزه علمیه و تحصیل علوم دین می شوند.

 

حجت الاسلام کرمی نیا پایبندی طلاب به اصل ولایت فقیه را بسیار مهم دانست و گفت: طلاب در آینده مبلغ دین بوده و اثرگذاری ویژه ای بر افکار جامعه خواهند داشت از این رو باید اعتقاد و التزام آنها به ولایت فقیه و دین مبین اسلام محرز شود.

 

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب خاطرنشان کرد: طلاب به عنوان سربازان امام زمان (عج) مسؤولیتی سنگین و خطیر را عهده دار می شوند و در این راه باید با مبانی عمیق دین و سیره انقلاب آشنایی پیدا کرده و در راه تحقق اهداف و آرمان های انقلاب و اسلام گام بردارند.

 

وی اظهار داشت: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد گرایش بیشتر نسل جوان به تحصیل علوم دینی هستیم و امید است با تداوم این روند، گام های مؤثری در راستای اعتلای آرمان های اسلام و اصلاح فرهنگ جامعه برداشت و در مقابل هجمه های دشمنان ایستادگی کرد.

 

حجت الاسلام کرمی نیا در پایان گفت: در حال حاضر در شهرستان اسلام آباد غرب ده طلبه در مرحله مصاحبه حضور دارند و امید است با موفقیت این مرحله را گذرانده و پس از احراز صلاحیت آن ها برای حضور در حوزه علمیه، آینده ای درخشان برای خود و جامعه رقم بزنند./302/857/ب1

ارسال نظرات