۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۴۳۰۴۰۱
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

گزینه ای بهتر از آیت الله خامنه ای برای رهبری جهان اسلام وجود ندارد/ اعتراف اسرائیل به کمک عربستان برای سرکوب انتفاضه فلسطین

آیت الله کعبی با اشاره به ضرورت وجود رهبر در امت اسلامی عدم به نتیجه رسیدن بیداری اسلامی را فقدان رهبری دانست و گفت: با توجه به شرایط لازم برای رهبر جامعه اسلامی امروز گزینه ای بهتر از آیت الله خامنه ای وجود ندارد.
 آیت الله کعبی دیدار علمای پاکستان با آیت الله کعبی دیدار علمای پاکستان با آیت الله کعبی دیدار علمای پاکستان با آیت الله کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز در دیدار با جمعی از انجمن اسلامی دانشجویی و اساتید پاکستان با اشاره به اهمیت اتحاد و همبستگی امت اسلامی اظهار داشت: در نشست ها فقط به حرف زدن اکتفا نشده و وحدت میان امت اسلامی عملیاتی شود؛ امام راحل شش ماه قبل از ارتحال با دید الهی برای نجات امت اسلامی پیام دادند که مهم ترین تشکل برای جهان اسلام در عصر حاضر تشکل دانشجو و طلبه جهان اسلام است که می تواند جهان اسلام را نجات دهد.

 

وی ادامه داد: نخستین خواهش من از شما این است که تشکل خود را محدود به پاکستان نکرده و با جهان اسلام در ارتباط باشید؛ شما ظرفیت زیادی دارید و در چند موضوع مهم می توانید کار کنید که یکی از محورهای اصلی بازسازی و ساخت امت اسلامی است و منظور از ساخت امت اسلامی ایجاد اخوت و برادری است که این خود شرایطی دارد؛ شرط اول ساخت امت اسلامی وحدت و همدلی است که باید فراتر از مرزهای جغرافیایی باشد و همدلی باید فراتر از قومیت و ملیت و مذهب ایجاد شود همچنان که در تعریف فقهای اسلامی همه مذاهب هرکس شهادتین بگوید تا روز قیامت از امت اسلامی محسوب می شود و در هرکجا که زندگی کند فرقی ندارد.

 

تلاش زیاد دشمن برای تفرقه بین امت اسلامی

آیت الله کعبی با بیان این که وحدت کامل امروز با کمال تأسف وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام تلاش زیادی برای تفرقه بین شیعه و سنی کرده اند؛ تکفیر شیعه و سنی نسبت به همدیگر امت اسلامی را از بین برده است چرا که اختلاف امتی را باقی نمی گذارد و جنگ های مذهبی شکل می گیرد که این توسط پیامبر اکرم(ص) پیش بینی شده بود و ایشان فرمودند: در آخر الزمان همان اتفاقی که برای ادیان دیگر افتاد در امت اسلامی رخ داده و جنگ و خون ریزی روی می دهد.

 

وی افزود: سلام کردن و ارتباط که دستور اسلام است باید جهانی شود؛ بدبین نبودن، محبت و حسن ظن دستور اسلام است ولی ما الان در وضع خوبی نیستیم و متأسفانه تکفیری ها و داعش بسیار وحشیانه و به نام اسلام علیه اسلام اقدام می کنند و از سطح جهان سرباز برای خود جذب می کنند و جوانان مسلمان با نام اسلام فریب خورده و جذب آن ها می شوند و حتی برخی از آن ها حسن نیت دارند و فکر می کنند دارند جهاد می کنند بنابراین باید روشن گری را وظیفه خود بدانیم و اسلام واقعی را به دنیا نشان دهیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شرط دوم در ساخت امت اسلامی پیشرفت و مبارزه با عقب ماندگی را ضروری دانست و تأکید کرد: یکی از عوامل عقب ماندگی امت اسلامی، جهل،  فقر و اطلاع نداشتن از وضع همدیگر است؛ اقتصاد، علم و توانمندی و ایمان باعث رشد امت اسلامی است و شما به عنوان تشکل های دانشگاهی با ارتباط با جوانان مسلمان می توانید راه کارهایی برای علم و ایمان و توانمندی اقتصادی آن ها پیدا کنید تا باعث پیشرفت باشید؛ پیشرفت واجب است و عقب ماندگی بد است.

 

وی به شرط سوم ساخت امت اسلامی اشاره کرد و عنوان کرد: حرکت به سمت مبارزه با ظلم و استبداد و طاغوت که در رأس آن ها آمریکا و صهیونیزم بین الملل است از امور اساسی محسوب می شود و این هم قابل تحقق است؛ دو رکن اصلی انقلاب اسلامی روحانیت اصیل و دانشگاهیان فعال بوده اند و همین وحدت حوزه و دانشگاه یکی از عوامل پیروزی  انقلاب بود؛ بنابراین شما با علمای آگاه و بصیر و طرفدار وحدت مرتبط بشوید و آن ها را فعال کنید و از آن ها بخواهید در تشکل شما سخنرانی کنند و شما به هم به آن ها سر بزنید که این امر برای هر دو شما فایده دارد که هم شما با علوم دینی آشنا می شوید و هم آن ها از حصر حوزه های علمیه بیرون می آیند.

 

خلاء رهبری مهم ترین دلیل به نتیجه نرسیدن بیداری اسلامی

آیت الله کعبی تصریح کرد: مقدمه چهارم ساخت امت اسلامی رهبری است؛ ما باید به سمت یک رهبری واحد حرکت کنیم چراکه امت اسلامی بدون رهبری از بین رفته و گرگ های زمانه آن را می درند و در حدیث صحیح در میان همه مذاهب وجود دارد که اگر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد بر مرگ جاهلیت و بدون اسلام مرده است «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة»؛ حال آیا رؤسای حکومت های طاغوتی رهبر هستند؟ آیا امروز آمریکا و انگلیس رهبر هستند؟ پاسخ منفی است چرا که اطاعت از طاغوت جایز نیست چرا که در دین ما اطاعت از طاغوت حرام شمرده شده است.

 

وی با انتقاد از منش و شیوه سازمان کنفرانس اسلامی اضافه کرد: این سازمان برای کمک به قدس تشکیل شد ولی امروز وضعیت قدس بدتر از قبل شده است و این سازمان بیش از حد ناتوان بوده است، بنابراین باید به سمت علما برویم؛ اما هر عالم دینی هم نمی تواند رهبر باشد چرا که ممکن است اختلاف کنند؛ کسی که بتواند وحدت، حرکت و آگاهی ایجاد کرده و در برابر دشمن ایستادگی کند او لیاقت رهبری را دارد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: بدون شک شایستگی رهبری برای امام راحل بود؛ امام متعلق به ایران و شیعه نبود، بلکه سرمایه اسلام بود و امروز هم رهبری معظم انقلاب شایسته ترین فرد برای رهبری است و ایشان از زبان پیامبر صحبت می کند؛ در زمان ما متأسفانه یکی از مشکلات امت اسلامی عدم شناخت رهبر است و اگر امت اسلامی رهبر را بشناسند و تبعیت کنند اوضاع آن ها بهتر می شود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ماه مبارک رمضان، یکی از دلایل عدم اختصاص رهبری به ایران را اعلام جمعه آخر این ماه به عنوان روز قدس دانست و ابراز داشت: امام خمینی جمعه آخر را به عنوان روز قدس معرفی کرد و فرمودند همه مسلمانان در این روز راهپیمایی کنند و برعلیه اسرائیل و آمریکا شعار بدهند و امام فرمود اگر هر مسلمانان یک سطل آب بر سر اسرائیل بریزد غرق می شود؛ بنابراین یکی از کارهای تشکل شما احیای روز قدس باشد چون این روز متعلق به همه مسلمان ها است.

 

ساخت رهبر های بدلی توطئه ویژه دشمن است

وی با بیان این که یکی از دستورات امام راحل اساس اصلاح جهان و قیام برای خدا است، تصریح کرد: اساس بدبختی های مسلمانان قیام برای منافع شخصی است؛ یکی از توطئه های دشمنان در زمان حاضر ساخت رهبرهای بدلی است تا امت اسلامی راه را گم کنند به عنوان نمونه داعش ادعای خلافت اسلامی می کند که این خلافت اسلامی آرزوی هر مسلمانی است ولی همه می دانیم رهبر داعش مزدور آمریکا و اسرائیل و تربیت شده دست آن ها است و سابقه حزب بعث دارد پس او نمی تواند رهبر باشد.

 

آیت الله کعبی با تأکید بر این که امت اسلامی بدون رهبر واقعی به جایی نمی رسد یادآور شد: در اول کتاب کتاب فقهی «عقاید السلطانیه» که نوشته یک فرد شافعی است، بحث امامت و رهبری اسلام را تعریف می کند و آن را جانشینی پیامبر برای نگهبانی دین و سیاست گزار مسائل دنیایی مردم می شمرد و شرط اول امام را اجتهاد و آگاهی به مقتضیات زمان می داند، عدالت و تقوا را ضروری خوانده و قدرت بسیج امت اسلامی و شجاعت را برای امام و رهبر لازم می داند داشته باشد؛ حال باید دید این شرایط در کدام یک از علمای اسلام وجود دارد.

 

وی دلیل عدم موفقیت تشکل اخوان المسلمین را فقدان رهبری دانست و گفت: این تشکل در همه کشورهای جهان وجود دارد که برای اسلام زحمت کشیده اند و حتی سابقه آن ها از انقلاب اسلامی ایران هم بیشتر است؛ حال چرا آن ها نتوانستند دولت تشکیل دهند؟ چرا در بیداری اسلامی شکست خوردند؟ این که در تونس بعد از بن علی، راشد غنوشی در حکومت نمی ماند و حکومت به بی دین ها داده می شود و یا در مصر اخوان هشت ماه حکومت می کند و لیبی هم از هم پاشیده شده و جنگ عشایری و قبیله ای راه می افتاد به این دلیل است که از مشکل فقدان رهبری رنج می برد.

 

یوسف قرضاوی فریب آمریکا و عربستان را خورد

عضو مجلس خبرگان رهبری به یوسف قرضاوی به عنوان یکی از علمای اخوان اشاره کرد و گفت: وی نمونه ای از علمای جهان اسلام است که فاقد صلاحیت امر رهبری امت اسلامی است هرچند یوسف قرضاوی کتاب های خوبی دارد و برای اسلام زحمت کشیده است و بزرگترین کار او تأسیس اتخادیه بین المللی علمای جهان اسلام بود که از ایران هم عضو داشت؛ ما خوشحال بودیم که امت اسلامی اتحادیه جهانی پیدا کرده است که می تواند به اسلام کمک کند اما متأسفانه آقای قرضاوی فریب دشمنان اسلام را خورد و به جای وحدت در خط تفرقه قرار گرفت و علت این داستان مشکلات داخلی خانوادگی، ضعف نفس، پول و دلار و تأثیر گذاری های سعودی ها و برخی از افراد دیگر در وی بود و جایگاه خود را از دست داد.

 

وی عنوان کرد: رهبر امت اسلامی باید عدالت، تقوا، آگاهی، بصیرت و دشمن شناس باشد، مثل کوه بایستد و حاضر باشد برای اسلام جان خود را فدا کند که در زمان امروز کسی جز آیت الله خامنه ای را در این مقام نمی شناسیم، هرچند دشمنان یک بدبینی در بین امت اسلامی ایجاد می کنند در حالی که رهبری آیت الله خامنه ای متعلق به شیعه نیست؛ درست است که مذهب او اهل بیت(ع) است ولی انقلاب ما اسلامی است، نه شیعی، انقلاب ما اسلامی است، نه ایرانی و ما برای این کار تقریب مذاهب را ایجاد کرده ایم و برای وحدت هزینه کرده و می کنیم؛ در فلسطین مگر چه تعداد شیعه داریم؟ در آن جا حتی یک نفر شیعه نیستند ولی رهبر ما از اول انقلاب سنگ فلسطین را به سینه می زند و ما هم از ایشان پیروی کرده ایم.

 

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نمونه دیگری که نشان می دهد رهبری ایران اختصاص به شیعه ندارد تصریح کرد: در بوسنی و هرزگوین وقتی صرب ها مسلمان ها را قتل عام کردند ما حضور پیدا کردیم و شهید دادیم ولی در آن جا شیعه نبود و به دلیل توجه زیاد ما به اهل سنت است که برخی از شیعه های تند و افراطی ضد وحدت از ما تنفر پیدا کرده و می گویند شما به فکر شیعه نیستید و تنها به فکر اهل سنت هستید.

 

اعتراف اسرائیل به کمک های عربستان برای سرکوب فلسطین

وی تأکید کرد: امروز رهبری امت اسلامی، در ایران است؛ آمریکا و صهیونیزیم نقشه دارند که با ایران هراسی مسلمان ها را نسبت به رهبری اسلامی بدبین و جایگاه دوست و دشمن را عوض کنند و کشور های عربی حوزه خلیج فارس و در رأس آن ها عربستان که با اسرائیل متحد شده اند در این امر نقش ویژه ای دارند؛ دو روز قبل نتانیاهو اعلام کرد که کشورهای عربی در برابر حماس و فلسطین به ما کمک زیادی از حیث مالی و امنیتی کرده اند؛ عربستان و هم پیمانانش جنگ های منطقه ای مثل یمن را راه اندازی کرده است اما باید بدانیم در مسأله سوریه جنگ شیعه و سنی نیست بلکه یک طرف مقاومت اسلامی و در طرف دیگر خدمت گذاران اسرائیل هستند.

 

آیت الله کعبی با اشاره به کسانی که به داعش خدمت زیادی می کنند افزود: داعش از ترکیه تغذیه می شوند و بخشی از آن ها نیز توسط عربستان فرماندهی می شوند و اما اتاق فرماندهی مستقیم داعش دست اسرائیل است که از سمت اردن اداره می شود؛ داعش به هیچ عنوان مسلمان نیست چرا که در این جنگ افسران اسرائیلی داعشی کشته شده اند و مجروحان داعشی برای مداوا به تل آویو منتقل می شوند و جالب تر آن است که پرچم لا اله الا الله و محمد رسول الله داعش در تل آویو چاپ می شود.

 

با غرب ارتباط تاکتیکی داریم نه هم پیمانی

وی در پاسخ به سؤال یکی از حاضران مبنی بر این که چرا ایران با هند، ترکیه و روسیه ارتباط قوی تری نسبت به پاکستان دارد اظهار کرد: ارتباط با کشورهای اسلامی استراتژیکی و نه تاکتیکی بوده و بسیار قوی است و ارتباط با کشور های کفر تاکتیکی است چون می دانیم طاغوت و کافر بر دو قسم است؛ طاغوت بزرگ و طاغوت کوچک، طاغوت و شیطان بزرگ  آمریکا و اسرائیل است و ما در برابر آن ها مثل مشرکین قریش در برابر پیامبر هستیم و همه توجه ها باید علیه شیطان بزرگ شود؛ ارتباط با کشورهایی همچون چین و روسیه به معنای وابستگی نیست، ما به شعار نه شرقی و نه غربی پایبند هستیم.

 

آیت الله کعبی با اشاره به جنایات عربستان سعودی ادامه داد: ما حتی با عربستان سعودی نیز که جنگ نیابتی را به راه انداخته است و هم پیمان آمریکا و اسرائیل شده است نمی خواهیم بجنگیم چون جنگ ایران و سعودی به نفع امت اسلامی نیست؛ هر کجا مسلمانی وجود داشته باشد ما حامی او هستیم.

 

وی با اشاره به نقش ویژه پاکستان در منطقه تأکید کرد: ما در قبال پاکستان که از هند جدا شد و حکومت اسلامی را تشکیل داد خود را موظف به همکاری می دانیم و به طور کل جایگاه ویژه ای برای شبه قاره هند که شامل هند بنگلادش و سریلانکا و افغانستان و پاکستان هستند قائلیم و می دانیم آن ها ظرفیت بزرگی برای امت اسلامی هستند و نزاع حکومت ها با هم نباید امت اسلامی را از هم جدا کند./1330/پ200/ج

ارسال نظرات