۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۴۳۰۵۷۴
استاد حوزه و دانشگاه:

امام خمینی احیا کننده معارف اسلام ناب محمدی در جامعه بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام خمینی(ره) احیا کننده اسلام ناب محمودی(ص) در جامعه بود، ایشان برای انجام این کار از آموزه‌های اسلامی و تعالیم مکتب اهل بیت استفاده کردند.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، شب گذشته در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که در آستان امامزاده شاهرضا برگزار شد، عنوان کرد: امام خمینی در حدود 15 سال قبل از واقعه 15 خرداد اطلاعیه‌ای را صادر کردند که در ابتدای ان آیه«قل انما اعزکم بواحدة أن تقوموا لله مثنی و فرادا ثم تتفکرو بصاحبکم من جنة اِن هو الانذیر لکم بین یدی عذاب شدید» آورده شده بود.

 

وی اضافه کرد: این اطلاعیه چندان مورد توجه مورخان و افرادی که تاریخ انقلاب را دنبال کرده‌اند واقع نشده و این در حالی است که بیانات اصلی امام خمینی(ره) در تمام طول دوران مبارزات ضد ستم شاهی در این اطلاعیه بیان شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی از علما با قیام امام(ره) در آن زمان موافق نبودند، البته این به معنای مخالفت با این اقدام نبود زیرا علما همواره از قیام بر علیه طاغوت استقبال کرده‌اند، استدال این گروه از علما در خصوص ممانعت از اقدام امام(ره) آن بود که گمان می‌کردند مردم با انقلاب همراهی نمی‌کنند.

 

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: از آنجا که اصل قیام امام خمینی(ره) بر اساس تعالیم مکتب اسلام بود، ایشان بارها بر همراهی مردم و امکان پذیر بودن قیام علیه طاغوت، تأکید کردند؛ اکنون پس از گذشت حدود 60 سال از زمان صدور آن اطلاعیه همه مشاهده می‌کنند که امام خمینی(ره) درست گفتند و مردم همراهی خود را نشان دادند.

 

وی با اشاره به آیه« قل انما اعزکم بواحدة أن تقوموا لله مثنی و فرادا ثم تتفکرو بصاحبکم من جنة اِن هو الانذیر لکم بین یدی عذاب شدید» گفت: خداوند در این آیه بزرگ‌ترین نصیت خود را به پیامبر(ص) و همه پیروان آن حضرت عرضه داشته است؛ خداوند در این آیه صراحتاٌ تأکید کرده که اقدامی که برای رضای خداوند باشد قطعاٌ به پیروزی می‌رسد.

 

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اگر مسؤلان در تمامی دولت‌ها به مفاد این اطلاعیه امام(ره) و به تفسیر و معنی این سوره قرآن عمل می‌کرده و با قیام لله برای حل مشکلات مردم عمل کرده بودند، همه معضلات اجتماعی حل می‌شد.

 

حجت الاسلام پناهیان تأکید کرد: امام خمینی(ره) مردم را هشیار کرد و به آن‌ها جرأت داد حرف خود را به مسؤولان بگویند، امروز ما با صراحت می‌توانیم به مسؤولان بگوییم، اگر شما برای رضای خداوند و با اخلاص عمل کنید، مشکلات جامعه حل می‌شود.

 

وی تصریح کرد: امام(ره) قول خداوند در قران کریم را باور داشتند، بسیاری از ما تنها سخن قرآن را قبول داریم اما امام(ره) به این آیات باور و ایمان قلبی داشتند.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امام خمینی(ره) قرآن را در تمامی جوامع بشری احیا کرد، صحیفه نور ایشان تفسیر جامعی از آیات قران کریم است زیرا ایشان شاگرد مکتب اهل بیت(ع) بودند و تمامی رفتار و کردار و سخن خود را بر اساس تعالیم قرآنی و معارف اهل بیت(ع) انجام می‌دادند.

 

حجت الاسلام پناهیان تأکید کرد: بر اساس مکتب امام خمینی(ره) تمام ضعف‌های ما ناشی از رفتار خود ما است، دشمنان به واقع هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند اما مشکل اینجاست که برخی از مسؤولان در تمامی دوره‌ها بر اساس منطق قرآن و با توجه به رضای خداوند، عمل نمی‌کنند.

 

وی گفت: دوره و زمان استفاده از سخنان امام خمینی(ره) هنوز تمام نشده، این بیانات همواره زنده و قابل اجرا هستند اما مشکل اینجاست که عده‌ای از افراد بدون توجه به این سخنان در جامعه عمل می‌کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که«امام خمینی(ره) احیا کننده مکتب اهل بیت(ع) بود» عنوان کرد: معارف اهل بیت(ع) همانند قول خداوند در قرآن کریم همواره وجود دارد اما آنچه اهمیت دارد این است که همه ما باید همانند امام خمینی(ره) به این سخنان ایمان و باور قلبی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود،عنوان کرد: شهید همت و افرادی همانند او، از بهترین شاگردان مکتب امام خمینی(ره) بودند، این مسئله به راحتی از رفتار و کردار آنان قابل درک بود، در تمام سخنان شهید همت خداباوری و اعتقاد با نصرت الهی وجود داشت.

 

وی در ادامه افزود: شهید همت پس از بازگشت از منطقه عملیاتی واقع در مرز سوریه و لبنان و مشاهده آرایش جنگی اسرائیل، گفت:«آرایش نظامی اسرائیلی‌ها را دیدم، آن‌ها بسیار ترسو هستند، اگر یک تانک آن‌ها بزنیم، انگار یک لشکر از آن‌ها را منهدم کرده‌ایم»؛ به عقیده شهید همت، درگیری با اسرائیل بسیار ساده‌تر از درگیری با بعثی‌ها بود؛ اینگونه سخنان دقیقاٌ همانند سخنانی بود که امام خمینی(ره) در طول دوران حیات خود، گفته بودند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: کسی که برای رضا خداوند قیام کند، قطعاٌ موفق است و در مقابل اگر کسی برای خدا کار نکند، خداوند در کار او اخلال ایجاد می‌کند، زیرا این وعده خداوند است در جایی که می‌فرماید«و من اعرض عن ذکری فان له معیشتةٌ ضنکا و نحشره یوم القیامة اعمی».

 

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: ما مرتباٌ مواد اخلاقی را برای مردم قرائت می‌کنیم در حالی که بیشترین دستورات اخلاقی اسلامی و لزوم رعایت تقوای الهی، مخصوص مسؤلان است، مردم عادی با اندکی رعایت تقوا و اخلاق اسلامی رستگار می‌شوند اما مسؤولان واقعاٌ باید از مسؤلیت خود، به خدا پناه ببرند.

 

وی گفت: امام خمینی(ره) هیچ گاه از روی هوای نفس و امور مادی سخنی را به زبان نیاوردند، بر اساس وعده الهی هر کس هوار نفس را کنار بگذارد عمل او مجرای اراده الهی می‌شود و همه ملت ایران مشاهده کردند که نوای روحانی امام(ره) چگونه بر قلوب مردم می‌نشست و همه از ایشان تبعیت می‌کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام(ره) راه درست را به نشان دادند و ثابت کردند که هر کس به خدا ایمان واقعی داشته باشد همیشه موفق و پیروز است اما مشکل اینجاست که همیشه افرادی بوده‌اند که به اندازه‌ی ایشان به آیات وحی اعتقاد نداشته و با کارهای خود برای همه مشکل ایجاد کرده‌اند./868/201/ب2

ارسال نظرات