۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۳۰۸۸۱

چند خبر کوتاه از استان کرمان

وقف منزل مسکونی یک هزار متری در سیرجان با نیت عزای فاطمی، صدور حکم اثبات وقفیت هشت سهم از روستای باغ‌ ساوند جیرفت، وقف ملکی جهت امور امامزاده درشهرستان کوهبنان و تکمیل و بازسازی ضریح امامزاده سید محمد شهربابک از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سیرجان گفت: منزل مسکونی به مساحت یک هزار متر مربع توسط خیر نیکوکار سیرجانی جهت مراسم عزاداری در ایام فاطمیه در این شهرستان وقف شد.

 

 وی افزود: مورد وقف مذکور توسط واقف گرانقدر " رمضان گلزاری" با نیت برگزاری مراسم تعزیه داری شهادت حضرت فاطمه (س) در ایام فاطمیه ثبت شده است.

 

   طباطبایی ارزش ملک فوق را مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و با اشاره به روند ثبت احیاء موقوفات شهرستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری به همت خیرین نیکوکار 2 مورد وقف جدید در این شهرستان محقق شده است.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سیرجان با توضیح  اجرای ویژه برنامه های ایام ما مبارک رمضان در جوار اماکن متبرکه اظهار کرد: این برنامه ها در قالب طرح ضیافت الهی در اماکن متبرکه شهرستان برگزار می شود.

 

 

صدور حکم اثبات وقفیت 8 سهم از روستای باغ‌ساوند جیرفت

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: با پیگیری اداره اوقاف اسناد وقفیت 8سهم از اراضی روستای باغ ساوند که جهت کتابخانه امامزاده سلطان سید احمد درب بهشت وقف شده بود صادر شد.

 

مهدی محمدی فرد اظهار کرد:  با پیگیری های انجام شده توسط اداره اوقاف جیرفت حکم اثبات وقفیت 8 سهم از 96 سهم روستای باغ ساوند بخش ساردوئیه(درب بهشت) صادر شد.

 

وی افزود: ملک مذکور در سال 1352 توسط مرحوم سید جمال الدین فاطمی خریداری و وقف بر کتابخانه امامزاده سلطان سید احمد شده بود.

 

وی خاطرنشان کرد: با ارائه مستنداتی همچون سابقه عمل به وقف و استشهادیه محلی و ارائه دادخواست توسط این اداره، دادگاه ساردوئیه حکم بر اثبات وقفیت سهم مذکور صادر کرد.

 

محمدی فرد تصریح کرد: احیای موقوفات اولویت اول اداره اوقاف جیرفت است که در این راستا طی یک سال گذشته سند مالکیت بیش از 300 هکتار از اراضی موقوفات صادر شده است، با وجود صدور سند مالکیت رسمی موقوفات متاسفانه برخی از این اراضی همچنان تحت تصرف اشخاص قراردارند که می بایست این افراد جهت تعیین تکلیف ملک خود و پرداخت سهم وقف به اداره اوقاف جیرفت مراجعه کنند.

 

 وی افزود: در صورت عدم مراجعه متصرفین، این اداره ناچار است از طریق مراجع قضایی اقدام کند و با توجه به صدور سند مالکیت قطعا این امر ضرر چند برابری به متصرفان وارد خواهد آورد و البته تاکنون این اداره به علت رعایت حال مردم در این زمینه اقدامی انجام نداده است اما در صورتی که طی دوماه آتی اقدامی از سوی متصرفان صورت نپذیرد این اداره ناچار است علیه آنها در مراجع قضایی طرح دعوا نماید.

 

وی در پایان تاکید کرد: قطعا کسانی که خودشان جهت تعیین تکلیف وضعیت ملک وقفی خود به اوقاف مراجعه نمایند می توانند با حداقل هزینه نسبت به پرداخت حق وقف ملک تحت تصرف خود اقدام کنند و در این زمینه اداره اوقاف جیرفت نهایت همکاری با آنها را خواهد داشت.

 

ملکی جهت امور امامزاده درشهرستان کوهبنان وقف شد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان از وقف ملکی جهت امور امامزاده بی بی خاتون (س) این شهرستان خبر داد

.

رضا مطیع دولت اظهار کرد: " مهدی محمد حسنی " واقف گرانقدر در اقدامی خداپسندانه یک باب منزل مسکونی خود را به مساحت 70 متر مربع وقف کرد.

 

 مطیع دولت گفت: واقف ملک مذکور را جهت تامین مخارج عمرانی امامزاده و تامین هزینه های ساخت ضریح جدید امامزاده در قالب سنت حسنه وقف قرار داده است.

 

وی ارزش مورد وقف ثبت شده را مبلغ 600 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون به همت خیرین نیکوکار شش مورد وقف جدید در شهرستان کوهبنان ثبت شده است.

 

 

تکمیل و بازسازی ضریح امامزاده سید محمد شهربابک

وحید پور محمدی  سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهربابک، اظهار کرد: ضریح حرم مطهر امامزاده محمد (ع) بخش رو گوشوئیه این شهرستان جهت بازسازی و تکمیل به اصفهان انتقال داده شده بود هم اکنون با تکمیل مراحل پایانی بازسازی در حال انجام است.

 

   وی افزود: ابعاد ضریح امامزاده 12 متر مربع مساحت دارد و تا پایان مرحله بازسازی و نصب 60 میلیون تومان اعتبار لازم دارد.

 

   پور محمدی در خصوص فعالیتهای عمرانی اما مزاده  اظهار کرد: عملیات عمرانی ساخت 12 چشمه سرویس بهداشتی در دست اقدام می باشد.

 

گفتنی است: امامزاده سید محمد (ع) از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) می باشد که آرامگاه مطهر ایشان در روستای رو گوشوئیه در حد فاصل 45 کیلومتری از مرکز شهرستان شهربابک  واقع شده است. /9709/303/ب3

 

 

 

ارسال نظرات