۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۳۱۳۲۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی لارستان خبر داد؛

اعزام 64 مبلغ در طول ماه مبارک رمضان به مساجد لارستان

رییس اداره تبلیغات اسلامی لارستان از اعزام 49 مبلغ مرد و 15 مبلغه زن علاوه‌ بر روحانیون اعزامی از دفاتر مراجع در سطح مساجد شهرها و روستاهای شهرستان لارستان برای تبلیغ احکام و علوم دینی در طول ماه مبارک رمضان خبر داد.
تبلیغ

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام سید علی ولایتی‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و با اشاره به برکات مادی و معنوی این ماه اظهار داشت: آنچه باعث صعود معنوی انسان می‌شود تلاوت قرآن و آگاهی و عمل به علوم قرار داده‌شده در این کتاب الهی است.

 

وی با برشمردن پله‌های ترقی معنوی انسان‌ها به‌ویژه در ماه مبارک رمضان، افزود: انسان‌ها به‌طور ذاتی به دنبال رشد معنوی و دستیابی به کمال هستند که این مهم با تمسک به اهل‌ بیت(ع) و بهره‌گیری از فرمان‌های قرآنی محقق می‌شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان با بیان اینکه 387 مسجد در این شهرستان وجود دارد، از خیران احداث‌کننده این مساجد و همچنین مردم لارستان خواست تا علاوه‌بر توجه به بُعد افزایش کمّی مساجد، نسبت به پرورش روحانیون برای استقرار در این اماکن متبرکه اهتمام داشته باشند و با تشویق جوانان برای حضور در حوزه‌های علمیه و فراگیری دروس طلبگی، علاوه‌بر تأمین روحانی مستقر در مساجد از برکات معنوی آن نیز نصیب جامعه شود.

 

این مسؤول با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان امسال، 49 مبلغ مرد و 15 میلغه زن علاوه‌بر روحانیون اعزامی از دفاتر مراجع در سطح شهرستان لارستان اقدام به تبلیغ احکام و علوم دینی می‌کنند، تصریح کرد: از مجموع روحانیون اعزامی، 22 نفر آنان اعزامی از قم بوده و 42 نفر مابقی بومی منطقه لارستان هستند.

 

وی با بیان اینکه در اکثر مساجد شهرستان لارستان در طول ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن کریم و جزءخوانی صورت می‌‌گیرد، یادآور شد: روحانیون مبلغ اعزامی، در سطح مساجد لارستان اقدام به تفسیر و آموزش قرآن، برپایی نماز جماعت در سه وعده، برگزاری ادعیه و دعای افتتاح و پاسخگویی به مسائل و احکام شرعی می‌پردازند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان در پایان اضافه کرد: پیش از ماه رمضان با نیازسنجی از سطح شهرها و روستاها و شناسایی آن‌ها نسبت به تأمین روحانی مستقر در سطح شهرها و روستاهای لارستان برنامه‌ریزی می‌شود./101/922/ب3

ارسال نظرات