۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۳۱۴۶۲
امام جمعه شهرستان زاغه:

مقطعی عمل کردن در حوزه فرهنگ آسیب های جدی به همراه دارد

امام جمعه شهرستان زاغه فرهنگ را اساس و زیربنای هر کشوری خواند و گفت: در هر حوزه ای به فرهنگ سازی نیازمند هستیم چرا که فرهنگ کلید موفیقت در عرصه های گوناگون است و برای به نتیجه رسیدن فعالیت های فرهنگی باید از مقطعی عمل کردن پرهیز شود.
فرهنگ

حجت الاسلام محمود زینی وندیان، امام جمعه شهرستان زاغه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به سخنان اخیر رهبری در جمع نمایندگان مجلس، بیان داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب در هر زمینه ای فصل الخطاب است.

 

وی با بیان این که سخنان رهبری همواره واضح و شفاف است، افزود: مجلس در رأس امور قرار دارد و باید همواره در مواجهه با جریان های معارض موضع گیری قاطع داشته باشد.

 

حجت الاسلام زینی وندیان موضع گیری مجلس را موضع همه مردم دانست و عنوان داشت: این که برخی دولتی ها نمی خواهند موضع قاطعانه و شفاف داشته باشند، با توجه به بحث برجام و برقراری ارتباط است.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبری در عرصه توجه به بحث فرهنگ، خاطر نشان کرد: با توجه به حساس بودن شرایط اقتصادی در جامعه امروز، مسأله فرهنگ از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

حجت الاسلام زینی وندیان با اشاره به فعالیت نهادهای دولتی و غیر دولتی در عرصه فرهنگ، بیان داشت: این امر نیازمند نظارت و پشتیبانی است.

 

وی با بیان این که رها شدن مسائل فرهنگی به صورت عمد یا غیرعمد بزرگ ترین مشکلی است که متویان فرهنگ باید برنامه ریزی منسجم و دراز مدت برای برطرف شدن مشکلات این حوزه داشته باشند.

 

امام جمعه زاغه با بیان این که در حوزه فرهنگ کارهای فراوانی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این فعالیت ها در زمان های کوتاه و مناسبت های خاص بیشتر مورد تأکید و توجه متولیان امر قرار می گیرد و آسیبی بزرگ در حوزه فرهنگ است.

 

وی با اشاره به این که فرهنگ سازی در هر زمینه ای در دراز مدت به نتیجه می رسد، عنوان داشت: در این راستا باید متولیان فرهنگی به سیاست گذاری ها، اهداف و راهکارها برای به نتیجه رسیدن برنامه های فرهنگی توجه داشته باشند.

 

حجت الاسلام زینی وندیان با تأکید بر ضرورت آسیب شناسی فرهنگی در جامعه اظهار کرد: تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی و فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه مهم ترین عامل مقابله با چالش ها و مشکلات فرهنگی است./9459/302/ب2

فاطمه ملکی
ارسال نظرات