۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۴۳۱۵۷۴
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه:

دوستی نکردن با دشمن توصیه قرآن است

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه گفت: بر اساس آیات قرآن کریم نباید دشمنان را دوست خود پنداشت، باید حد فاصل بین مؤمنان و دشمنان به صورت پررنگ مشخص باشد تا از مسیر حق منحرف نشویم.
حجت الاسلام شامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام شامی، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه عصر امروز در مراسم جمع خوانی قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره) در تفسیر جزء سوم قرآن اظهار داشت: جزء سوم قرآن کریم شامل آیات سوره بقره در رابطه با پیامبران، آیه الکرسی، اثبات رجعت و معاد است.

 

وی گفت: آیه های پایانی سوره بقره به موضوع انفاق اشاره دارد که خداوند با تشریح انواع انفاق، مؤمنان را به انفاق از روی اخلاص سفارش می کند.

 

حجت الاسلام شامی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه انفاق و احسان است، گفت: براساس فرموده خداوند در آیه 261 سوره بقره، انفاق کنندگان مخلص، 700 برابر پاداش دریافت می کنند، همچون دانه گندمی که به هفت خوشه یکصد دانه ای تبدیل می شود.

 

مدیر مدرسه علمیه مام خامنه ای ارومیه دومین طیف انفاق کنندگان بر اساس آیات قرآن را افرادی عنوان کرد که پس از انفاق و احسان، ارزش آن را با منت و آزار باطل می کنند؛ این افراد همچون کسانی هستند که در زمان جوانی باغی سرسبز دارند ولی در زمان پیری و نیازمندی تندبادی آتشین باغ آنها را می سوزاند و از بین می برد.

 

حجت الاسلام شامی متذکر شد: بر اساس فرموده خداوند در قرآن افرادی که برای خودنمایی و ریاکاری اموال خود را می بخشند به خدا و روز بازپسین ایمانی ندارند؛ خداوند در قرآن این افراد را به سنگی  تشبیه کرده است که روی آن را خاک گرفته و مستعد کشاورزی به نظر می رسد درحالیکه با رگباری خاک های آن کنار رفته و سختی آن برهمگان آشکار شده و مشخص می شود که قابلیت کشت ندارد.

 

وی با بیان این که 91 آیه از سوره آل عمران نیز جزء سوم قرآن را شامل می شود، اذعان داشت: خداوند در سوره آل عمران مؤمنان را به رعایت فاصله با دشمنان توصیه می کند.

 

استاد حوزه علمیه گفت: بر اساس آیات قرآن کریم نباید دشمنان را دوست خود پنداشت، باید حد فاصل بین مؤمنان و دشمنان به صورت پررنگ مشخص باشد تا از مسیر حق منحرف نشویم.

 

وی در پایان به پیام های اخلاقی، معنوی، اجتماعی و تربیتی آیات جزء سوم قرآن اشاره کرد و گفت:  مهم ترین آنها آیةالکرسی، آیه شهادت و مباهله است که پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین به قرائت آنها سفارش کرده اند.

 

گفتنی است، مراسم جمع خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان، هر روز عصر با تفسیر و قرائت یک جزء قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود./202/936/ب1

ارسال نظرات