۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۳۱۸۶۸

چند خبر کوتاه از استان کرمان

برگزاری طرح ضیافت الهی در اماکن متبرکه شهرستان بردسیر، برگزاری طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی در امامزاده سلطان سید احمد جیرفت و وقف منزل مسکونی یک هزار متری در سیرجان با نیت عزای فاطمی از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، سازمان بسیج رسانه کشور در نظر دارد به مناسبت روز حجاب و عفاف (۲۱ تیر) مسابقه ای خاص خواهران در زمینه عکس، مقاله، گزارش مستند برگزار کند.

 

سید ابراهیم یزدی، مسؤوول سازمان بسیج رسانه استان کرمان اظهار کرد: سازمان بسیج رسانه کشور در نظر دارد به مناسبت روز حجاب و عفاف (۲۱ تیر) مسابقه ای خاص خواهران در زمینه عکس، مقاله، گزارش مستند برگزار کند.

 

وی افزود: علاقهمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 23671436-02122661474 تماس بگیرند یا با سایت الکترونیکی بسیج رسانه مکاتبه کنند.

 

طرح ضیافت الهی در اماکن متبرکه شهرستان بردسیر برگزار می شود

حجت الاسلام محمد زواری با اشاره به اجرای ویژه برنامه های طرح ضیافت الهی در این شهرستان گفت: همزمان با شروع ماه مبارک رمضان و اجرای کامل برنامه های این طرح، اماکن متبرکه میزبان مومنین و روزه داران می باشد.

 

وی درباره برنامه های این طرح، افزود: این طرح در آستان امامزاده سید محمد (ع)، آستان امامزاده عبدالله(ع) بخش گلزار و بقعه متبرکه خواجه بدر الدین بخش نگار در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام زواری برگزاری مراسم جمع خوانی روزانه قرآن کریم، برگزاری کلاس های تفسیر قرآن و نهج البلاغه و همچنین تشکیل کلاس های آموزش طب اسلامی درباره برنامه های غذایی ماه رمضان از جمله برنامه های طرح ضیافت در بقاع متبرکه این شهرستان عنوان کرد.

 

برگزاری طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی در امامزاده سلطان محمد جیرفت

مهدی محمدی‌فرد با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان از اجرای دو ویژه برنامه سازمانی اوقاف در این شهرستان خبر داد و گفت: طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان از تاریخ 17 خرداد ماه سال جاری به مدت یک ماه در جوار امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه برگزار می‌شود.

 

وی افزود: از جمله برنامه‌های این طرح اقامه نماز جماعت، محفل انس با قرآن کریم، ترتیل خوانی و جزء‌خوانی قرآن کریم، حفظ و قرائت قرآن کریم، پاسخگویی به مسائل شرعی، مراسم شب‌های قدر و ویژه برنامه شهادت حضرت علی(ع) و سایر برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی است.

 

محمدی‌فرد با اشاره به برگزاری هفتمین دوره طرح نشاط معنوی در جوار امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه افزود: طرح نشاط معنوی در راستای استفاده از ظرفیت بقعه متبرکه برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تعطیلات تابستان اجرا می‌شود.

 

وقف منزل مسکونی یک هزار متری در سیرجان با نیت عزای فاطمی

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سیرجان با اشاره به ثبت مورد وقف جدید در این شهرستان اظهار کرد: توسط خیر نیکوکار سیرجانی یک هزار متر مربع از یک منزل مسکونی وقف شد.

 

وی افزود : مورد وقف مذکور توسط واقف گرانقدر «رمضان گلزاری» با نیت برگزاری مراسم تعزیه داری شهادت حضرت فاطمه(س) در ایام فاطمیه ثبت شده است.

 

طباطبایی ارزش ملک فوق را مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و با اشاره به روند ثبت احیاء موقوفات شهرستان خاطرنشان کرد : از ابتدای سال جاری به همت خیرین نیکوکار 2 مورد وقف جدید در این شهرستان محقق شده است.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سیرجان با توضیح  اجرای ویژه برنامه های ایام ما مبارک رمضان در جوار اماکن متبرکه اظهار کرد: این برنامه ها در قالب طرح ضیافت الهی در اماکن متبرکه شهرستان برگزار می شود./9709/303/ب2

ارسال نظرات