۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۳۲۰۹۹
آیت الله طبرسی:

دعا و استغفار سلاح مؤمن برای مقابله با مشکلات است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان انسان را سرشار از معنویت و نشاط خواهد کرد، گفت: دعا و استغفار سلاح مؤمن برای مقابله با مشکلات و گرفتاری ها است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امشب در سلسله نشست های قرآنی در مسجد امام سجاد(ع) ساری با اشاره به این که ماه مبارک رمضان، ماه کنترل هواهای نفسانی است، گفت: در این ماه مهمانی خدا مراقب دروازه های گناه یعنی چشم، گوش و قلب خود باشیم، نخستین دریچه ای که باید از گناه به دور باشد چشم است و این را باور کنیم وقتی توانستیم روزه بگیریم پس می توانیم گناه هم انجام ندهیم.

 

وی با بیان این که قرآن باید از سه مرحله گذر کند، افزود: در ماهی که تلاوت یک آیه معادل با ختم قرآن است بنابراین نباید تنها به تلاوت آن اکتفا کرد و بعد از تلاوت باید به ذهن و بعد آن در دل بنشانیم اینگونه است که تاثیر قرآن را در زندگی می بینیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که قرآن مجید یک برنامه کامل برای زندگی بشر است، عنوان کرد: امام حسین(ع) خود را سپر قرآن ساختند تا قرآن زنده بماند و هر انسانی بخواهد به این کتاب آسمانی حمله یا بی احترامی کند تیری به بدن امام حسین (ع) وارد کرده است بنابراین باید در آیات قرآن تدبر کرد تا مانع انجام گناه شود.

 

آیت الله طبرسی با بیان اینکه جوانان باید از ماه مبارک رمضان بهره ببرند، گفت: دشمن جوانان را سرگرم فضای مجازی کرده و برای به انحراف کشیدن آن ها برنامه ریخته است لذا جوانان از برکات و تلاوت قرآن در این ماه عزیز بهره ببرند تا سبک بال از آن فارغ شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که اطاعت از خداوند راه سعادت انسان است، اظهار داشت: از پیامبر گرامی اسلام نقل است که «خداوند هر روز ندا می دهد کسی که عزت دنیا و اخرت را می خواهد باید از عزیز من پیروی کند.»

 

امام جمعه ساری، حسن شهرت توأم با عزت را از عنایت حضرت حق خواند و افزود: از مواردی که انسان را به ذلت می کشاند گناه است، به همین دلیل گناه تحت هر عنوانی در ارتباط با اخلاق، اجتماع، سیاست و فرهنگ می تواند انسان را دچار لغزش، غرور و ذلت کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، دوری از عبادت خداوند را دومین مسأله ای یاد کرد که موجب ذلت انسان می شود و ادامه داد: گردن کشی از عبادت باعث خشم خداوند است و گردن کشان در قعر جهنم خواهند افتاد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، استغفار به درگاه خداوند متعال را یکی از مهم ترین عوامل بازدارنده عذاب های دنیوی و اخروی دانست و گفت: استغفار به عنوان یک اصل مهم همواره به پیامبر گرامی اسلام مورد سفارش قرار گرفته است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که انسان با استغفار به درگاه خداوند متعال و عمل در رفتار خود از عذاب الهی حفظ خواهد شد، تصریح کرد: طلب استغفار به درگاه خداوند متعال آدمی را از برخی آسیب ها مصون خواهند داشت.

 

وی با بیان این که در طلب استغفار به درگاه خداوند متعال باید آداب آن را نیز رعایت کنیم تا مقبول واقع شود، خاطرنشان کرد: رعایت آداب دعا و استغفار از سوی بندگان به سوی خداوند متعال در دستیابی فرد به مقصد و مطلوب اثرگذار خواهد بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به فضیلت های استغفار در سحرگاهان اشاره کرد و گفت: سحر به دلیل ویژگی های خاصی که دارد بهترین فرصت برای استغفار به درگاه خداوند است.

 

وی ادامه داد: ستایش خداوند از کسانی که در سحرگاهان استغفار می کنند خود بهترین دلیل بر این مطلب است که سحر بیش از اوقات دیگر برای استغفار مناسب است.  

 

امام جمعه ساری همچنین شب زنده داری و عبادت به درگاه خداوند متعال از جمله ویژگی های متقین و مؤمنان حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: انسان های متقین با شب زنده داری به درگاه خداوند متعال طلب مغفرت می کنند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) و بسیاری از بزرگان دینی راز و نیاز با خداوند متعال در دل شب را ترک نکردند و همواره با آن مأنوس بودند، افزود: راز و نیاز به درگاه خداوند متعال در سکوت شب ناپاکی ها را از چهره و قلب آدمی می زداید و درون انسان را مطهر می کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیامبرگرامی اسلام(ص) خطاب به امیرالمؤمنین سه بار فرمودند نماز شب را مراقبت کن و مبادا ترک شود، ادامه داد: امیرالمؤمنان اهل ترک نماز شب نبود، اما تأکید پیامبر گرامی اسلام به دلیل درک اهمیت این مسأله از سوی اهل ایمان بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان انسان را سرشار از معنویت و نشاط خواهد کرد، بیان داشت: دعا و استغفار سلاح مؤمن برای مقابله با مشکلات و گرفتاری ها است.

 

وی با بیان این که خداوند متعال دعا کننده را خیلی دوست دارد، گفت: نباید تنها به این اکتفا کنیم که شب در مسجد دعایی خوانده شد و ما نیز گوش دادیم، بلکه خود نیز باید با استفاده از ادعیه معصومین(ع) و یا با زبان ساده خودمان با خداوند سخن بگوییم./950/202/ب1

ارسال نظرات