۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۳۲۱۹۸
مدیر حوزه علمیه حضرت زینب کرمان:

خداوند در ماه رمضان با رحمت و غفرانش به بندگانش روی آورده است

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) کرمان گفت: ماه رمضان؛ ماه رحمت و مغفرت الهی است و توبه و انابه بندگان در آن پذیرفته می شود چنانچه با تامل در فضایل اعمال این ماه؛ در می یابیم خداوند با رحمت و غفرانش به بندگانش روی آورده است.
رمضان

خانم زهرا فقیه مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) کرمان در گفت‌وگو با خبر نگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با ارزشمندی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی طلایی و ارزشمند است که اگر انسان در مقابل آن کوتاهی کند؛ پشیمان خواهد شد چرا که طبق روایات؛ بدبخت کسی است که در این ماه آمرزیده نشود.

 

وی بیان داشت: بهتر است برای بهره برداری مناسب از این ماه؛ تاملی بر نقش این ماه در دنیا و آخرت خود داشته باشیم و تا حد توان معرفت خود را نسبت به این ماه افزایش دهیم چرا که این ماه در نزد خدا از قداست بالایی برخوردار است چنانچه خداوند این ماه را ماه خود نامیدند.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) کرمان ادامه داد: گاهی مکانی به واسطه وقوع جریانی مقدس می شود و گاه؛ زمان به واسطه وقوع اتفاقی مبارک؛ ارزش بسیاری می یابد چنانچه ماه مبارک رمضان نیز به دلیل نزول قرآن؛ از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو هرچه معرفت ما نسبت به این ماه بیشتر شود بهره وری مناسب تری خواهیم داشت.

 

وی اشاره کرد: طبق روایات وارده؛ این ماه؛ ماه رحمت و مغفرت الهی است و توبه و انابه بندگان در آن پذیرفته می شود چنانچه با تامل در فضایل اعمال این ماه؛ در می یابیم خداوند با رحمت و غفرانش به بندگانش روی آورده است.

 

فقیه عنوان داشت: هر انسانی برای ورود به مهمانی؛ آمادگی هایی در خود ایجاد می کند از این رو لازم بود که قبل از ورود به ماه مبارک از نظر روحی و جسمی  محیای ورود به ماه ضیافت الله شویم چنانچه ان شاالله با انجام اعمال ماه رجب و شعبان آمادگی ورود به ماه خدا را در خود ایجاد کردیم.

 

وی ابراز داشت: اهل بیت (ع) به ما آموختند که برای کسب توفیق بهره مندی از ماه مبارک؛ لازم است از خدای متعال مدد جوییم و با تمسک به خدا عمل کنیم چنانچه در خطبه شعبانیه می خوانیم: " پروردگارا ما را موفق بدار و ما را یاری کن " همچنین در دعای روئیت هلال ماه در صحیفه سجادیه می خوانیم: " خداوندا یاری ام کن که کسلی و تنبلی و غفلت سراغم نیاید تا بهره بیشتری از این ماه ببرم".

 

این مقام مسوول تاکید کرد: حفظ حرمت این ماه به حدی است که علاوه بر لزوم رعایت آن توسط خودمان باید دیگران را هم از حرمت شکنی این ماه بر حذر داریم و برای این کار لازم است گناه نکنیم چنانچه پیامبر اکرم (ص) در خطبه شعبانیه می فرمایند: بهترین عمل در این ماه گناه نکردن است.

 

وی اضافه کرد: مرحوم آیت الله بهجت نیز در پاسخ به اینکه " چه کنیم که خودسازی کرده و به خدا تقرب جوییم؟ " فرمودند: فقط گناه نکنید؛ پس یکی از مهم ترین اعمال در این ماه پرهیز از گناه و ورع از گناه است چنانچه در حدیث می خوانیم: بهترین اعمال ورع از گناه است.

 

فقیه در رابطه با لزوم برنامه ریزی در روزهای باقی مانده این ماه عزیز؛ گفت: اگر می خواهیم بهره وری مطلوبی از این ماه داشته باشیم؛ لازم است در روزهای باقی مانده فرصت را از دست نداده و با خود شرط کنیم که گناه نکنیم، ارتباط خود را با خدا و بندگانش اصلاح نماییم و رعایت حریم الهی را بکنیم بنابر این در روزهای باقی مانده؛ نظاره گر اعمالمان باشیم و در پایان هرروز اعمالمان را محاسبه کنیم قبل از آنکه خداوند ما را محاسبه کند.

 

وی بیان کرد: از آنجا که بصیرترین و آگاه ترین فرد به اعمالمان؛ خودمان هستیم پس هیچ کس به اندازه خودمان نمی تواند بر اعمالمان مراقبت داشته باشد از این رو پس از مراقبه و محاسبه با در  نظر گرفتن تشویق و تنبیه برای عملکردمان می توانیم در مسیر بندگی خدا سرعت گرفته و موفقیت بیشتری کسب کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) با اشاره به لزوم تلاوت قرآن در این ماه؛ خاطر نشان کرد: از آنجا که این ماه؛ ماه نزول قرآن و بهار قرآن نامیده شده است؛ خوب است با خواندن قرآن، تدبر در معانی و مفاهیم قرآن، مطالعه تفاسیر قرآنی  و جستجو در آموزه های قرآن که تاثیر به سزایی در زندگی دنیا و آخرت ما دارد؛ خود را به قرآن و آموزه هایش نزدیک کرده و بهره کافی از آن ببریم.

 

وی در پایان افزود: درک تاثیر قرآن در اصلاح روابط، کسب بینش مناسب در زندگی و شخصیت سازی  قرآن برای انسان از برکاتی است که با ارتباط صمیمانه با قرآن در این ماه و ادامه این کار در ماه های آینده؛ حاصل می شود چراکه اهمیت ارتباط با قرآن در این ماه به حدی است که حتی برای آنان که قدرت قرائت قرآن را ندارند؛ نگاه به آیات قرآن توصیه شده است از این رو نباید فرصت طلایی این ماه را در بهره وری از برکات قرآن از دست دهیم./9703/302/ب3

ارسال نظرات