۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۳۲۶۳۱
حجت‌الاسلام صدوق:

چشم همه آزادی‌خواهان جهان به ایران دوخته شده است

استاد حوزه علمیه قم گفت: قرآن به زبان عربی نازل شده است ولی پرچم هدایت در جهان به زبان فارسی برافراشته شده و چشم آزادی خواهان جهان به ایران دوخته شده است.
نشست گفتمان انقلاب اسلامی در مصلای قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مسعود صدوق، ظهر امروز در سلسله نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی که در مصلای قدس برگزار شد با بیان اینکه مشارکت در تمدن سازی و کنار اهل‌بیت(ع) بودن از ویژگی‌های ایرانیان محسوب می‌شود، اظهار کرد: بعثت پیامبر اکرم(ص) معادلات قدرت را در کره زمین تغییر داد و کفر ستیزی را در زمین تثبیت کرد.

 

وی  با بیان اینکه ایرانیان به ساخت تمدن اسلامی کمک بسیار زیادی کرده است، بیان کرد: قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص)  هرکسی نام خدا رو می‌آورد مرگ نصیبش می‌شد ولی بعثت پیامبر امنیت را به دین و نام خداوند در جهان بخشید.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) و خانه نشینی حضرت علی(ع)مشی حکومت ها همان سبک امپراطوری روم و ایران قبل از اسلام بوده است، افزود: در زمان صفویه تشیع کل ایران را فتح کرد و در آن زمان علمای ما با محوریت شیخ بهایی و کیاست تمام علما را از تمام سرزمین‌های تحت تملک ایران جمع کردند و در کنار مرکز قدرت به تبلیغ و انجام کارهای فرهنگی مشغول شدند.

 

وی گفت: مردم ایران از اقدامات علما در زمان صفویه بسیار رضایت پیدا کردند و بعد از آن هر حکومتی که در ایران شکل گرفت مردم سبک صفویه را مطالبه می‌کردند.

 

حجت‌‌الاسلام  صدوق با بیان اینکه پهلوی اول و دوم تلاش بسیار زیادی کردند تا فرهنگ مردم را تغییر دهند ولی امام خمینی(ره) با الهام از عاشورا و با کمک مردم این تلاش‌ها را از بین برد، تصریح کرد: قرآن به زبان عربی نازل شده است ولی پرچم هدایت در جهان به زبان فارسی برافراشته شده است.

 

وی با بیان اینکه امروز صدای جمهوری اسلامی پناه و هدایت کننده همه مردم است، اظهار کرد: مردم ایران ایمان و محبت اهل‌بیت(ع) را با گوشت و خونشان پذیرفته اند و  امروز چشم همه آزادی خواهان جهان به ایران دوخته شده است./858/پ203/ی

 

 

ارسال نظرات