۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۳۲۶۵۲

چند خبر کوتاه از استان کرمان

اختتامیه مسابقات قرآن کریم شهرستان کرمان، تشریح برنامه های قرائت قاری مصری در کرمان، ثبت نخستین وقف ماه رمضان در راین وبرگزاری طرح ضیافت الهی ونشاط معنویی در امامزاده سلطان سید احمد جیرفت از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام مصطفی بساوند سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان اظهارکرد: اختتامیه مرحله شهرستانی سی ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شهرستان کرمان با تجلیل از 65 نفر برتر این رقابتها همراه با ضیافت افطار امشب در آستان امام زاده محمد (ع) کرمان برگزار می شود.

 

وی افزود: این مرحله از مسابقات ویژه رده سنی بزرگسال بالای 18 سال در 10 رشته انتخابی برگزارشد که در نهایت پس از رقابت شرکت کنندگان نفرات برتر اول تا سوم هر رشته ضمن تجلیل به مرحله استانی این رقابت ها که  در مرداد ماه سال جاری برگزار می شود راه خواهند یافت.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان باتاکید بر اهمیت برگزاری مسابقات قرآن کریم توسط سازمان اوقاف تصریح کرد: تمامی دستگاههای فرهنگی و دینی می توانند مسابقات قرآن کریم را برگزار کنند اما مسابقاتی که از سوی سازمان اوقاف برگزار می شود،علاوه بر مراحل شهرستانی ،استانی و کشوری  تا مرحله بین المللی ادامه دارد.

 

حجت الاسلام بساوند همچنین برگزاری محفل انس با قرآن کریم با قرائت " علی محمود شمیس" قاری برجسته بین المللی مصری را یکی از حاشیه های این مراسم ذکر کرد.  

 

 

تشریح برنامه های قرائت قاری مصری در کرمان

 

درراستای اجرای ویژه برنامه  "ضیافت الهی " در ایام ماه مبارک رمضان، محفل نورانی انس با قرآن کریم از صبح امروز (چهارشنبه 26 خرداد ماه) با حضور" علی محمودالشمیس" قاری برجسته بین المللی قرآن کریم در کرمان برگزار می شود.

 

 بر اساس این گزارش با حضور این قاری مصری 9 محفل انس با قرن کریم در در شهرستانهای کرمان، زرند و سیرجان برگزار خواهد شد.

 

نخستین وقف ماه رمضان در راین ثبت شد

 

حسین معین الدینی سرپرست نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه شهر راین، با اشاره به ثبت سومین وقف امسال این شهر اظهار کرد: همزمان با سومین روز از ایام ماه مبارک رمضان خیر نیکوکار" ماشاالله محمدی"  نخستین وقف این ماه پرفضیلت را در کرمان به نام خود ثبت کرد.

 

وی افزود: به همت این واقف گرانقدر قطعه زمینی به مساحت 50 متر مربع جهت توسعه و افزایش فضای مسجد حضرت ولی عصر(عج) راین وقف شد.

 

 معین الدینی با اشاره به برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: با همکاری نهادهای فرهنگی شهر راین و در راستای اجرای طرح ضیافت الهی مراسم جمع خوانی روزانه قرآن کریم بصورت روزانه در محل مسجد امامزاده ابوالبشائر هاشم (شیر خدای) در حال برگزاریست.

 

 وی از برپایی خیمه معرفت در جوار این امامزاده عظیم الشأن خبر داد و گفت: با حضور روحانیون مبلغ اعزامی و بومی این خیمه  جهت پاسخ به مسائل شرعی و دینی زائران و مومنین روزه دار تا آخر ماه رمضان دائر می باشد.

 

برگزاری طرح ضیافت الهی ونشاط معنویی در امامزاده سلطان سید احمد جیرفت

 

مهدی محمدی‌فرد با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان از اجرای 2 ویژه برنامه سازمانی اوقاف در این شهرستان خبر داد و گفت: طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان از تاریخ 17 خرداد ماه سال جاری به مدت یک ماه در جوار امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه برگزار می‌شود.

 

وی افزود: از جمله برنامه‌های این طرح اقامه نماز جماعت، محفل انس با قرآن کریم، ترتیل خوانی و جزء‌خوانی قرآن کریم، حفظ و قرائت قرآن کریم، پاسخگویی به مسائل شرعی، مراسم شب‌های قدر و ویژه برنامه شهادت حضرت علی(ع) و سایر برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی است.

 

 محمدی‌فرد با اشاره به برگزاری هفتمین دوره طرح نشاط معنوی در جوار امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه افزود: طرح نشاط معنوی در راستای استفاده از ظرفیت بقعه متبرکه برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تعطیلات تابستان اجرا می‌شود.

 

 سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت هدف از برگزاری این طرح را تحقق بخشیدن به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: این طرح برای هفتمین سال متوالی از یکم تیر ماه سال جاری اجرا می‌شود.

 

محمدی‌فرد عنوان داشت: بهینه‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و سوق دادن نسل جوانان به فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی به ویژه حفظ قرآن کریم در جوار امامزادگان یکی از رسالت‌های مهم اداره اوقاف و امور خیریه است.

 

 وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های این طرح برگزاری برنامه‌های تربیتی و اخلاقی به شکل هفتگی برای دانش‌آموزان و اردوهای فرهنگی تفریحی در طول طرح است و زمان ثبت‌نام مرحله هفتمین دوره این طرح از یکم خرداد ماه سال جاری است که امیدواریم با حضور حداکثری جوانان و نوجوانان شاهد برگزاری هرچه بهتر کلاس‌های این طرح باشیم./9709/303/ب3

 

 

ارسال نظرات