۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۳۲۷۳۴
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

شهدای مؤتلفه پیروان حقیقی ولایت بودند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین شهدای مؤتلفه را پیروان حقیقی ولایت دانست و گفت: حرکتی که این شهدای بزرگوار انجام دادند نوری بود در ظلمات؛ در حقیقت آن‌ها مصداق آیه شریفه 257 سوره بقره هستند که در آن می‌فرماید خداوند ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند و آن‌ها را از ظلمت‌ها، به سمت نور بیرون می‌برد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین که به مناسبت سالگرد شهادت شهدای مؤتلفه در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، گفت: هر کاری در این عالم با موافقت اصولی خدا همراه شود، اثرگذار و ماندگار شده و مورد تأیید عقل، منطق و ایمان قرار می‌گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به تشریح فداکاری‌ها و جانفشانی های شهدای مؤتلفه، شهید بخارایی، صفارهرندی، نیک‌نژاد و امانی افزود: حرکتی که این شهدای بزرگوار انجام دادند نوری بود در ظلمات آن دوران و به خاطر این که حرکتشان منشأ الهی داشت، ماندگار شد.

 

امام‌جمعه قزوین شهدای مؤتلفه را پیروان حقیقی ولایت دانست و تصریح کرد: حرکت آن‌ها مصداق آیه شریفه 257 سوره بقره است که در آن می‌فرماید خداوند ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند و آن‌ها را از ظلمت‌ها، به سمت نور بیرون می‌برد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطر‌نشان کرد: آن زمان، زمانه‌ای بود که اگر این شهدای بزرگوار این حرکت عظیم و بزرگ را انجام نمی‌دادند، مدیریت مبارزات به‌دست کمونیست‌ها می‌افتاد و موجب نفوذ کشورهای کمونیستی در کشور می‌شد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: اگر مدیریت مبارزات به‌ دست کمونیست می‌افتاد، مبارزات به نام آن‌ها به ثبت می‌رسید و در نتیجه مدیریت جامعه ما نیز با افکار و اندیشه‌های کمونیستی رقم می‌خورد و کم‌کم مساجد به فراموشی سپرده می‌شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به مظلومیت شهدای مؤتلفه، اظهار کرد: اگر این شهدای بزرگوار پیش‌قدم نمی‌شدند، اندیشه‌های الحادی گوی سبقت را می‌ربودند و در نتیجه مبارزات به انقلاب اسلامی منتهی نمی‌شد.

 

خطیب ‌جمعه قزوین با بیان اینکه اگر در چهره‌های شهدای مؤتلفه غم، ندامت و سرافکندگی دیده نمی‌شد، که همین مصداق بارز آیه شریفه 30 سوره فصلت است، ابراز کرد: خداوند در این آیه فرموده به یقین کسانی که گفتند پروردگان ما خداوند یگانه است، سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.

 

وی در ادامه افزود: فرشتگان جز حرف خدا حرف دیگری نمی‌گویند و اگر فرشتگان می‌گویند نترسید و غمگین مباشید، در حقیقت همان فرموده خدای متعال را به بندگان شایسته خداوند منتقل می‌کنند و اراده خداوند با اراده سایر موجودات متفاوت است و به یقین محقق خواهد شد.

 

شهدا زنده‌های حقیقی هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند در قرآن فرموده البته نپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند، بلکه زنده به حیات ابدی شدند و در نزد خدا متنعم خواهند بود این فرموده خداوند بر اساس تعارف نیست و تأکید می‌کند که نه تنها نگویید آن‌ها مرده‌اند بلکه در افکارتان هم اینگونه مپندارید زیرا زنده‌های حقیقی شهدا هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: شهدا نه تنها زنده بودند که جامعه را به حیات و زندگی سوق دادند، وگرنه جامعه به ذلت، بدبختی و مرگ انسانیت دچار می‌شد، اگر آن افکار کمونیستی بر جامعه چیره می‌شد که مورد تأیید نظام شاهنشاهی به ظاهر مخالف کمونیستی نیز قرار داشت، جامعه به ذلت کشیده می‌شد.

 

وی در پایان گفت: خدای متعال در آیه 24 سوره انفال می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید، چون خدا و پیامبرش شما را به چیزی فرا خوانند که زندگیتان می‌بخشد دعوتشان را اجابت کنید، خداوند بر زنده بودن شهدا و خوشحال بودن آن‌ها تأکید می‌کند و خداوند بشارت‌هایی می‌دهد که خوف و حزنی باقی نمی‌ماند و خداوند هیچ‌گاه اجر مؤمنان را ضایع نمی‌کند./873/203/ب2

ارسال نظرات