۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۳۳۶۸۷
استاد حوزه علمیه:

فحاشی سعادت را از جامعه دور می‌کند

رییس بنیاد فارِس المومنین، گفت: در جامعه‌ای که فحاشی وجود دارد قطعا ردپای شیطان دیده می‌شود و آن جامعه به سمت سعادت نخواهد رفت.
حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، استاد حوزه علمیه بعد از ظهر سه‌شنبه یکم تیرماه در مسجد امیر(ع)، گفت: امام حسن مجتبی(ع) یکی از مصادیق آیه تطهیر هستند، برخی از فضایل ایشان نیز با برادر و پدر خو مشترک است، اما باید توجه داشت که مهم‌ترین فضیلت ایشان این است که امام حسن مجتبی(ع) جزء نوادگان پیامبر است.



وی افزود: هر دو امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را محمدی نسب باید دانست، زیرا ایشان بسیار نزد پیامبر(ص) بسیار ارزش داشتند.



استاد حوزه علمیه درباره امامزادگان داخل کشور، بیان داشت: امامزادگان داخل کشور بسیار ارزشمند هستند، زیرا این بزرگواران از فرزندان پیامبر(ص) هستند، باید توجه داشت که بر اساس دستور علمای دین یکی از کارهای بسیار ارزشمند در زندگی این است که فرد به امامزادگان سرکشی کند.



حجت الاسلام علوی تهرانی درباره مکارم اخلاقی امام حسن مجتبی(ع)، بیان داشت: امام دوم شیعیان بسیار «حلم» داشتند، به طور قطع کسی که کینه‌ای است نمی‌تواند خود را پیرو امام حسن(ع) بداند، زیرا باید کاملا سیره اهل بیت(ع) را قبول کرد.



وی با انتقاد شدید از برخی کوتاهی‌ها در جامعه، بیان داشت: یکی از مشکلات مردم ما این است که، تنها سیره اهل بیت(ع) را می‌شنویم اما در مقام عمل به آن توجه نداریم و در حد یک شنیده با آن برخورد می‌کینم.


حجت الاسلام علوی تهرانی با انتقاد شدید از رذیلت زشت، فحاشی، گفت: فحاشی کردن یکی از مواردی است که در سیره و روش ائمه بسیار طرد شده است، باید فرد توجه داشته باشد که فحاشی کردن یکی از راه‌هایی است که شیطان در دل فرد می‌اندازد.



استاد حوزه علمیه اظهار داشت: باید مردم بدانند جایی که فحاشی می‌شود در آن مکان شیطان وجود دارد، دقیقا در جامعه‌ای که شیطان باشد هم آن جامعه به هیچ عنوان به سمت سعادتمندی نمی‌رود.



حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان گفت: امام حسن مجتبی(ع) بسیار کرامت داشتند در زندگی خود بسیار به مردم کمک می‌کردند، به همین دلیل نیز ایشان را به عنوان کریم اهل بیت(ع) معرفی می‌کنند./202/856/ب1

ارسال نظرات