۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۴۳۴۶۲۴

بیانیه حوزه علمیه خراسان به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی

حوزه علميه خراسان با صدور پیامی، سالروز شهادت شهيد بهشتي و 72 تن از یاران این شهید بزرگوار را گرامي داشت.
پوستر

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حوزه علميه خراسان با صدور پيامي، سالروز شهادت شهيد بهشتي و 72 تن ياران ايشان را گرامي داشت.

 

متن اين پيام بدين شرح است:


 باسمه تعالي


تاريخ سي و هشت ساله انقلاب اسلامي ايران همواره با حوادث گوناگوني عجين بوده است. وقايعي كه گاه، گرچه داغ ياران و همراهان صديق را بر دل انقلاب گذاشت لكن مايه قوام، اقتدار و بالندگي اين انقلاب عظيم و صدور پيام انقلابي‌گري، وحدت كلمه و انسجام به اقصي نقاط جهان گرديد.

 

در هفتم تيرماه 1360 يكي از حواث تلخ تاريخ انقلاب رقم خورد، در اين روز دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوري اسلامي با هدايت مهره هاي خودفروخته داخلي اقدام به اجراي نقشه ترور دكتر بهشتي و 72 تن از ياران خدوم انقلاب نمودند، نقشه ي شومي كه منجر به شهادت مظلومانه دكتر سيد محمد حسيني بهشتي و هفتاد و دونفر از ياران امام خميني رحمت الله عليه گرديد.

 

طراحان اين عمليات مصيبت بار مي پنداشتند با اجراي اين ترور و ايجاد ترس و وحشت، در دل مردم و مسئولان مي توانند به هدف واهي خود كه ايجاد تفرقه و تشتت در ميان صفوف انقلابيون دست پيدا كنند، حال آنكه اين حادثه گرچه داغ برزگي بر دل همراهان انقلاب نهاد، لكن زمينه ساز برملا شدن چهره منفور منافقان و طراحان توطئه هاي سلطه گران غربي و مستكبر و طرد هميشگي منافقين توسط ملت بصير ايران شد و موجب گرديد تا فضاي سياسي كشور براي هميشه از لوث وجود نفاق و منافقين كوردل مبري گردد.

 

آري مردان خدا اين گونه اند، با شهادت خود نيز درس بزرگ و ماندگاري براي پيروان خود دارند، شهيد مظلوم آيت الله دكتر بهشتي با شهادت خود، انسجام، وحدت و يكپارچگي را در ميان ملت مسلمان ايران افزون نمود و عزم و اراده آنان را براي مقابله با گروهك‌هاي ضدانقلاب و تروريست صد چندان كرد او با شهادتش بيداري و بصيرت را به ملت ايران هديه نمود تا به مدد باور انقلابي خود، هر روز گام هاي استوارتري به سوي فتح قله تعالي ايران اسلامي بردارند.

 

شهيد بهشتي در طول دوران كوتاه مسئوليتش در نظام جمهوري اسلامي ايران خدمات ارزنده اي را از خود به يادگار گذاشت، نگارش و تصويب قانون اساسي و نيز تشكيل مجلس شوراي اسلامي در سال هاي آغازين انقلاب، ثمره تلاش‌هاي مخلصانه اين شهيد والا مقام است كه به عنوان پشتوانه ارزشمندي براي نظام مقدس جمهوري اسلامي مي باشد.

 

حوزه علميه خراسان ضمن تسليت و گراميداشت ياد و خاطره شهيد آيت الله دكتر بهشتي و 72 يار خدوم امام خميني(ره) كه امسال با شهادت مظلومانه مولي الموحدين حضرت علي عليه السلام تلاقي پيداكرده است، از ملت انقلابي و ولايي ايران اسلامي مي خواهد تا همچون شهدا در تبعيت از ولي فقيه و اصول و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي از هيچ كوششي دريغ ننمايند./101/859/ب1

ارسال نظرات