۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۴
کد خبر: ۴۳۵۱۵۶

روایت رییس خانه صنعت و معدن از بی مهری دولت در حق تولید ملی

رییس خانه صنعت و معدن ایران از بی مهری های دولت در حق تولید ملی گلایه و تصریح کرد: جامعه کار و تولید انتظار دارد که حداقل قوانین مصوب مجلس به وسیله دولت اجرا شود.
سهل آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید عبد الوهاب سهل آبادی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران عصر سه شنبه در همایشی که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن با حضور علی لاریجانی در تالار ونوس قم برگزار شد، از بی مهری های دولت در حق تولید ملی و تولیدکنندگان داخلی گلایه کرد.

 

وی اظهار داشت: اگر مصوبات مجلس در ارتباط با رفع موانع تولید اجرایی شود بهتر خواهیم توانست اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم.

 

وی با بیان این که قانون رفع موانع تولید در دیماه 87 به تصویب رسیده است ولی تا کنون به اجرا در نیامده، گفت: در آن قانون بر استفاده از توان فنی، مهندسی و تولیدی داخل تأکید شده است ولی متأسفانه روز به روز بر واردات ما از خارج افزوده می شود و اخیرا از هند مقدار زیادی تولیدات نساجی وارد شد در حالی که صنعت نساجی ما محصولات قابل رقابتی را تولید می کند.

 

سهل آبادی با اشاره به این که ما در سال 20 میلیار دلار واردات قاچاق داریم، خاطرنشان کرد: کل واردات ما 50 میلیارد دلار است و کارخانه های ما از نظر روانی نمی توانند این مطلب را درک کنند؛ مگر می شود این مقدار کالای قاچاق از طریق کوله پشتی و پیاده روی وارد شود؟ به قول مقام معظم رهبری باید آن لنجی را که قاچاق می آورد آتش زد.

 

وی به عدم حمایت دولت از تولید ملی اشاره و تصریح کرد: ما جامعه کار و تولید انتظار داریم که حداقل قوانین مصوب مجلس به وسیله دولت اجرا شود؛ حتی دولت بدهی های خود را  در مقابل انرژی که به واحدهای تولیدی دارد تهاتر نمی کند و به خاطر چند میلیون تومان بدهی برق کارخانه را تعطیل می کنند و نمی داند چند روز تعطیلی چه ضربه ای را به تولید می زند.

 

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به این که از قانون هدفمندی یارانه ها یک ریال به تولید اختصاص نداده اند و به هیچ کس هم نمی شود شکایت کرد، گفت:  ما از سال 80 تا 93، 5899 واحد را با بیش از 120 هزار اشتغال از دست دادیم ودر سال 94 این عدد به 6800 واحد تولیدی رسیده است.

 

وی با بیان اینکه در کشور 70 درصد کارخانه ها فعالند و از این مقدار 38 درصد با ظرفیت کامل کار می کنند، افزود: ما معادنی داریم که هر روز مورد تعرض محلی ها قرار می گیرد و ماشین آلات ما از 40 سال پیش تغییر نکرده اند ولی دولت هیچ تسهیلاتی را به نوسازی ماشین آلات معدنی اختصاص نمی دهد و این معادن در معرض تعطیلی قرار دارد.

 

سهل آبادی با بیان این که ما سربازان مقدم جبهه اقتصادی هستیم، ابراز داشت: به لطف خدا تا کنون توانستیم با این همه آزار و اذیت بیگانگان روی پای خود بایستیم و حال که وقت به ثمر نشستن زحمات مان است نباید با اسم برجام میهمانان ناخوانده ما وارد بازار ایران شوند./843/پ202/ج

ارسال نظرات