۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۰
کد خبر: ۴۳۵۱۷۵
در شب بیست و سوم رمضان؛

طنین ندای «الهی العفو» در حرم رضوی

همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ندای روحانی «العفو العفو» هزاران هزار زائر و مجاور در صحن و سرای آستان ملک پاسبان رضوی طنین انداز شد.
احیای شب قدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هزاران هزار زائر از اقصی نقاط جهان اسلام خود را به مشهدالرضا، قبله گاه عاشقان رسانده اند تا در حریم ملکوتی صاحبش، نماز عشق به پادارند، جمعیتی که آمده اند تا در سایه آیات نورانی حق از پروردگار خویش طلب مغفرت و آمرزش کنند.

 

آوای «الغوث الغوث» هزاران زائر و مجاور طنین انداز آستان ملک پاسبان رضوی است و زمزمه اسماء الحسنی از عمق جان دل های شکسته آرام بخش روح های خسته از معاصی است.

 

ندای روحانی «العفو العفو» عاشقان و ارادتمندانی که شب قدر را قدر دانسته و با دستان خالی و چشمانی گریان تمنای عفو و بخشش دارند، دل ها را روانه اوج کرده است.

 

اکنون سحرگاه بیست و سوم رمضان است و غصه یتیمی کودکان کوفه همچنان بر سر عالم سایه افکنده، صحن و سرای حریم ملکوتی رضوی هنوز رخت عزای مولا علی به تن دارد، او که در محراب رستگار شد و یتیمان کوفه را چشم انتظار گذاشت.

 

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در حرم مطهر ثامن(ع) ساعت 21 با قرائت دعای جوش کبیر در صحن جامع رضوی همراه با پخش صوت در سرتاسر اماکن متبرکه و خیابان های منتهی به حرم رضوی آغاز شد.

 

مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی در مدح و منقبت علی(ع) و عزاداری پرداختند، زائران و مجاوران نیز برای مظلومیت جانِ جانان امیرمؤمنان(ع) اشک ماتم ریختند.

 

سخنرانی و اجرای آیین قرآن به سر از سوی حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری پایان بخش این محفل معنوی بود که طی آن زائران و مجاوران رضوی در پرتوی قرآن کریم، خدای مهربان را به 14 معصوم قسم دادند تا از سر تقصیرات و گناهاشان بگذرد و مورد رحمت و مغفرتش قرار گیرند.

 

شب زنده داران شب قدر ضمن طلب بخش و آمرزش از خدای منان فرج ظهور بقیه الله، نابودی دشمنان اسلام و نجات مظلومان از شرآل سعود و صهیونیزم و قبولی طاعات و عباداتشان را نیز خواستار شدند.

 

یادآور می شود، این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسؤولان استانی و خدمتگزاران آستان مقدس رضوی برگزار شد./202/1308/ب1

ارسال نظرات