۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۳۵۲۲۳

تجلیل از خردسال‌ترین حافظان کل قرآن در عراق

خردسال‌ترین حافظان کل قرآن به همت شعبه دارالقرآن آستان مقدس حسینی در شهر «بصره» واقع در جنوب عراق تجلیل شدند.
تجلیل از خردسال‌ترین حافظان کل قرآن در عراق

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، شعبه دارالقرآن آستان مقدس حسینی در بصره، در راستای اجرای طرح «تربیت ۱۰۰۰ حافظ قرآن در عراق»، مراسمی برای تجلیل از سه‌ تن از نونهالانی که به‌تازگی موفق به حفظ کامل قرآن شده‌اند، برگزار کرد.

 

سیف مصطفی لطیف ۱۰ ساله، حسین محمد عبدالنبی ۱۲ ساله، و محمد ثائر مثنی ۱۱ ساله سه نونهال حافظ کل قرآن هستند که در این مراسم تجلیل شدند.

 

بدین ترتیب سیدمصطفی لطیف، خردسال‌ترین حافظ کل قرآن در عراق است که از سوی شعبه دارالقرآن آستان مقدس حسینی در بصره مورد تجلیل قرار گرفت.

 

برگزاری مسابقه قرآن میان نونهالان پسر حافظ کل قرآن و دختران حافظ کل قرآن از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و پرسش‌هایی در زمینه فنون حفظ از قبیل شماره صفحات، اطلاعات مربوط به آیات، سوره‌ها، جزء‌های قرآن و قرائت طبق معانی آیات و مفاهیم قرآنی از متسابقین پرسیده شد که به مدت بیش از سه ساعت ادامه داشت.

 

فاطمه عوده الزاملی، متولد سال ۲۰۰۳ میلادی و دانش‌آموز سال اول دبیرستان از استان واسط عراق است که حفظ کل قرآن را در ماه مبارک رمضان سال جاری به پایان رساند.

 

وی قرآن‌آموز شعبه بانوان دارالقرآن مؤسسه فرهنگی انوار السجاد استان واسط عراق و همچنین، یکی از قرآن‌آموزان طرح تربیت هزار حافظ قرآن در عراق است که توسط دارالقرآن آستان مقدس حسینی حمایت و نظارت می‌شود.

 

یادآور  می‌شود، طرح تربیت هزاران حافظ قرآن به‌عنوان یکی از بزرگترین برنامه‌های فرهنگی عراق شناخته می‌شود که به‌همت دارالقرآن آستان مقدس حسینی در مناطق مختلف عراق در حال اجرا است./994/ب102/د

ارسال نظرات