۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۳۵۲۶۲
عضو شورای استانی حوزه علميه آذربایجان شرقی:

روز قدس محور وحدت امت اسلامی است

امام‌جمعه اهر با محور وحدت خواندن روز قدس، گفت: روز قدس به فرموده امام روز اسلام است و تنها متعلق به ملت مظلوم فلسطين نيست، روز قدس روز وحدت ميان امت اسلامی است.
روز قدس

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علميه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهميت راهپيمایی روز جهانی قدس و حضور گسترده در این روز، گفت: این روز از اهميت بالایی برخوردار است و اهميت آن بر امت مسلمان ایران و جهان روشن است.

 

وی با بیان اینکه مبارزات مردم فلسطین قبل اعلام جمعه آخر ماه رمضان به‌ عنوان روز قدس از جانب امام راحل از کندی حرکت رنج می‌برد، ادامه داد: روز جهانی قدس با اعلام امام راحل شکل گرفت و روح تازه‌ای را بر مبارزات ملت فلسطين دميد و بر انتفاضه مردم فلسطين جان تازه‌ای بخشيد.

 

امام‌ جمعه اهر با اشاره به اشراف مردم به مسائل سخت منطقه‌ای، تصریح کرد: مردم هميشه در صحنه ایران اسلامی با وقوف به نیت‌های پليد استعمار برای تفرقه ميان امت اسلامی و تضعيف کشورهای منطقه با کاشتن نطفه‌ای خبيث داعش در خاورميانه، در این روز انزجار خود را از سیاست‌های پليد کشورهای استکباری فریاد خواهند زد.

 

وی با محور وحدت خواندن روز قدس، ابراز داشت: روز قدس به فرموده امام روز اسلام است و تنها متعلق به ملت مظلوم فلسطين نيست، راهپيمایی روز قدس در تمام کشورهای مسلمان اعلام همبستگی ميان امت اسلامی است، این وحدت سبب عقب‌نشینی و وحشت رژیم صهيونيستی و حاميان غربی‌اش است.

 

امام‌جمعه اهر با بیان اینکه تمام مسلمانان جهان باید برای اعلام حمایت از ارزش‌های دینی و مسلمانان فلسطینی در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند، ادامه داد: روز قدس روز قدم‌های با استقامت ملت مسلمان علیه دشمنان اسلام و بشریت است تا اتحاد و انسجام ملل اسلامی را به جهانیان بنمایانند و اقتدار خود را به نمایش بگذارند.

 

وی روز قدس را در حقیقت روز مبارزه بابی عدالتی و ظلم و جور و ایستادگی در برابر شیطان بزرگ دانست و ابراز داشت: یک ماه با روزه‌داری و انجام فرمان‌های الهی ثابت کردیم که در اطاعت از دستورات خداوند سستی نخواهیم داشت و در مقابل شیطان جن و انس خواهیم ایستاد و یار مظلوم و دشمن ظالم بوده‌ایم و خواهیم بود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امسال نیز شاهد حضور پرشور ملت در راهپيمایی روز قدس خواهیم بود، ملت شریف ایران با لبيک به دعوت امام خمينی (ره) و پيروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری با حضور گرم انزجار خود را از رژیم غاصب صهيونيستی فریاد خواهند زد.

 

وی با تأکید بر این‌که روز جهانی قدس روز فریاد رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌های غارتگر و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، افزود: صهیونیست غاصب باید بداند امت اسلام همواره از حقوق به‌حق ملت فلسطین حمایت کرده و غده سرطانی اسرائیل غاصب را نابود می‌کند./854/302/ب2

ارسال نظرات