۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۳۵۳۰۲
امام جمعه شهرکرد:

مصرف تولیدات داخلی به فرهنگ عمومی تبدیل شود

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه مصرف تولیدات داخلی در کشور باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی به ویژه مصرف تولیدات داخل استان برای مسؤولان و مردم استان با هدف رونق تولید و رفع مشکلات اشتغال، باید نهادینه شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، بعد از ظهر امروز در دیدار فعالان دولتی و بخش خصوصی صنعت، معدن و تجارت استان، رفع مشکلات اقتصادی را یکی از واقعیات محسوس روز جامعه و مطالبه ای همگانی دانست و گفت: رفع مشکل اقتصادی در جامعه از واقعیت‌های ملموس و دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب و مردم است که باید مسؤولان و به ویژه دولتمردان با همت بیشتری در جهت رفع موانع و مشکلات تلاش کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در تبیین اهمیت و چرایی رفع مشکلات اقتصادی جامعه ابراز کرد: از آن جایی که رفع مشکلات اقتصادی و تأمین معاش مردم از مسائل مهم و اساسی است و از طرفی دیگر دشمنان تلاش می کنند از طریق سیاست های پلید اقتصادی نظام اسلامی را نابود و از میان بردارند، رفع مسائل اقتصادی در شرایط کنونی اهمیت و حساسیت بسیار بالایی دارد که باید مسؤولان به ویژه در بخش های اقتصادی کشور در این جهت برنامه ریزی و تلاش کنند.

 

امام جمعه شهرکرد یکی از مشکلات امروز کشور را گزارش دهی‌های تهی و غیر واقعی مسؤولان دانست و گفت: متأسفانه ارائه گزارش های تهی و غیر واقعی و زیبا جلو دادن نازیبایی ها در کشور رایج است که همین مسأله موجب شده که حتی رهبر معظم انقلاب، شخص نخست نظام که باید همه چیز را در کشور زیبا ارائه بدهند و اقتضای مسؤولیت و جایگاه است اما ایشان هم اعتقاد دارند که گزارش ها با واقعیت ها و حقیقت جامعه مطابقت ندارد؛ بنابراین مدام و مستمر مطالبه می کنند که گزارش ها به یک واقعیت و باور تبدیل شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری یکی از وظایف مهم امروز دستگاه های صنعتی و اقتصادی را ارائه گزارش های واقعی به مردم دانست و تأکید کرد: اگر دستگاه های اقتصادی و صنعتی کشور وضعیت اقتصادی و صنعتی کشور را در قالب یک گزارش مستند و واقعی به جامعه ارائه کنند و این گزارش به یک باور عمومی تبدیل شود، به یقین نگاه به آینده امیدوارانه تر و  امید در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد.

 

امام جمعه شهر کرد در ادامه بر ترویج مصرف تولیدات داخلی کشور به ویژه تولید داخلی استانی تأکید کرد و گفت: خرید تولیدات داخل استانی و خروج بازار استان از رکود از دغدغه‌های اولیه و همیشگی من در استان بوده که بارها نسبت به این معنا در تریبون‌های مختلف همچون نماز جمعه تذکر داده‌ایم و اعتقادمان هم این است که باید نسبت به این معنا مدام و مستمر مطالبه و تذکر داده شود تا به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

 

وی با تأکید بر اینکه مصرف تولیدات داخلی در کشور باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، تصریح کرد: فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی به ویژه مصرف تولیدات داخل استان برای مسؤولان و مردم استان با هدف رونق تولید و رفع مشکلات اشتغال باید نهادینه شود.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری از ورود جدی پیدا نکردن مسؤولان به مسأله اقتصاد مقاومتی در همان سال های نخست ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد و گفت: اگر این تلاش ها و جدیتی که امروز در مسأله اقتصادی شاهد هستیم، از همان روزهای نخست ابلاغ این سیاست ها به وجود آمده بود، قطعا مشکلات و چالش های امروز کشور کمتر بود و امید در دل دشمن به ویژه آمریکایی ها برای تحمیل فشار اقتصادی ایجاد نمی شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بیان کرد: اکنون باید با جدیت و تمام توان آن چه را که می گوییم به عمل و آن چه را که می گوییم و عمل می کنیم با اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم، به باور تبدیل کنیم و امید را در جامعه افزایش بدهیم و بدانیم که این اقدام، آثار بسیار مهمی در جامعه خواهد داشت.

 

امام جمعه شهرکرد در پایان، فعالان بخش دولتی و خصوصی صنعت، معدن و تجارت استان را بر بیان مستمر مطالبات و خسته نشدن از بیان مطالبات و تعامل و اتحاد با یکدیگر در جهت رونق اقتصادی و تأمین معاش مردم و ناامید و خنثی کردن توطئه های دشمن توصیه کرد.

 

سیدنعیم امامی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در ابتدای این دیدار اظهار داشت: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، ۲۹۵ واحد تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی و صنعتی استان تا پایان امسال فعال می شود.

 

به گفته وی، ۲۴۷ واحد تولیدی و صنعتی از این تعداد اعلام آمادگی برای دریافت تسهیلات و بازگشت به چرخه تولید کردند.


امامی تصریح کرد: با پیگیری و هماهنگی های انجام شده ۴۰ طرح صنعتی بخش کشاورزی نیز برای فعال شدن از تسهیلات اقتصاد مقاومتی این سازمان بهره مند خواهند شد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پس از بررسی و تشکیل کارگروه و کمیته های تخصصی رونق تولید و بازگشت مجدد واحدهای نیمه تعطیلی و تعطیل، هم اینک ۸۲ طرح و واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بانک های عامل معرفی شدند.

 

این مقام مسؤول گفت: پیش بینی می شود امسال ۵۰ طرح تولیدی و صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال بهره برداری شود.

 

به گفته وی، تحرک بازار مصرف به ویژه بازار داخلی برای کالاهای تولیدی در استان مهم ترین دغدغه تولید کنندگان و مسؤولان استان در راستای رونق تولید است./202/9457/ب1

ارسال نظرات