۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۳۵۶۰۹
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

مراکز علمی کشور باید از مؤسسات قرآنی تغذیه شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مؤسسات قرآنی نبض تفکر اسلامی در جامعه هستند، گفت: در این راستا می‌بایست مراکز علمی و آموزشی از مهد‌کودک‌ها تا دانشگاه‌ها، از مؤسسات قرآنی تغذیه شوند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مدیران مرکز تربیت مدرس قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام‌ نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مربیان و قرآن‌آموزان مرکز تربیت مدرس قرآن کریم بجنورد، با اشاره به اهمیت، جایگاه و تأثیرگذاری مراکز و مؤسسات قرآنی در جامعه اسلامی، گفت: باید این‌گونه مراکز در جامعه دینی ما از نظر کمی توسعه یافته و از نظر کیفی هم فعالیت‌های آن‌ها تقویت شود.

 

وی با بیان اینکه قرآن کتاب نور، معرفت و هدایت بوده و مردم را از ظلمات به سوی نور و روشنایی رهنمون می‌کند، افزود: در این میان مدرسان و قرآن‌آموزان نیز به علت تدریس، آموزش و انس ویژه با قرآن نورانی شده و عامل هدایت افراد می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی نیز هست، خاطرنشان کرد: اگرچه تدریس و آموزش رشته‌های علمی دیگر ازجمله ریاضیات، فیزیک و غیره نیز اثربخش و ضروری است، اما این رشته‌ها و کلاس‌های علمی نورانی نیستند.

 

وی با بیان اینکه کلاس درس قرآن، نورانی و الهی است، ادامه داد: در چنین کلاسی هنگام تحصیل و تدریس نور معنویت قرآن به معلم و متعلم سرایت کرده و فضا نورانی و عرفانی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه ازاین‌رو می‌توان مؤسسات قرآنی را مراکز نور نامید، اظهار کرد: درواقع مراکز و مؤسسات قرآنی نبض دینی جامعه و کشور اسلامی ما هستند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس می‌بایست مراکز علمی و آموزشی کشور از مهدکودک‌ها گرفته تا دانشگاه و مراکز آموزش عالی، از مؤسسات قرآنی تغذیه شوند.

 

وی ادامه داد: در طرف مقابل مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی هم وظیفه دارند با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب، زمینه بهره‌مندی و تغذیه فکری و مذهبی مراکز مختلف از مؤسسات قرآنی را فراهم کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه معلم و متعلم در آموزه‌های قرآنی، اظهار کرد: بنا به فرموده خداوند در آیه 73 سوره آل عمران آنچه شایسته یک انسان است این است که به وسیله قرآن ربانی شود.

 

وی با بیان اینکه خداوند در این آیه معلم و متعلم قرآن را به عنوان ربانی معرفی کرده است، افزود: کسانی که در مکتب خداوند ربانی می‌شوند رنگ و صبغه الهی به خود می‌گیرند که بسیار باارزش است.

 

این استاد حوزه علمیه استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه فراگیری قرآن و آموزش آن به دیگران دو صفت و ویژگی انسان‌های ربانی است، خاطرنشان کرد: همچنین تدبر و تفکر در آیات قرآن نیز کلیدی است که قفل دل‌ها را گشوده و ظلمات را به روشنایی و نورانیت بدل می‌کند./202/9314/ب1

ارسال نظرات