۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۴۳۶۱۲۸
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی:

سبک زندگی خود را بر مبنای سنت رسول خدا قرار دهیم

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌‌که زندگی امروز ما مطابق سنت رسول خدا(ص) نیست، گفت: امام زمان(عج) با ظهورشان، سنت رسول خدا(ص) را در جامعه احیا می‌کنند اما تصور می‌کنیم که ایشان دین جدیدی آورده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه بعد از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم با بیان اینکه در دو آیه پایانی سوره نور ادب در برابر پیامبر(ص) و اطاعت پذیری از ایشان مد نظر قرار گرفته است، گفت: در این دو آیه بیان شده است که زمانی که رسول خدا(ص) فرمان جهاد یا مبارزه با دشمن را می دادند افراد منافق و کوردل خود را پنهان می‌کردند تا رسول خدا(ص) آن‌ها را نبیند.

 

وی افزود: دعوت پیغمبر، دعوت خداوند است و انسان نباید دعوت خدا و پیغمبر را با دعوت های عادی یکسان قرار دهد و اگر خدا و پیغمبر ما را به کاری دعوت کرد باید فوراً اجابت کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خداوند از همه چیز آگاه است، افزود: در آخر آیه سوره نور خداوند مؤمنان را از مخالفت با پیغمبر پرهیز داده و می‌فرماید چون پیامبر(ص) معصوم است مخالف با پیامبر مخالفت با خدا است.

 

وی شمول در رحمت الهی، بهشتی شدن، هم نشینی با پیامبر(ص) و اعلام مَحبت به خدا را از برکات اطاعت از خدا و پیغمبر عنوان کرد و گفت: یک روز یک نفر غلامش را در کوچه های مدینه به شدت می‌زد و غلامش او را به خدا قسم داد که از زدن او دست بردارد که مرد از این کار دست بر نداشت و غلامش چون پیامبر(ص) را دید و او را به پیامبر قسم داد و او زدن را متوقف کرد.

 

عضو هيأت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: زمانی که پیامبر(ص) این صحنه را دید به شدت عصبانی شد و فرمود که این یک نوع شرک است و پیامبر بنده ای از بندگان خدا است بنابراین برای اینکه عذاب نازل نشود پیامبر(ص) به آن مرد دستور توبه داد و آن مرد به نشانه توبه غلامش را آزاد کرد و به خسارت داد.

 

سرچشمه تمام بدبختی‌های مسلمانان عدم اطاعت از پیامبر(ص) است

 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی تصرح کرد: تمام بدبختی‌ها مسلمانان در عدم اطاعت از پیامبر خدا ریشه دارد زیرا اگر مسلمانان در غدیر پیامبر(ص) را اطاعت کرده و به فرزندان ایشان احترام می گذاشتند این اختلاف و قتل یازده فرزند معصوم ایشان و روی کار آمدن حکومت های طاغوتی و جور و فساد در جامعه اسلامی ایجاد نمی شد.

 

وی افزود: اطلاعت از پیامبر خدا، اطاعت از خدا و قرآن است و در صحیح بخاری و مسلم روایتی نقل شده است که پیامبر(ص) بیان می‌کنند که من در قیامت صحنه ای را می‌بینم که عده‌ای از صحابه من را به جهنم می‌برند و وقتی من علت را می‌پرسم می‌گویند که این‌ها تا زمان زندگی شما همراهتان بودند اما پس از رحلت شما مسیر خود را کج کرده و دچار انحراف شدند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: از انس بن مالک مدتی بعد از رحلت رسول خدا(ص) پرسیدند که کارهای امروز مردم تا چه میزان مطابق دوران رسول خدا(ص) است که در پاسخ گفت هیچ کدام و همه تغییر کرده و فقط نماز مطابق سنت رسول خدا(ص) است که متأسفانه در آن هم دست برده‌اند و هر کدام از مسلمانان به یک شکل نماز می خوانند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی اظهار کرد: امام زمان(عج) دین جدیدی نمی‌آورند بلکه همان سنت رسول خدا(ص) را در جامعه احیا می‌کنند اما چون زندگی امروز ما مطابق با سنت رسول خدا(ص) نیست تصور می‌کنیم که امام زمان(عج) دین جدیدی آورده اند.

 

مصداق‌های مخالفت با رسول خدا(ص)

 

وی با برشمردن مصداق‌های مخالفت با رسول خدا(س) گفت: خیانت یکی از مصداق‌های مخالفت با رسول خدا(س) است که روزی یکی از صحابه برای اینکه اقوامش در فتح مکه گرفتار نشوند پنهانی برای آن‌ها نامه نوشت و آن‌ها را از حمله رسول خدا(ص) به مکه مطلع کرد که رسول خدا(ص) به وسیله پیک وحی از این موضوع مطلع می‌شود و حضرت علی(ع) در میان راه نامه او را گرفتند که پیامبر (ص) با این فرد به خاطر خیانت برخورد کرد ولی چون هدفش ضربه زدن به اسلام نبود پیامبر(ص) اجازه قتل او را ندادند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آزار دادن ائمه و اهل بیت(ع) نیز از مصداق‌های مخالفت با رسول خدا(ص) است، گفت: کسی که خاندان رسول خدا(ص) را آزار می‌دهد مصداق افراد مخالفت کننده با رسول خدا(ص) است.

 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی افزود: ورود بدون اجازه در خانه پیامبر(ص) به علت حجاب همسرانشان، نشستن بیش از حد در خانه پیامبر (ص) و بد گویی پشت سر ایشان به علت بیان کلام خدا در حمایت از حضرت علی (ع) نیز از دیگر مصداق‌های مخالفت با پیامبر(ص) است.

 

وی با اشاره به اینکه هر پیامبری یک رنج و مصیبتی را تحمل کرده است، یادآور شد: رنج و مصیبت رسول خدا(ص) رنج و مصیبت فرزندانشان یعنی امام حسین و امام حسن(ع) و فرزندان آن‌ها ست و هر گاه رسول خدا(ص) این رنج و مصیبت را مشاهده می‌کردند به شدت اشک می ریختند./۸۳۷/پ202/ی

ارسال نظرات