۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۳۶۲۳۰
امام جمعه دزفول:

حقوق های نجومی مغایر با عدالت علوی است

امام جمعه دزفول با اشاره به ضرورت برخورد مسؤولان با حقوق های نجومی گفت: این حقوق ها ظلم به ملت و مغایر با عدالت علوی است.
حجت الاسلام قاضي دزفولي ، امام جمعه دزفول

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برخورداری عده ای از امتیازات خاص در دوران رژیم طاغوت و براندازی این رژیم از سوی امام خمینی(ره) گفت: امام راحل(ره) حکومت اسلامی داعیه دار حمایت از مستمندان و محرومان را تأسیس کرده و انقلاب اسلامی را متعلق به پابرهنگان برشمردند و این نکته به عنوان یکی از اصول انقلاب، نهی کننده گرفتاری جامعه اسلامی به اشرافی گری است.

 

امام جمعه دزفول با اشاره به اینکه امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بر دوری از تجمل گرایی و دنیاطلبی تأکید می کنند، افزود: دوری از تجمل گرایی و دنیاطلبی به عنوان اصلی برای انقلاب اسلامی است و نمی توان بی تفاوت از این مسأله که عده ای پا بر روی خون شهدا گذاشته و بیت المال مسلمانان را برای خود اختصاص و استفاده های کلان بکنند، گذشت.

 

این مقام مسؤول دریافت حقوق خلاف قانون، شرع، بیت المال و مصالح ملت را گناه و سوء استفاده برشمرد و از اطلاق لفظ نامتعارف از سوی برخی افراد درباره این حقوق ها اظهار تأسف کرده و خاطرنشان کرد: حقوق های نجومی ظلم به ملت و بیت المال و توجه و برخورد ویژه مسؤولان با این قضیه ضروری است.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه با اشاره به برخورد امام علی(ع) با برادر خود درباره تقاضای مستمری بیشتر از بیت المال تصریح کرد: حکومت علوی، حکمفرمایی عدل علوی در جامعه و پرهیز از سر دادن شعار است و حقوق های نجومی مغایر با عدالت علوی بوده و نباید به راحتی از کنار چنین قضایایی گذر کرد.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عدم حساسیت مسؤولان در برابر آغاز تخلف ها، تبدیل و تسری آنها به مفسده عمومی در طول زمان را در پی خواهد داشت، اظهار کرد: این بی توجهی­‌ها رواج دهنده فرهنگ غلط تجمل گرایی خواهد بود.

 

وی با اشاره به برخورد شدید امام علی(ع) با سوء استفاده کنندگان از بیت المال و تأکید ایشان بر بازگرداندن اموال به بیت المال ابرازداشت: مسؤولان در عمل و در شعار، بازگردندن پول ها به بیت المال را ثابت کنند و استفاده های سیاسی از این قضایا به هیچ وجه زیبنده نیست.

 

امام جمعه دزفول با اشاره به جلسه های مسؤولان درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در صورت آگاهی از حقوق های نجومی و بی توجهی به این مسأله، اقدامی نادرستی از آنها صورت گرفته است و در صورت غفلت و عدم ارائه گزارش از این موضوع، بی خبری چنین مسؤولانی را نشان می دهد که بی خبری آنها شایسته نیست.

 

این مقام مسؤول در پایان با غیرقابل قبول و بی توجیه دانستن پرداخت حقوق های نجومی تصریح کرد: باید در اسرع وقت جلوی این اقدامات را گرفت و در زمینه عدالت نباید با کسی تعارف داشت تا تلخی قانون برای همه یکسان باشد./9456/302/ب3

ارسال نظرات