۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۳۶۳۳۴
مسؤول سازمان بسیج طلاب سپاه کربلا:

نشر و گسترش فرهنگ اهل بيت سلامت معنوی جامعه را تضمین می کند

مسؤول سازمان بسیج طلاب سپاه کربلا با بيان اين که تقويت روحيه اميد و نشاط معنوي از مهم‌ترين دستاوردهاي ترويج و تبيين فرهنگ اهل بيت(ع) در جامعه به شمار مي‌رود، گفت: نشر و گسترش فرهنگ اهل بيت(ع) گرايش جوانان به اهل‌ بيت(ع) و سلامت معنوي جامعه را تضمين مي‌کند.
اهل بیت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام فرخی، مسؤول بسیج طلاب سپاه کربلا امشب در سلسله نشست های ماه مبارک رمضان که در مسجد محمد رسول الله ساری برگزار شد، نوافل را موجب رشد معنوی مؤمن دانست و افزود: انجام دادن نوافل در رشد معنوی انسان مسلمان و مومن مؤثر است.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع)، گفت: «خداوند فرمود هیچ چیز به اندازه واجبات عبد را به من نزدیک نمی کند ولی نافله عبد را آنچنان به من نزدیک می کند که وقتی اورا دوست بدارم در اندامش می شوم».

 

استاد حوزه علمیه مازندران بهترین وسیله تقرب را توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواند و تصریح کرد: فرهنگ اهل بيت(ع) به عنوان يک فرهنگ اصيل و نجات بخش است که با توسل به آن می توان به سعادت و تعالی حقیقی دست یافت.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب سپاه کربلا با بيان اين که تقويت روحيه اميد و نشاط معنوي از مهم‌ترين دستاوردهاي ترويج و تبيين فرهنگ اهل بيت(ع) در جامعه به شمار مي‌رود، اظهار کرد: نشر و گسترش فرهنگ اهل بيت(ع) گرايش جوانان به اهل‌ بيت(ع) و سلامت معنوي جامعه را تضمين مي‌کند.

 

وي با تأکيد بر اين که گسترش سيره ائمه اطهار و اهل ‌بيت(ع) بايد به يک دغدغه براي همه مسؤولان تبديل شود، افزود: مسؤولان و کارگزاران نظام بايد با نياز سنجي و شناسايي ذائقه فرهنگي جامعه در راستاي نشر و گسترش فرهنگ رضوي گام‌هاي ارزنده‌اي بردارند تا بتوانند در سايه همدلي و هماهنگي در اين زمينه برنامه‌ريزي کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طول تاريخ نخستین و آخرين سخناني كه پيامبران الهي و امامان معصوم(ع) از طرف خداوند بيان داشتند، حاوي اين پيام بود كه مردم از كجروي ها در عرصه فرهنگ ديني بيرون بيايند، ادامه داد: قرآن يك سرمايه معنوي براي مسلمانان به حساب مي آيد و افتخار ما اين است كه در قرآن هيچ تصرفي صورت نگرفته، قرآن و عترت هر دو يادگار پيامبر (ص) است و از هر دو بايد صيانت شود.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب سپاه کربلا مازندران بيان کرد: بعد معنوي بشر به فراموشي سپرده شده و انسان برخلاف پيشرفت‌هاي علمي و صنعتي، همواره در جستجوي فطرت و ارزش‌هاي الهي است تا خلأ معنوي خود را برطرف سازد.

 

حجت الاسلام فرخی افزود: زندگي مؤمن ارزشمند است و باقي مانده زندگي مؤمن نيز ارزش بالايي دارد چرا که هم مي خواهد گذشته را جبران کند و هم به حال مي انديشد و هم مي خواهد در آينده تاثيرگزار باشد.

 

وی با توجه به اهميت ترويج فرهنگ اهل بيت (ع) و قرآن کريم در جامعه تصريح کرد: فرهنگ اهل بيت (ع) و قرآن کريم را بايد در جامعه گسترش دهيم، خداي متعال فرصت را در اختيار انسان قرار مي دهد و اين انسان است که بايد از اين فرصت به دست آمده بهترين بهره را ببرد.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان مازندران افزود: ماه مبارک رمضان، این بهترین فرصت سازندگی از میان ما رخت بربست و خوشا بر کسانی که آن را به‌سان میهمانی ارجمند و عزیز پاس داشتند و بر آنچه خداوند منان و رسول گرامی‌اش سفارش کرده بودند استمرار ورزیدند و گوهر وجود خویش را از زنگار ناپاکی‌ها و ناراستی‌ها پیراستند و خود را به زیور ایمان و تقوی آراستند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر گفت: عید فطر روزی است که انسان به فطرت پاک خود باز می‌گردد و به شکرانه این نعمت بزرگ و بی‌کران، به ستایش باری تعالی پرداخته و زنگار گناه را از آینه روشن قلب و جان می‌زداید.

 

استاد حوزه علمیه مازندران عید فطر را عید پاکی ها خواند و اذعان داشت: عید فطر به‌ راستی که روز عزیز و خجسته‌ای است، روزى است که خداوند آن را از میان دیگر روزها برگزیده است و به بندگان ناچیزش اجازه داده تا در این روز نزد حضرت او گرد آیند و بر خوان کرم او بنشینند و ادب بندگى به‌جاى آورند.

 

حجت الاسلام فرخی با بیان این که حسرت پایان ماه مبارک رمضان بر دل بعضی ها مانده، گفت: عید فطر، جشن بازگشت به فطرت پاک انسانی به برکت یک ماه عبادت خالصانه است و برای آنان که رمضان را آن‌گونه که شایسته است درک کرده‌اند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود گفت: عید سعید فطر روز اعلام پیروزی بر طاغوت نفس است و روز شکرگذاری به درگاه الهی به‌خاطر آنچه در ضیافت خویش، ما را به آن میهمان نمود و به سوی آن هدایت فرمود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه دشمنان در رابطه با از بين بردن منابع اعتقادي جوانان، تصريح كرد: اگر بخواهيم با جنگ نرم دشمن مقابله كنيم بايد منابع اعتقادي را با حفظ و گسترش فرهنگ دینی در ميان آحاد جامعه به ويژه جوانان ايجاد كنيم.

 

حجت الاسلام فرخی با بیان این که نشر فرهنگ اهل بيت(ع) جامعه را واکسينه مي کند، گفت: هر چه فرهنگ و دستورات و آموزه هاي قرآني در جامعه افزايش پيدا کند، ميزان آسيب پذيري نيز کاهش پيدا مي کند.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه کربلا با تأکيد بر آگاه سازي و نهادينه کردن فرهنگ اهل بيت(ع) و قرآن در بين جوانان، اظهار داشت: جوانان جامعه اسلامي بايد در زمينه هاي مختلف به توطئه هاي دشمنان آگاه بوده و با تبليغات سوء دشمنان دچار آسيب نشوند.

 

وی با بيان اين که دشمنان نظام اسلامي امروز همه تلاش خود را براي تضعيف اعتقادات نسل جوان جامعه به کار گرفته اند، گفت: تنها راه خنثي کردن توطئه هاي فرهنگي دشمنان تقويت فرهنگ اهل بيت(ع) و ارزش هاي ديني در جامعه است./950/202/ب2

ارسال نظرات