۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۴۳۶۳۵۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

آیات الهی قلب شیعیان واقعی را منقلب می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه قلب شیعیان واقعی با شنیدن آیات الهی منقلب و غنی می‌شود، گفت: این امر در اعمال آنان ظهور و بروز می‌یابد و در همه امور تنها به پروردگار توکل کرده و دیگران را تنها به عنوان یک ابزار قبول دارند.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شامگاه 14 تیر در حسینیه همدانی ها، گفت: مقصود خداوند متعال از به کار بردن واژه مومن بعد از نزول قرآن، اشاره به شیعیان واقعی دارد.  

 

وی افزود: مومنان قبل از بعثت، هر یک شیعه پیامبر زمان خود بودند اما بعد از نزول قرآن کریم، خداوند لفظ شیعه و مومن را تنها به اقتدا کنندگان پاک و خالص ائمه معصومین(ع) اختصاص داد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به مضمون روایتی از پیامبر(ص) که فرمودند: شیعه چشمه خیر است و هیچ شری از او صادر نمی‌شود، بیان داشت: شیعیان اکمل در انجام کار خیر هرگز تردید نکرده و به کسی آسیب و ضربه‌ای وارد نمی‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره افرادی که ادعای مومن بودن دارند، گفت: خداوند چهار ویژگی برای مومنان واقعی در قرآن کریم ذکر می‌کند که نخست اینکه مومنان واقعی از مال حرام اجتناب کرده و هرگز با کسی نزاع نمی‌کنند بلکه آنان افرادی هستند که در بین نزاع و جدل کنندگان آشتی برقرار می‌کنند همچنین در همه مراحل و لحظات عمرشان مطیع امر الهی بوده و اینکه به رسالت و سخنان رسول خدا ایمان کامل دارند.

 

وی افزود: خداوند با بیان این ویژگی‌ها اشاره به عدم تصدیق برخی از مدعیان دروغین دارد زیرا مومنان واقعی نسبت به امور دنیوی و اخروی بی تفاوت نبوده و مدام خود را در محضر الهی مسؤول می‌دانند.

 

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه شیعیان واقعی، خداوند متعال را عبادت می‌کنند تا به کمال الهی برسند، گفت: قلب شیعیان واقعی با شنیدن آیات الهی منقلب و غنی می‌شود و این امر در اعمال و حرکات آنان ظهور و بروز می‌یابد و در همه امور تنها به پروردگار توکل کرده و دیگران را تنها به عنوان یک ابزار قبول دارند در حالی که مدعیان مومن بودن هیچ تلاشی برای رسیدن به کمال نمی‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: من بینای به بندگانم هستم که به چه راهی ببرم./202/813/ب1

ارسال نظرات