۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۳۶۵۲۴
کارشناس مسائل دینی:

ماه رمضان زمینه‌ای برای دوری از گناه در ایام دیگر باشد

حجت الاسلام زینل پور گفت: مردم نباید روزه و نماز خود را با انجام گناه از بین ببرند زیرا ماه مبارک رمضان زمانی برای انسان ها فایده دارد که زمینه ای برای دوری از گناه در ماه های بعدی باشد
عید فطر

حجت الاسلام احمد زینل پور کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه عید سعید فطر گفت: عید سعید فطر در روایات و قرآن جایگاه خاصی داشته که این نشان می دهد این عید از عظمت بالایی برخور دار است.

 

وی افزود: بزرگ ترین عید در امت اسلامی عید سعید فطر بوده که خداوند بعد از سی روز روزه گرفتن بنده ها یش، این عید را تقدیم به انسان ها کرده تا این روز را با انجام اعمال خاصه خود، قدر بدانند.

 

حجت الاسلام زینل پور با بیان این که عید فطر برای تمام مسلمانان جهان بوده، اظهار داشت: نخستین روز از اول شوال را عید فطر نامیده که یک عیدی از طرف خدا به مردم است.

 

وی بیان داشت: عید فطر عید شکرانه مردم است که مردم از طرفی به خاطر تمام شدن ماه مبارک رمضان ناراحت بوده و از سوی دیگر هم به خاطر آمدن عید خوشحال هستند.

 

استاد حوزه علمیه سیرجان با توجه به این که بزرگ ترین عید بعد از عید غدیر، عید فطر است، خاطرنشان کرد: خداوند در روز عید فطر، فطریه را بر مردم واجب کرد تا به مردم بفهماند همان طور که باید در ماه مبارک رمضان به یاد بی نوایان باشیم، بعد از ماه رمضان هم باید به یاد یتیمان باشیم.

 

وی یادآور شد: مردم برای سلامتی خودشان و دوری از هر بلایی، فطریه را فراموش نکنند زیرا خداوند این فطریه را برمردم واجب کرده همان طور که روزه گرفتن را واجب کرد.

 

حجت الاسلام زینل پور با اشاره به این که یکی از اعمال عید فطر، خواندن نماز شکر است، اظهار داشت: کسی که روز عید را با انجام اعمال درک کند، خداوند همان بخشودگی که در ماه مبارک برای بندگان داشته را برای انسان هایی که عید سعید فطر را درک می کنند، هم دارند.

 

وی ابراز داشت: ماه رمضان دارای برکات خاصی همچون دوری از گناه بود و مردم باید بدانند این دوری از گناه هم باید برای ماه های دیگر ادامه داشته باشد.

 

وی در پایان گفت: مردم نباید روزه و نماز خود را با انجام گناه از بین ببرند زیرا ماه مبارک رمضان زمانی برای انسان ها فایده دارد که زمینه ای برای دوری از گناه در ماه های بعدی باشد./302/9707/ب1

ارسال نظرات