۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۴۳۶۵۴۸
آیت الله دری نجف آبادی:

قرآن بیان کننده دو جریان حق و باطل است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی گفت: قرآن کریم همواره دو جریان حق و باطل، پرهیزگاران و آلودگان به گناه، موحدان و مشرکان را در جامعه بشری برای آگاهی بندگانش ترسیم می کند تا آنها با انتخاب راه مستقیم در هر دو دنیا رستگار شوند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک لحظاتی پیش در آخرین شب از ماه مبارک رمضان و در مصلی اراک، گفت: قرآن کریم همواره دو جریان حق و باطل، پرهیزگاران و آلودگان به گناه، موحدان و مشرکان را در جامعه بشری برای آگاهی بندگانش ترسیم می کند تا آنها با انتخاب راه مستقیم در هر دو دنیا رستگار شوند.

 

آیت الله دری نجف آبادی افزود: ما در سوره حمد که تابلوی قرآن کریم است از خداوند می خواهیم که ما را درصراط مستقیم، صراط ایمان، قرآن و ولایت و در راه کسانی که بر آنها نعمت داده هدایت کند که البته خداوند در سوره های انبیاء، نساء و مریم اشاره می دارد که به چه کسانی نعمت اعطا فرموده است.

 

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه خداوند به نبیین، صدیقین، شهدا و مومنین نعمت اعطا کرده است، عنوان کرد: خداوند بر همه نعمت اعطا کرده و این خود انسان ها هستند که گاهی این نعمات الهی را با غفلت و قدرنشناسی به غضب خداوند تبدیل می کنند.

 

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: در سوره حمد چهره مومنین واقعی و کسانی که در صراط مستقیم هستند با چهره ظالین و کسانی که منحرف شده اند حال با درجات مختلف بیان می شود، ضمن اینکه در سوره کهف نیز همین دو جریان حق و باطل وجود دارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: اصحاب کهف در مبارزه با جریان باطل به غار پناه بردند و وقتی از خواب 300 ساله نیز بیدار شدند باز دو جریان حق و باطل در آن جامعه نیز وجود داشت، به گونه ای که عده ای معتقد بر ساخت مسجد و عبادتگاه در آن غار و عده ای معتقد به ساخت برج و یادبود بودند.

 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عاقبت طرفداران ساخت عبادتگاه پیروز شده و در آن مکان مسجدی ساخته شد و اکنون نیز آثار این عبادتگاه در غار رجیب وجود دارد، ادامه داد: داستان بعدی مطرح شده در سوره مبارکه کهف مربوط به پیامبر(ص) و جامعه آن و دستورات خداوند به پیامبر (ص) در ارتباط با توجه به فقرای با ایمان و عدم همنشینی با اغنیا مشرک است.

 

آیت الله دری نجف آبادی افزود: خداوند از پیامبر (ص) می خواهد با کسانی که از یاد خدا غافل شده اند همنشینی نکند و از آنهایی که فقیر هستند و هر صبح و شام خدا را خالصانه عبادت می کنند چشم برنگرداند که البته این نیز درس مهمی برای جامعه بشری است.

 

وی تصریح کرد: در آیات بعدی حدود 10 الی 15 آیه نیز داستان و مثال دو مرد غنی مشرک و فقیر با ایمان مطرح می شود که فقیر مومن خدا را قبول دارد و برای خدا شریکی قائل نیست و غنی مشرک از یاد خدا با تکبر غافل شده است و عاقبت خوشی نیز ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: دنیا هر روز میدان امتحان است و در قرآن کریم نیز خداوند برای بیان حقایق تا حدود 52 مثال را بیان فرموده که از آن جمله می توان به سوره نور و سوره بقره اشاره کرد که مثالی برای منافقین در ابتدای سوره بقره مطرح شده است.

 

امام جمعه اراک با بیان اینکه امشب آخرین شب از ماه مبارک رمضان است، گفت: وای به حال کسانی که در این ماه با عظمت حرمت خدا، پیامبر (ص) و این ماه را با روزه خواری علنی و آشکار شکستند و به حرمت خدا بی احترامی کردند.

 

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: ماه رمضان فرصتی برای تزکیه نفس است که باید انسان ها این تزکیه را همواره در خود رشد داده و در تمام طول سال هویت این ماه را با رعایت نکاتی که همواره در ماه رمضان رعایت می کدند حفظ کنند./202/842/ب1

ارسال نظرات