۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۳۶۵۵۵
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

نماز جمعه سنگربان دین و ولایت است

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با اشاره به برپایی هفتگی 870 نماز جمعه در سراسر کشور، گفت: درواقع نمازهای جمعه سنگربان دین اسلام و نعمت ولایت هستند.
حجت الاسلام عابدینی - گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین عابدینی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی، امروز در نهمین گردهمایی مسؤولان ستادهای نماز جمعه استان که با موضوع هم‌اندیشی و تدوین برنامه‌های فرهنگی پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و پایگاه ایمان، اخلاص، بصیرت و تقوا است.

 

وی با بیان اینکه اکنون به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی هر هفته 870 نماز جمعه در سراسر کشور برپا می‌شود، ادامه داد: این آیین‌های عبادی سیاسی توطئه‌های دشمن را برملا کرده و سنگربانان نعمت ولایت و دین اسلام اصیل هستند.

 

حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به اینکه اعضای ستاد نماز جمعه نیز از نخبگان هر شهر تشکیل شده‌اند، افزود: ستادهای نماز جمعه بازوان قوی برای نماز جمعه و ائمه جمعه و خادمان دین و ولایت هستند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت محمد (ص)، اضافه کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: آگاه باشید که نماز جمعه بر شما واجب شده و اگر در حین حیات و یا بعد از وفات من کسی نماز جمعه را ترک کند درحالی‌که امام عادلی برای اقامه نماز جمعه هست، خداوند هیچ کار او را مرتب و برقرار نمی‌کند، برکتی در کارهای او نخواهد بود و حج، نماز، زکات و روزه او قبول نمی‌شود مگر اینکه توبه کند.

 

وی با اشاره به جایگاه و ثواب نماز جمعه، خاطرنشان کرد: کسی که نماز جمعه را اقامه کند خداوند ثواب یک حج و یک عمره به او می‌دهد به همین دلیل می‌بینیم رهبری تأکیدهای زیادی در مورد نماز جمعه دارند.

 

حجت‌الاسلام عابدینی اظهار کرد: وقتی اسناد انقلاب را بررسی می‌کنیم می‌بینیم منافقان و دشمنان اسلام اقرار و اعتراف دارند ما هر توطئه‌ای که داریم با یک خطبه خواندن روز جمعه برملا و خنثی می‌شود.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی در ادامه با یادآوری تأکیدهای رهبری بر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، یکی از برنامه‌های ستاد نماز جمعه را معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در نمازهای جمعه ذکر کرد.

 

وی افزود: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با معاونت‌های فرهنگی برنامه‌ریزی کرده تا هر هفته کتاب‌های شاخص در نمازهای جمعه معرفی شوند و در این زمینه باید دقت داشت تا کتاب‌های معرفی شوند که مد نظر ولایت و دین باشند.

 

حجت‌الاسلام عابدینی اضافه کرد: همان‌طور که در نماز جمعه ارزش‌های اسلامی احیا می‌شوند می‌بایست کتاب‌هایی که در جریان این آیین معرفی می‌شوند نیز مناسب و در زمره کتاب‌های ارزشی باشند.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون در سطح استان خراسان شمالی نماز جمعه در 17 شهر برپا شده و 17 ستاد نماز جمعه نیز فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: باید اعضای این ستادها با همکاری ائمه جمعه در راستای اعتلای فرهنگی و رفع خلأهای موجود در بخش فرهنگ تلاش بیشتری داشته باشند./202/9314/ب1

ارسال نظرات