۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۳۶۶۱۶
امام جمعه کوهدشت:

نماز عید فطر زمینه ساز وحدت کلمه است

امام جمعه کوهدشت با بیان این که نماز عید فطر تجلی و زمینه ساز وحدت کلمه است، گفت: وحدت مسلمانان خنثی کننده دسیسه های استکبار جهانی و دشمنان اسلام است.
نماز عید سعید فطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی، صبح امروز در خطبه های نماز عید فطر در شهرستان کوهدشت روز عید فطر را یوم الله خواند و گفت: در این روز بزرگ تحولی روحی ایجاد می شود.

 

وی با بیان این که عید فطر روز جشن، عبادت و بندگی خداوند متعال است، افزود: نماز عید فطر زمینه ساز وحدت کلمه است.

 

امام جمعه کوهدشت با اشاره به دعاهای قنوت در نماز عید فطر عنوان داشت: در قنوت نماز از خدای متعال می خواهیم ما را به همه خوبی هایی که به پیامبر(ص) عطا کرده داخل سازد و از بدی هایی که از ایشان دور کرده، دور گرداند.

 

وی با اشاره به شب زنده داری، عبادت و خودسازی در طول ماه مبارک رمضان، بیان کرد: باید تحولات حاصل شده در این ماه را در دیگر ایام سال حفظ و تقویت کنیم.

 

حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به آثار تربیتی روزه اظهار داشت: روزه صبر انسان پرورش داده، انسان در سایه روزه داری و عبادت به اخلاص و تقوا دست می یابد و به خداوند نزدیک می شود.

 

عید فطر روز نمایش عظمت دین اسلام است

امام جمعه کوهدشت در ادامه با بیان این که عید فطر روز نمایش عظمت دین اسلام است، گفت: این روز عید آشتی دل های مسلمانان است.

 

وی یادآور شد: عید سعید فطر برای آل پیامبر(ص) این روز مایه فخر، شرافت و کرامت و برای مسلمانان روز وحدت اسلامی است.

 

حجت الاسلام طهماسبی وحدت مسلمانان را سدی محکم در برابر دشمنان اسلام دانست و افزود: با حفظ وحدت بین مسلمانان جهان اسلام گروه های تروریستی تکفیری داعش ریشه کن می شوند./202/9459/ب1

فاطمه ملکی
ارسال نظرات