۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۳۶۶۲۸
آیت الله موسوی جزایری تأکید کرد؛

ضرورت توجه به «اصلاح ذات‌البین» در عید فطر

آیت الله موسوی جزایری آداب و رسوم رایج بین عشایر خوزستان را در ایام عید تحسین کرد و با تأکید به اصلاح ذات البین، گفت: در این روز مبارک باید کدورت ها بین خویشاوندان و طوایف برطرف شده و این شادی ها را در بین طبقات محروم به ویژه ایتام، تقسیم کنیم.
آیت الله موسوی جزایری، نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، صبح امروز در خطبه های عبادی سیاسی عید سعید فطر که در محل اتوبان آیت‌الله بهبهانی برگزار شد، با توصیه به خود و نمازگزاران به تقوای الهی، این عید سعید را تبریک گفت.

 

آیت الله موسوی جزایری ضمن بیان این که عید سعید فطر، عید تقوا، نماز، روزه، قرائت قرآن و ادعیه است، تأکید کرد: متمم و مکمل روزه زکات فطریه خواهد بود، همانگونه که صلوات بر محمد و آل محمد(ص) در تشهد، متمم نماز است.

 

امام جمعه اهواز آداب و رسوم رایج بین عشایر خوزستان را در ایام عید تحسین کرد و با تأکید به اصلاح ذات البین، ادامه داد: در این روز مبارک باید کدورت ها بین خویشاوندان و طوایف برطرف شده و این شادی ها را در بین طبقات محروم به ویژه ایتام، تقسیم کنیم.

 

وی به سخنان امیرمؤمنان(ع) درباره ماه رمضان اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) فرمود: از این دنیای شما دو چیز را دوست دارم که یکی جهاد با شمشیر و دیگری روزه گرفتن در تابستان است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان شادی ایام عید را برای همه مسلمانان جهان دانسته و ابراز داشت: همانطور که حضرت امیرمومنان(ع) خطاب به بنی امیه فرمودند: بنی امیه برای ما عیدی باقی نگذاشتند، امروزه هم تفاله های بنی امیه و اتباع آنها در عراق، سوریه، بحرین و یمن، اعیاد و شادی ها را برای مسلمانان تلخ می کنند.

 

این مقام مسؤول جنایت هولناک اخیر تروریست های داعش را که در بغداد به امر وهابیت ملعون، آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفت محکوم کرد و اظهار داشت: ما در احزان، اندوه و مصایب مردم عراق و برادران خوبمان شریک هستیم و با تمام وجود هر آنچه که از ما برای یاری گرفتن بخواهند، انجام می دهیم.

 

وی ادامه داد: همانگونه که فرزندان رشید اسلام که در رأس آنها شهید سید حمید تقوی فر به فرمان رهبر معظم انقلاب به مصاف دشمن داعشی، در عراق رسیدند، ما هم در میان و ادامه دهنده راه آنها هستیم.

 

آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به مسائل دلخراشی که در یمن و بحرین اتفاق افتاده، ابراز داشت: این اتفاقات دل آدم را به درد می آورند که در رأس آن ها سلب تابعیت و اهانت به آیت الله شیخ عیسی قاسم که نه فقط برای مردم بحرین بلکه برای همه مسلمانان و به ویژه مردم خوزستان قابل تحمل نخواهد بود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم نماز عید فطر که با زبان عربی بیان شد، به قدرشناسی همگانی به مسأله امنیت کشور تأکید کرده و افزود: این امنیت مدیون جوانان متدین، مخلص و مجاهد کشور است.

 

آیت الله موسوی جزایری در پایان خطبه ها، از حکومت عراق و دیگر کشور های اسلامی، برای بکارگیری بیشتر جوانان مخلص و متدین در زمینه های اجتماعی، امنیتی، سیاسی و دیگر زمینه ها دعوت به عمل آورد./202/9466/ب1

ارسال نظرات