۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۴۳۶۶۳۶
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

ترویج فرهنگ ولنگاری و لاابالی‌گری خیانت به نظام اسلامی است

رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه گفت: نه تنها گامی مثبت برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اعتلای اخلاق اسلامی به چشم نمی خورد بلکه متأسفانه در برخی از مقاطع عقب گرد دیده می شود که مسلما چنین چیزی مورد رضایت مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران اسلامی نیست.
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب از وجود ولنگاری فرهنگی در کشور گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی و اعتقادی شکل گرفت.

 

وی افزود: بزرگترین دغدغه معمار کبیر انقلاب موضوع فرهنگ بود هرچند در کنار آن دغدغه های دیگری نیز وجود داشت، رژیم ستمشاهی به آموزه های دینی و فرهنگی مردم و احکام دین پایبند نبود از این رو حضرت امام راحل و علما علیه نظام ستم شاهی قیام کردند و مردم نیز با تبعیت از رهبران دینی تا پای جان ایستادند و نظام 2500 ساله را سرنگون کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که از ابتدا سه خواسته استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برای مردم مطرح بود، اظهار داشت: پس از شکل گیری نظام اسلامی نیز همواره بحث از فرهنگ و صدور انقلاب اسلامی به عنوان فرهنگی انقلابی، مبارز و استکبارستیز بوده است.

 

وی ادامه داد: این مسأله سبب عصبانیت استکبار و صهیونیسم شد که قریب به 4 دهه نظام اسلامی را مورد تهدیدها و محاصره های گوناگون قرار دادند؛ با وجود متصدیان فراوان در امور فرهنگی به گونه ای که موازی کاری های بسیاری در این زمینه انجام می گیرد و پتانسیل های زیادی از جوانان و نیروهای مؤثر نظام اسلامی از بین می رود کارهای فرهنگی شایسته ای که درخور نظام اسلامی باشد صورت نمی گیرد و پیشرفت لازم در این زمینه به چشم نمی خورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این که رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچمدار نظام اسلامی و فرهنگ انقلابی بارها با تعبیرات گوناگون هشدارهای لازم را در زمینه فرهنگ بیان کرده اند، ابراز داشت: مطالبات ایشان آنگونه که باید و شاید برآورده نمی شود و به جای ترویج فرهنگ دینی گاهی به ترویج فرهنگ های ملی منهای دینی و گاهی نیز به برخی از مسائل غیر فرهنگی از سوی نهادهای فرهنگی پرداخته می شود که آثار شایسته ای به دنبال ندارد.

 

وی عنوان کرد: نه تنها گامی مثبت برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اعتلای اخلاق اسلامی به چشم نمی خورد بلکه متأسفانه در برخی از مقاطع عقب گرد دیده می شود که مسلما چنین چیزی مورد رضایت مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران اسلامی نیست.

 

رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بنده از همه دست اندرکاران فرهنگ که مدعی پرچمداری مسائل فرهنگی هستند خواستارم که در ادعای خود صادق باشد و در اجرای برنامه های خود اعم از تجلیل ها، تکریم ها و اهدای لوح ها و جوایز اسوه های فرهنگی مناسبی را به جامعه و جوانان امروزی معرفی کنند.

 

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ ولنگاری، غربی و لاابالی گری مسلما خیانت به نظام اسلامی و آرمان های بلند امام و شهدا است و رضایت خداوند متعال، معصومین و مردم را در پی ندارد./1323/ت302/ج1

ارسال نظرات