۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۳۶۶۷۳
امام جمعه موقت تبریز:

داعش تجلی اعتقادات ضاله وهابیت است

آیت الله آل هاشم با تأکید بر اینکه جنایات وهابیت تنها در تخریب قبور ائمه اطهار(ع) خلاصه نشده است، گفت: داعش تجلی اعتقادات ضاله وهابیت است.
آيت الله سيدمحمدتقي آل هاشم، امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به ‌این‌که عامل بسیاری از بدبختی جامعه اسلامی وهابیت جنایتکار است، اظهار داشت: ظهور وهابیت در سده اخیر و جنابات آنان علیه اسلام برکسی پوشیده نیست، این فرقه ضاله با حمایت استعمار و استکبار راه‌اندازی شده است.


وی با بیان این‌که جنایات وهابیت تنها در تخریب قبور ائمه اطهار(ع) خلاصه نشده است، خاطرنشان کرد: داعش تجلی اعتقادات ضاله وهابیت است؛ جنایات ننگین و برخلاف نص صریح قرآن و اسلام گروه‌های تکفیری و سلفی بی پایان بوده و در حال حاضر نیز شاهدیم سران آل‌سعود چه بلاهایی علیه مسلمانان یمن و بحرین می آورند.


آیت الله آل هاشم با تأکید بر این‌که نیازمند همگرایی امت اسلامی علیه افراطی‌گری و جنایات وهابیت در منطقه و جهان هستیم، اضافه کرد: مسلمانان جهان باید با همدلی و وحدت در برابر جنایات آل خللیفه و آل سعود ایستادگی کرده و با غیرت دینی مسلمانان در بند یمن و بحرین را آزاد کنند.


امام جمعه موقت تبریز راهپیمایی باشکوه روز قدس در ایران و سایر نقاط جهان را نمونه ای از وحدت و انسجام مسلمانان در مبارزه با گروه های تکفیری و ملحد عنوان کرد و افزود: این حضور با شکوه و گسترده در سراسر جهان نشان می دهد که مسلمانان به سرنوشت هم دینان خود در فلسطین، لبنان، یمن و بحرین بی تفاوت نیستند.


وی با بیان این‌که مسلمان واقعی هرگز در برابر ظلم های وهابیت و دشمنان اسلام ساکت نخواهند نشست، گفت: اگر امروز شاهد سکوت آل‌سعود در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین هستیم، نشان دهنده اعتقاد راسخ وهابیت به اسلام آمریکایی دارد. 


آیت الله آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری 21 تیرماه به عنوان روز حجاب و عفاف، اظهار داشت: سیاست های استعماری و استبدادی رضا خان در مساله کشف حجاب لکه ننگی بر پیشانی رژیم طاغوت بوده است، این سیاست غرب گرایانه در سال 1304 در ایران اجرایی شد اما راه به جایی نبرد.


وی ادامه داد: از آنجائی که اغلب مردم این کشور پایبند به مبانی دینی و اسلامی بودند، بسیاری از زنان طی این سال های مخوف و خفقان از خانه های خود بیرون نیامدند. با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 این لکه ننگ از کشور برداشته شد و هم اکنون انتظار است همگان با رعایت حجاب و عفاف جامعه را به سوی سعادت رهنمون شوند.


امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که رعایت حجاب و عفاف از تاکیدات مکرر دین مبین اسلام است، تصریح کرد: مساله مهم حجاب از ضروریات اسلام است و ترک آن مردود بوده و انکار این مهم کفر به مبانی دینی است. حجاب و عفاف در حکم حفظ حرمت و شخصیت بانوان در جامعه بوده و بی توجهی به آن سبب نابودی شخصیت بانوان می شود.


وی تأکید کرد: امر واجب حجاب و عفاف باید در جامعه ای که با نام اسلام و مبانی شریعت استوار شده است با جدیت و حساسیت کامل رعایت شود، البته عفت تنها شامل بانوان نمی شود، مردان نیز باید عفت نگاه و رفتاری داشته باشند، چراکه اگر ادعای مسلمانی داریم؛ همه باید در مسیر اسلام ناب حرکت کنیم./201/935/ب1

ارسال نظرات