۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۳۶۸۲۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

مردمی بودن، مؤلفه اساسی در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی یکی ازوظایف و رسالت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: مردمی بودن، یکی از مولفه های اساسی برای نیل به این هدف است.
حسین ثابت قدم وحید

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی امروز (19 تیر) در جلسه کمیته فرهنگی و هنری گفتمان سازی و اعطاء نشان اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: برای گفتمان سازی نیازمند پنج محور اساسی از جمله درون زا بودن، دانش بنیان بودن، مردمی بودن، عدالت محوربودن و برون گرا بودن هستیم.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مساله اقتصاد را در شعارها قرار دادند تا نظام اسلامی با قدرت یافتن در حوزه اقتصاد از هجمه دشمن ها در امان باشد از همین رو سیاست های اقتصادی ابلاغ شد تا ضربه پذیری نظام از این حوزه نیز از بین برود.

 

ثابت قدم وحید اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی باید جزو هویت ملی ما شود و همه با هم به دنبال ایجاد جنبش اقتصاد مقاومتی باشیم و از تجارب خوب گذشته مانند پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در این زمینه استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه حمایت از تولید ملی از ملزومات اقتصاد مقاومتی است، افزود: پرهیز از خریدهای خارجی، افزایش بهره وری انرژی، مدیریت منابع ارزی، مردمی کردن اقتصاد، حمایت از صنایع متوسط و کوچک، حمایت از تولید ملی، اصلاح الگوی مصرف و ... از دیگر ملزومات اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

 

ثابت قدم وحید ادامه داد: تحقیق و بررسی هویت رقابتی استان با توجه به مطالعات آمایش سرزمین با محوریت اینکه کدام ویژگی درون‌زای استان از نگاه بیرون مورد تقاضای اقتصادی است، آسیب‌شناسی موانع کارآفرینی و تولید در استان، ارائه راهکارهای عملی و گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی توسط دستگاه‌های اجرایی از دیگر محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی به شمار می‌روند.

 

در ادامه جلسه، اعضای این کمیته به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداختند./836/د102/ل

ارسال نظرات