۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۳۶۸۳۳
تجمع علمای مسلمان لبنان:

داعش ابزار آمریکا برای طولانی شدن اشغال فلسطین است

علمای شیعه و سنی لبنان با محکومیت حمله تروریستی داعش به بارگاه سید محمد فرزند امام هادی(ع) در عراق، این گروه تروریستی را ابزار آمریکا برای طولانی شدن اشغال فلسطین عنوان کردند.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور پیامی بر لزوم تسریع در انتخاب رییس جمهور در این کشور تأکید کرد و افزود: تدابیر قانونی لازم برای انتخاب رییس جمهور و تصویب قانون انتخابات متمدنانه بر اساس یک حوزه انتخابیه ضروری است چرا که سبب بازگشت ثبات امنیتی به ویژه در پرتو شکست تکفیری ها در سوریه و عراق خواهد شد.

 

این تجمع همچنین حمله تروریستی به بارگاه سید محمد فرزند امام هادی(ع) در منطقه بلد عراق را محکوم کرد و اظهار داشت: داعش بر تجاوز به همه مقدسات و بی احترامی به ارزش های انسانی و اخلاقی تأکید دارد و این مساله همانگونه که بارها تکرار کرده ایم بر عدم ایمان این گروه به خدا و پیامبر و اسلام دلالت می کند.

 

علمای شیعه و سنی لبنان ادامه دادند: داعش صراحتا ساخته آمریکا و رژیم صهیونیستی است تا اهداف شیطانی این رژیم ها را مبنی بر مخدوش کردن چهره اسلامی، کشتار مسلمانان و ایجاد فتنه میان جوامع اسلامی محقق سازد و بر این اساس، زمان اشغال فلسطین از سوی صهیونیست ها و تسلط آمریکا بر منابع مسلمانان افزایش یابد.

 

آنان تأکید کردند: داعش با چنین جنایت های تروریستی نمی تواند شکست خود را در عراق جبران کند و دولت باید تدابیر لازم جهت کشف این عملیات ها را پیش از اجرای آنها انجام داده و به فکر تسریع در آغاز عملیات آزادی موصل باشد.

 

در ادامه این پیام با اشاره به قتل یکی از شهروندان سیاهپوست در آمریکا آمده است: این جنایت نشان دهنده اوج نژادپرستی نیروهای امنیتی در تعامل با شهروندان است. عکس العمل به هدف قرار دادن پلیس نیز مساله خطرناکی است که دولت آمریکا می تواند با اقدام قاطع علیه هتاکان حقوق بشر، از گسترش آن جلوگیری کند.

 

تجمع علمای مسلمان لبنان در بخش پایانی به دستاورد ارتش سوریه در آزادی مزارع الملاح اشاره کرده و خواستار ادامه عملیات نظامی علیه تروریست های تکفیری تا آزادی کامل حلب و سراسر سوریه شد./980/ب902/د

ارسال نظرات