۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۴۳۶۸۵۷
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

پذیرش ولایت امیرمؤمنان، شرط استغفار ملائکه برای افراد

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شرط شمول استغفار ملائکه برای افراد، پذیرش ولایت امیرمؤمنان(ع) است یعنی ملائکه استغفار کننده، تنها برای شیعیان امام علی(ع) استغفار می کنند.
آیت الله ابوالحسن مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عصر امروز در جلسه ای که به عنوان درس اخلاق هر هفته در هلال احمر برگزار می شود با اشاره به مباحث پیرامون استغفار، گفت: شرط استغفار ملائکه برای افراد، پذیرش ولایت امیرمؤمنان(ع) است.

 

وی در ادامه مباحث مربوط به گناهان و مُکَفّرات گناهان یعنی چیزهایی که موجب از بین رفتن عذاب دنیوی و اخروی گناهان می شود، اذعان کرد: بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین(ع) یکی از مکفرات گناهان، استغفاری است که برخی از ملائکه برای افراد می کنند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، ادامه داد: خداوند ملائکه ای دارد که وظیفه آن ها پاک کردن گناهان شیعیان است، آن ها همانند بادی که برگ های درختان را جدا می کنند، سبب ریزش گناهان شیعیان می شود.

 

وی یکی از الطاف الهی برای انسان ها را ولایت امیرمؤمنان(ع) دانست و تصریح کرد: شرط شمول استغفار ملائکه برای افراد، پذیرش ولایت امیرمؤمنان(ع) است یعنی ملائکه استغفار کننده، تنها برای شیعیان امیرمؤمنان(ع) استغفار می کنند.

 

آیت الله مهدوی با اشاره به آیه پنجم سوه شوری که می فرماید؛ «تَكَادُ السَّمَاوَاتُ يَتَفَطَّرْنَ مِن فَوْقِهِنَّ وَالْمَلَائِكَةُ يُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَيَسْتَغْفِرُونَ لِمَن فِي الْأَرْضِ أَلَا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ»، ابراز کرد: امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند، به خدا قسم این آیه فقط شیعیان را شامل می شود.

 

امام جمعه موقت اصفهان افزود: اگر به زیارت جامعه ائمة المؤمنین(ع) که در مفاتیح الجنان موجود است، مراجعه کنید، وظایف ملائکه شرح داده شده است، وظایفی که ملائکه به واسطه عمل به آن ها به خداوند نزدیک می شوند.

 

وی در پایان در یک جمع بندی کلی، اظهار کرد: استغفار ملائکه دو فایده دارد، یکی این که سبب آمرزش بخشی از گناهان شیعیان می شود و دوم این که خودِ ملائکه به واسطه این استغفار به خداوند نزدیک می شوند./202/867/ب1

ارسال نظرات